۱۳۹۰ آذر ۲۹, سه‌شنبه

اسامی ۸۵ تن از بازداشت شدگان اعتراضات تبریز

در پی اعتراضات به خشک شدن دریاچه ارومیه و بی توجهی مسدولین مربوطه ناآرامی هایی در طی ۱۰ روز در مراکز استان های آذربایجان غربی و شرقی شکل گرفت که منجر به بازداشت صدها تن از شهروندان در این دو استان شد.

اکثر بازداشت شدگان در ساعات اولیه این تجمعات به صورت فله ای و با تعهد و یا سپردن کفالت از بازداشتگاه های متعلق به پلیس آزاد شدند.

اخیرا دادگاهی در تبریز ۱۲۸ تن از بازداشت شدگان را به اتهام اخلال در نظم عمومی و تخریب اموال عمومی محاکمه کرده است.

اسامی ۸۵ تن از بازداشت شدگان به شرح زیر است:

۱ - اکبر شفیع اصل ۲ - پیمانقربانی ۳ - رضا بردبار ۴ - فرخ تقی لو ۵ - اصغر لطفی ۶- وحید برزگری ۷ - الهوردی قربانی ۸ - نورالدینزارع پور ۹ - سعید حسن زاده ۱۰ - مسعود پیدایی ۱۱ - میکائیل عباسی ۱۲- وحید شاهدی ۱۳- علیرضانقشی ۱۴- علی جبرائیل زاده ۱۵- محمد محمدپور ۱۶ - حامد نیکنام ۱۷ - امیر اکبری ۱۸- علی محمدی ۱۹- مرتضی صباغ ۲۰ - عادل دانا پور ۲۱ - رامین قلی پور ۲۲ - نجف خندانی ۲۳ - سید مرتضی موسوی پور ۲۴ - امیر بوذری ۲۵ - سیامکلندرودی ۲۶ - نادر عامری ۲۷ - بهرام فراوان ۲۸ - مسعود جلیل زاده۲۹ - چنگیز خرسندی ۳۰ - سامان جهان پور ۳۱ - محمد احمدی ۳۲ - فرمان فتحی۳۳ - مهدی زارع ۳۴ - عبدالحسین تنهاگو ۳۵ - یوسف اصغری شربیانی ۳۶ - احمد حضرتی ۳۷ - مهدیمحمدپور ۳۸ - نادر نوروزی ۳۹ - سعید ذاکری ۴۰ - صابر محمدزاده ۴۱ - رضا صمصامی ۴۲ - جمال انداز ۴۳ - حسینمقتدر ۴۴ - هادی دادادش پور ۴۵ - کاوه رستم پور ۴۶ - حامد شهابی ۴۷ - مهدی شریف ۴۸ - مجید زیرک ۴۹ - سعید ابراهیمزاده ۵۰ - علی اخلاقی ۵۱ - علی زادباقر ۵۲ - ناصر فتحی ۵۳ - پرویز سعدیان ۵۴ - محسن علیشاهی ۵۵ - قدرت اللهیوسفی ۵۶ - سعید شریفی ۵۷ - ابوالفضل بخشی پور ۵۸ - علی حسن زاده ۵۹ - پیمان آتش ۶۰ - رضا شیری ۶۱ - محمد پاشازاده۶۲ - امید ابراهیم پور ۶۳ - شهریار کبیر ۶۴ - محمد خبازی ۶۵ - اصغر احمدی زاده ۶۶ - میرعلی اصغر مختار پور ۶۷ - محمداسماعیلی ۶۸ - رضا خوش بهار ۶۹ - بهنام علی محمد ۷۰ - وحید غلام پور گلزار۷۱ - علی پورحیدر ۷۲ - مقصود شریفی ۷۳ - علی ابرلو ۷۴ - ستار احمدی فر ۷۵ - مهریار قربانی ۷۶ - حسن قنبری ۷۷ - محسن گلستان ۷۸ - ناصر نوری ۷۹ - بهنام چمنی ۸۰ - بهراد خدایاری ۸۱ - مرتضی قربانی ۸۲ - علیرضا اظهری ۸۳ - تقی مولوی۸۴ - جعفر پوربیگ ۸۵ - حسن زادباقر

یورش خونین باندهای مافیایی به زندانیان معترض در زندان گوهردشت کرج

  درگیری خونین باندهای مافیایی زندان با زندانیان معترض به شرایط قرون وسطایی و طاقت فرسا در زندان گوهردشت کرج.

مدتی پیش در طی یک درگیری خونین در بند ۱ زندان گوهردشت کرج ،باند مافیایی زندان به زندانیانی که نسبت به شرایط غیر انسانی اعتراض می کنند با چاقو و سایر ابزار تیز یورش برده و تعدادی از آنها را بشدت مجروح کردند.

یکی از زندانیانی که در اثر این یورش بشدت زخمی و به بهداری زندان منتقل شد ، زندانی حسن حسینی می باشد.این زندانی در حالی که در اثر ضربات چاقو بشدت زخمی و دچار خون ریزی بود . بدون درمان به سلولهای انفرادی بند ۵ منتقل کردند.

زندانی حسن حسینی بارها مورد یورش باندهای مافیایی زندان قرار گرفته و هر بار آماج ابزار تیز باندهای مافیایی قرار گرفته است.

باندهای مافیایی زندان زیر نظر و بدستور مردانی رئیس زندان ،خادم معاون وی و فرجی نژاد رئیس اطلاعات زندان گوهردشت کرج اقدام به فروش مواد مخدر در زندان می نمایند،باندهای مافیایی در موارد متعددی برای سرکوب زندانیان سیاسی و همچنین زندانیان معترض به شرایط قرون وسطایی بکار گرفته می شوند. درگیری باندهای مافیایی با زندانیان معترض تا به حال منجر به قتل تعدادی از زندانیان و معلول کردن تعدادی از آنها شده است.

بهروز جاوید تهرانی مجددا محاکمه شد

صبح امروز زندانیان سیاسی فرزاد مددزاده،صالح کهندل،محمد علی منصوری و بهروز جاوید طهرانی با پرونده سازی بازجویان وزارت اطلاعات مورد محاکمه قرار گرفتند.

روز یکشنبه 27 آذر ماه زندانیان سیاسی محمد علی منصوری ،فرزاد مددزاده،صالح کهندل و بهروز جاوید طهرانی را به شعبۀ 26 دادگاه انقلاب منتقل کردند و به مدت یک ساعت توسط فردی بنام پیر عباسی بدون داشتن و کیل مورد محاکمه قرار گرفتند.

بازجویان وزارت اطلاعات برای چهار زندانی سیاسی فوق پرونده جدیدی گشوده اند و قصد دارند با پرونده سازی جدید حکم های سنگینی علیه آنها صادر کنند.

اتهاماتی که بازجویان وزارت اطلاعات علیه آنها وارد کرده اند به قرار زیر می باشد: تبلیغ علیه نظام می باشد.4 زندانی سیاسی فوق بدلیل نداشتن وکیل و اتهامات فوق ونسبت به دادگاه ولی فقیه که آلت دست بازجویان وزارت اطلاعات قرار دارد اعتراض کردند .

دادگاه فرمایشی به دلیل اعتراض زندانیان سیاسی فوق به جلسۀ دیگری موکول گردید.

بازجویان وزارت اطلاعات در حالی علیه این چهار زندانی سیاسی این اتهامات سنگین را وارد می کنند که آنها سالهاست که در زندانهای ولی فقیه علی خامنه ای در اسارت بسر می برند.

زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی بیش از 6 سال است که در زندان بسر می برد و مدتی پیش محکومیت خود را به پایان رساند ولی به دلیل همین پرونده سازی بازجویان وزارت اطلاعات همچنان در زندان بسر می برد و قصد دارند با این پرونده سازی محکومیت سنگینی علیه او و 3 زندانی دیگر به اجرا درآورند.

آخوندی با نام مستعار علوی و سعید شیخان از تصمیم گیرندگان، مسئولین و شکنجه گران، این پرونده سازی را علیه 4 زندانی سیاسی انجام داده اند.این 2 شکنجه گر از دهۀ 60 تا به حال در به قتل رساندن زیر شکنجه و صدور حکم اعدام علیه زندانیان سیاسی مشغول هستند.

فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران

برای تعین چه کسی اعدام شود ، قاضی قره کشی کرد !

روزنامه "وطن امروز" نوشت:

چندی قبل مردی در میدان انقلاب به قتل می رسد و در این میان دو نفر به عنوان مظنون دستگیر می شوند هر دوی آنها معتقداند که در نزاع شرکت داشته اما قتلی مرتکب نشدند اکنون بعد از گذشت ۲ سال و به دلیل مشخص نبودن قاتل ، قاضی شعبه 1156 دادگاه بعثت به قرعه‌کشی‌ای عجیب دست زد و برای شناسایی قاتل اصلی نام هر دو مظنون را روی 2 کاغذ جداگانه نوشت و در حضور وکیل خانواده مقتول، به قرعه‌کشی دست زد تا مشخص شود چه کسی باید مجازات شود.

از این به بعد قرار است در پرونده های اختلاس "پالام پولوم پیلیش"، در پرونده های سیاسی "سنگ کاغذ قیچی" و در پرونده های ناموسی "آن مان نواران" و در پرونده های مربوط به مواد مخدر "لی لی حوضک" مجرمین را تعیین کرده و بدست عدالت بسپرد!!!

روش دیگری هم هست که قایم موشک نام داره . مظنونین قایم میشن ، اولیاء دم چشم میگذارند هر مظنونی که اول پیدا بشه همون قاتله!!

اعدام سه نفر در اراک

در راستای اجرای حکم قضايی به اتهام خريد و فروش و حمل مواد مخدر و نگهداری حدود ۶ کيلوگرم هروئين و کراک در اراک به دار مجازات آويخته شدند.


به گزارش روابط عمومی دادگستری استان مرکزي، متهم رديف اول به هويت «ص.پ» به جرم حمل و نگهداری ۸۳۰ گرم کراک در شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان دليجان به اعدام محکوم شد.

هم‌چنين متهمان رديف دوم و سوم نيز به هويت‌های «م.الف» و «پ.الف» هرکدام به جرم مشارکت در حمل ۵ کيلو و ۶۷ گرم هروئين در شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی اراک به اعدام با دار محکوم شدند.

حکم اين افراد که به تاييد دادستان کل کشور رسيده بود سرانجام در زندان مرکزی اراک اجرا شد و محکومان به دار مجازات آويخته شدند.

دروغي ديگر از احمدي نژاد/ دستگاه هاي دولتي پشت آمنه بهرامي را خالي كردند!

آمنه بهرامی، قربانی اسیدپاشی در حالی برای انجام عمل جراحی به کشور اسپانیا سفر کرده که دستگاه های دولتی ازانجام وعده های خود برای پرداخت هزینه درمان وی سرباززده اند.

یک روز پس از آن که پزشکان اسپانیایی حاضر نشدند آمنه بهرامی را بدون پول جراحی کنند با پادرمیانی یکی از پزشکانش او به اتاق عمل رفت و بصورت نسیه جراحی شد. او با اشاره به خلف وعده دستگاه های دولتی برای تامین هزینه های درمانی اش گفته است:

هزینه جراحی که حدود ۲۳ هزار یورو می‌شود در کشور اسپانیا از سوی دستگاههای دولتی به من برسد اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

او گفته است: دفتر رییس [دولت] هم از پرداخت کمک به من خودداری کرده است و عنوان شد «از همان افرادی پول بگیر که قول کمک را به تو داده‌اند».

احمدی نژاد، در ملاقات با آمنه بهرامی، گذشت از قصاص مردی را که به چهره او اسید پاشیده بود ستوده بود و بعد از آن خبر از وعده های حمایتی و تامین هزینه های درمان او آمد.

خانم بهرامی پس از عمل جراحی با گلایه از افراد و سازمان‌هایی که وعده‌هایشان برای کمک به او را عملی نکردند،در مورد آخرین وضعیت خود پس ازعمل جراحی گفت:چون پوستم مشکل داشت امروز (جمعه) پزشکان زیر گردن تا شکمم را عمل کردند. هزینه این عمل هشت هزار یورو بود.

پزشکم توانست برایم د هزار یورو تخفیف بگیرد. سه هزار یورو هم از یکی از دوستانم قرض گرفتم اما سه هزار یوروی دیگر هم بدهکارم. در واقع پزشکان اسپانیایی نسیه عملم کردند.

او با یادآوری اینکه بعد از این که مجید را بخشیده است افراد زیادی به او قول کمک دادند، اما از هیچ کدام خبری نشد، گفته است:باید چند عمل جراحی دیگر انجام شود که عمل بعدی به چشمم مربوط می‌شود که بسیار پیچیده است و پزشکان می‌گویند اگر این عمل موفقیت‌آمیز باشد و مشکلی پیش نیاید تا اردیبهشت ماه حتی ممکن است به مقدار خیلی کمی هم بینا شوم.در این بخش از جراحی قرار است همراه پروتز یک چیپ هم داخل چشمم کار بگذارند که احتمال بینا شدن او رابالا می‌برد.

آمنه هزینه عمل‌های بعدی خود را حدود پانزده هزار یورو ذکر کرده و اظهار امیدواری نموده که تا فرصت دارد افرادی که قول کمک دادند، به وعده خود عمل کنند تا بتواند درمان شود.
او افزوده است: شرایط اینجا بسیار سخت است. امیدوارم این فرصت از بین نرود.


هفت سال پیش، مردی که در خواستگاری از خانم بهرامی ناکام مانده بود، به قصد انتقام به صورت این زن جوان اسید پاشید و بعدا دادگاه این فرد را به قصاص محکوم کرد.صدور حکم قصاص که به معنی پاشیدن اسید به صورت این مرد بود بازتاب گسترده ای در داخل و خارج از ایران داشت اما در زمان اجرای حکم، خانم بهرامی فرد مجرم را بخشید و از پاشیدن اسید به صورت او خودداری ورزید.

آمنه ۱۰روز قبل به اسپانیا سفر کرد. معاینه‌های اولیه توسط پزشکان اسپانیایی نشان می‌داد شرایط برای انجام بیستمین عمل جراحی روی صورت آمنه مهیا است. از سویی طبق وعد‌ه‌های داده شده قرار بود هزینه عمل جراحی‌اش که ۲۳ هزار یورو برآورد می‌شد تا پیش از انجام عمل برای او فرستاده شود.

بر این اساس، طبق برنامه‌ریزی گروه پزشکی، آمنه در بیمارستان بستری شد تا روز پنج‌شنبه چشم چپش را به تیغ جراحان بسپارد. او که امیدوار بود پیش از شروع جراحی هزینه عمل را دریافت کند.

انتظارش با بدقولی دستگاه های دولتی مواجه شد تا پزشکان از انجام عمل خودداری کردند و درحالی که همه چیز برای درمان آمنه مهیا بود او بدون انجام جراحی از اتاق عمل خارج شد.

او این بار تلاش کرد از طریق پزشک معالجش که او را از قبل می‌شناخت مسئولان بیمارستان را برای انجام عمل جراحی متقاعد کند. بالاخره پادرمیانی پزشک اسپانیایی ثمربخش شد و مسئولان بیمارستان قبول کردند آمنه هزینه عمل جراحی را چند روز بعد پرداخت کند. به این ترتیب عصر دیروز آمنه به اتاق عمل منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

سپاه، آتش مستقيم باز مي كند/ قرباني: شهروند كرمانشاهي!

یک منبع محلی گفت که شب پنچ شنبه ۲۴ آذرماه نیروهای سپاه پاسداران در منطقه مرزی ” بمو ” از توابع شهرستان تازه آباد،

دو شهروند کرمانشاهی پیرو «آیین یاری» را به نامهای فرخ فرجی متاهل و دارای یک فرزند و حمید محمدی متاهل و دارای ۵ فرزند هر دو ساکن شهرک مهدیه شهرک کرمانشاه را مورد هدف تیراندازی مستقیم قرار داده‌اند.

به گزارش منبع یاد شده فرخ حمیدی به دلیل شدت جراحات در همان محل جان سپرده است. حمید محمدی نیز از ناحیه هر دو پا به شدت زخمی شده است و احتمال قطع هر دو پای وی وجود دارد. یکی از نزدیکان این دو تن به این منبع محلی کمپین گفته است که این دو شهروند کُرد به دلیل بیکاری به کاسبکاری مرزی روی آورده بودند و نیروهای سپاه بدون اینکه حامل هر گونه کالای خارجی بوده باشند، آنها مورد هدف قرار داده‌اند.

گفته می‌شود حمید محمدی هم‌اکنون در بیمارستان بیستون شهر کرمانشاه تحت مراقبت پزشکی و زیر نظر ماموران انتظامی قرار دارد.

یک فعال مدنی کردستان گفت : بەدلیل ﻧﺒﻮﺩ ﺯﻳﺮﺳﺎﺧﺘﻬﺎﻱ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻱ، ﻋﺪﻡ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬﺍﺭﻱ برای ایجاد اشتغال پایدار ، تبعیض در تقسیم درآمدهای ملی و افزایش آمار فقر و بیکاری در مناطق کردنشنین غرب کشور، مردم این مناطق مجبور به روی آوردن به کارهای کاذبی همچون کولبری و کاسبکاری مرزی می‌شوند.

( کولبر به افرادی گفته می‌شود که کالاهای همچون پوشاک، چای و پارچه قاچاخ را از مناطق صعبالعبور مرزی بر کول خویش حمل کرده و در شهرهای مرزی به فروش می‌رساند ).

نیروهای نظامی مستقر در مرزها به بهانه مبارزه با قاچاخ کالا سالانه دهها تن از شهروندان کُرد را به قتل می‌رسانند. بر طبق آمارهای گردآوری شده نیروهای نظامی در سال ۸۹ حدالقل ۶۶ تن را به قتل رسانده و ۷۶ تن نیز را زخمی کرده‌اند. عدم تعقیب قضایی این نیروها سبب گشته روند کشتار شهروندان مرزنشین روزانه افزایش پیدا کند.»


كمپين بين المللي حقوق بشر در ايران

۹ زندانی سیاسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شدند

۹ تن از بازداشت شدگان دوم شهریور ماه در تبریز پس از اتمام محکومیت خود از زندان مرکزی این شهر آزاد شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از تبریز، مهدی مهاجر، یوسوف سلحشور، یعقوب رمضانی، محمد محمودی، علی ایمانی قراملکی، محمد علیمرادی، یاسر سلمانی رضایی، احمد علیزاده و فرزاد مهدوی بازداشت شدگانی هستند که بعد از ظهر امروز از زندان تبریز آزاد شدند.

لازم به ذکر است ۱۵ تن از فعالین سیاسی و مدنی بازداشت شده در دوم شهریور ماه سالجاری پس از محاکمه در دادگاه های انقلاب به ۴ ماه حبس تعزیری و ۲۰ ماه حبس تعلیقی محکوم شدند.

انتقال رمضان سعیدی به سلول انفرادی زندان رجایی شهر

یک زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر به دستور مسئولین زندان به سلول انفرادی منتقل شد.

به گزارش موکریان، صبح امروز ۲۶ آذر ماه یک زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج به نام رمضان سعیدی که حدود شش سال است در زندان به سر می برد به دستور مسئولین زندان رجایی شهر کرج به قرنطینه این زندان منتقل شد.

تا لحظه تنظیم خبر از علت انتقال این زندانی اهل ارومیه به سلول انفرادی هیچ اطلاعی در دست نیست.

یادآور می‌گردد که رمضان سعیدی از طرف دادگاه انقلاب به اتهام همکاری با احزاب مخالف به ۸سال حبس محکوم شده‌ است.

محمود صالحی : از رضا شهابی حمایت کنیم

کارگران، مردم آزاده، تشکل های کارگری!
رضا شهابی از فعالين کارگری و عضو هيئت مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، مدت ۱۹ ماه است که توسط مقام های امنيتی و قضايی بازداشت شده و به اتهام های بی اساس و واهی در زندان بسر می برد. اين در حالی ست که بر اساس آئين دادرسی موجود، هر متهمی که به حکم قانون بازداشت می شود، بايد بعد از ۲۴ ساعت تفهيم اتهام شده و سپس برای او قرار وثيقه صادر شود. اما رضا شهابی اين کارگر آگاه را فقط به اتهام آشنا کردن کارگران با حقوق خود و دفاع از مطالبات آنها و تلاش برای ايجاد سنديکای کارگری و عضويت در آن، ماه هاست که در بدترين شرايط، در زندان محبوس کرده اند. در چنين شرايطی، اين فعال کارگری در اعتراض به بلاتکليفی خود، برای بار دوم دست به اعتصاب غذا زده و بر اساس خبرهای منتشره، رضا شهابی از تاريخ ۱/۹/۹۰ اعتصاب غذای خود را آغاز کرده و تاکنون ۲۷ روز از اعتصاب او می گذرد.
من به عنوان يک کارگر، حمايت خودم را از اعتصاب غذای رضا شهابی اعلام می کنم. هم چنين ضمن پشتيبانی از تلاش ها و اقدامات کميته دفاع از رضا شهابی، از همه کارگران، تشکل های کارگری و نهادهای مدافع حقوق بشر، می خواهم که متحدانه خواستار آزادی بی قيد و شرط، رضا شهابی شوند. بدون شک مسئوليت عواقب اين اعتصاب غذا و تغيير وضعيت جسمی رضا بر عهده مسئولين اين پرونده و مقام های قضايی است.

رضا شهابی عزيز!
واقعيت اين است که همواره روند مبارزه کارگران در برابر مناسبات سرمايه داری، شريف ترين انسان ها و دوستان عزيز بسياری را از ما گرفته و به شکل های مختلف زير فشار گذاشته است؛ اما بار ديگر کارگران و فعالين پيشرو و معتقد به مبارزه طبقاتی، با توان و قدرت بيشتر به ميدان آمدند و در برابر نظم سرمايه ايستادگی کرده وخواهان پايان دادن به هر گونه نابرابری در جامعه سرمايه داری شده اند.
رضای عزيز! امروز شما بعد از تحمل ماه ها زندان و به خواست خود و برای پايان دادن به بی عدالتی در نظام موجود، به اين شکل از مبارزه روی آورديد. من به عنوان کسی که شخصا" در گذشته با مشکل بلاتکليفی در زندان مواجه بوده ام و می دانم که در شرايطی، راهی جز اعتصاب غذا، برای زندانی نمی ماند، به شما و تصميمی که اتخاذ نموده ايد احترام می گذارم و از آن حمايت خواهم کرد. شما با جسم خود، که چيزی جز گوشت و استخوان نيست، در برابر نظم سرمايه داری که به شکل های مختلف، طبقه کارگر و پيشروان کارگری را به تمکين وا می دارد، ايستاده گی کرديد. مناسباتی که در آن کارگران و رهبران کارگری زندانی شده و با خطر مرگ روبرو می شوند، تا صاحبان سرمايه، روز به روز به انباشت ثروت و سود بيشتر برسند.
رضا شهابی عزيز! مطمئن باشيد که ما هم در برابر اين بی عدالتی و نابرابری خواهيم ايستاد و از شما حمايت و پشتيبانی می کنيم و در هيچ شرايطی، شما را تنها نخواهيم گذاشت.
درود بر رضا شهابی
محمود صالحی
۲۶/۹/۱۳۹۰