۱۳۹۰ دی ۳۰, جمعه

گریم خاص فاطمه معتمدآریا باعث توقیف و حذف "پریناز" از جشنواره شد


در حالی که هم‌چنان بسیاری از مخاطبان امیدوارند فیلم جدید بهرام بهرامیان با عنوان "پریناز" را در جشنواره ببینند اما تازه ترین اخبار حکایت از آن دارند که ان فیلم فعلا توقیف است و نمایش آن در جشنواره منتفی است.
به گزارش شبکه ایران، در دو روز گذشته بهرام بهرامیان کارگردان فیلم به همراه تهیه کننده آن عبدالمحمد نجیبی در جلساتی که با دست اندرکاران جشنواره داشت سعی کرد آنها را نسبت به نمایش این فیلم در جشنواره متقاعد کند اما گویا این جلسات نتیجه مثبت نداشته و نمایش فیلم در جشنواره منتفی است.
بهرامیان سعی خود را کرد که با اعمال اصلاحات پیشنهاد شده از سوی دست اندرکاران جشنواره، نسخه ای قابل نمایش از فیلم را به مسئولان ارائه دهد اما گویی با نمایش همین نسخه اصلاح شده هم موافقت نشده است.
گویا گریم خاص فاطمه معتمدآریا در این فیلم عامل اصلی اصلاحات وارده بر آن بوده است و بهرامیان هر اندازه که کوشیده با اصلاحات پیشنهادی کنار آید اما در نهایت حتی شرایطی برای دریافت پروانه نمایش موقت فیلم هم فراهم نشده است!


انتقال داوود بهمن آبادی به انفرادی سپاه پاسداران


 طی هفته گذشته داوود بهمن آبادی، وبلاگ نویس بازداشتی به سلولهای انفرادی بند ۲ الف که در اختیار بازجویان اطلاعات سپاه قرار دارد؛ منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از تهران، این وبلاگ نویس بازداشتی و جانباز جنگ ایران و عراق در طی هفته گذشته و در پرونده سازی دیگری به سلولهای انفرادی بند ۲ الف منتقل شده است.

وی که در دوم آذر ماه از سوی پلیس امنیت احضار و به وزارت اطلاعات تحویل شده بود پس از انجام بازجویی ها در بند ۲۰۹ به اتهام وبلاگ نویسی مدتی را به صورت بلاتکلیف در بند مذکور بسر برده و سپس در پرونده سازی دیگری تحویل اطلاعات سپاه شده است.

داوود بهمن آبادی که از بیماری آرتروز گردن و پروستات رنج می برد در طی مدت بازداشت مورد رسیدگی پزشکی قرار نگرفته است.

نامبرده از زمان بازداشت تاکنون در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ و دو الف از حق ملاقات با خانواده و حق دسترسی به وکیل محروم بوده است.

محمد جراحی، فعال کارگری بازداشت شد


به دنبال دستگيری شاهرخ زمانی، محمد جراحی فعال کارگری اهل تبريز نيز در منزلش بازداشت شد.
محمد جراحی طی تماس تلفنی از بند قرنطينه ی زندان تبريز اطلاع داده که او و شاهرخ زمانی برای اجرای حکم به زندان منتقل شده اند.
به گزارش کانون مدافعان حقوق کارگز، به گفته ی محمد جراحی هيچ احضاريه برای اين دو نفر ارسال نشده است وآنها به صورت ناگهانی وغافلگيرانه برای اجرای حکم بازداشت شده اند. درحالی که بر طبق روال معمول،‌ برای افرادی که دارای وثيقه هستند قانونا بايد ابتدا حکم به خود متهم و سپس به ضامن يا وثيقه گذار آنان ابلاغ شود.
لازم به ذکر است که محمد جراحی به ۵ سال و ششم ماه و شاهرخ زمانی به ۱۱ سال زندان محکوم شده بودند با قرار وثيقه در بيرون زندان به سر می برده اند.

دو کارگر در پالایشگاه نفت بندر عباس سوخته و یک کارگر در رشت جانباخت

 ساعت ۶ عصر روز سه شنبه هفته پیش کارگران پالایشگاه نفت بندرعباس کار خود را به پایان رسانده و مشغول تعویض لباس کار خود هستند به امید اینکه راهی خانه شوند که در این میان کارفرما دو مکانیک از واحد ۷۱ پالایشی را فرا میخواند: رضا کشاورز و ابراهیم مریدی برای انجام رفع نشتی گاز آماده شوند.

به گزارش ایلنا، با وجود اتمام ساعت کاری وحضور کارگران تازه نفس شیفت بعدی به اصرار کارفرما این دو کارگر دست از تعویض لباس برداشته و برای رفع نشتی از لاین گاز که پایین یکی از دستگاهها (تلمبه) در حال کار بوده بوده دو کارگر مکانیک رضا کشاورز و ابراهیم مریدی با لباس غیر ایمن اما ماسک دار از پله ها تا ارتفاع ۴، ۵ متری بالا می روند.

ساعت حدود ۶ با پیشروی نشتی گاز مواد از بالا به روی تلمبه می ریزد و آتش سوزی رخ می دهد و به ارتفاع سرایت می کند، کارگران اسیر زبانه های آتش می شوند.

مریدی با ۳۵ درصد سوختگی و کشاورز با بیش از ۸۵ درصد سوختگی از نوع درجه ۳ طبق تشخیص بخش سوختگی بیمارستان شهید محمدی بندرعبا س پس از چند روز بستری شدن به بیمارستان شهرستان یزد منتقل می شوند و متاسفانه امروز رضا کشاورز جان سپرد.

کارگر ی که خود شاهد ماجرا بود می گوید: به دلیل وجود گازهای خطرناک و نبود اقدامات پیشگیرانه ای چون حضور آتش نشان و بازرسی قبل از ادامه کار و مدیریت عجولانه باعث بروز چنین حادثه ای شد. هرچند که با حضور آتش نشان در این حادثه با وجود تجهیزات و ماشین آلات مجهز عملکرد مطلوبی ارایه نشد.

کارگر دیگری ضمن اشاره به نبود امنیت شغلی می گوید: مسئولین تعمیرات در بسیاری از مواقع برای انجام کار عجله به خرج می دهند و با وجود خستگی روزانه با تهدیداتی چون تعلیق و قطع اضافه حقوق و حتی اخراج مواجه می شویم.

در گفتگوی تلفنی با روابط عمومی پالایشگاه نفت بندرعباس، ضمن برخورد غیر حرفه ای با خبرنگارما حاضر به توضیح در این خصوص نشد و آن را موکول به جلسه ای با حضور مسئولین کرد.
هم چنین امروز بر اثر انفجار در یک ایستگاه گاز در بیست کیلومتری شهر صنعتی رشت که روز پنجشنبه رخ داد، دست کم یک نفر کشته شد.
به گزارش فارس، مدیر عامل آتش نشانی رشت گفت: نگهبان ایستگاه گاز رشت در انفجار آن جان خود را از دست داد.

شش هزار قلیان در جلوگیری از آلودگی هوا و ناهجاری اجتماعی معدوم شد

 تارنمای حکومتی عصر ایران در خبری اعلام کرد پیش از ظهر امروز همزمان با ۲۹ دی ماه روز هوای پاک، شش هزار قلیان در پارک ساحل دولت در اهواز معدوم شد. 

معاون خدمات شهری شهردار اهواز در این مراسم گفت: این قلیان‌ها در چند ماه گذشته از پارک‌ها، جاده‌های ساحلی و بلوارها اهواز جمع آوری شده‌اند. 

علیرضا عالی‌پور افزود: تیرماه امسال نیز چهار هزار قلیان جمع آوری و معدوم شد که با این حساب از ابتدای امسال تعداد قلیان‌های معدوم شده به ۱۰ هزار می‌رسد. 

عضو شورای سلامت قلیان را یکی از مظاهر آلایندگی شهر و ضرر آن را معادل ۱۰۰ نخ سیگار دانست و افزود: مصرف قلیان به تدریج به ناهنجاری اجتماعی تبدیل شده است و دختران و پسران زیادی روزانه در اماکن عمومی از قلیان استفاده می‌کنند. 

به گفته وی، خانواده‌های بسیاری از مصرف قلیان در پارک‌ها اظهار نارضایتی کرده‌اند.

صدور هشت سال حکم حبس برای دو فعال سیاسی مهاباد و بوکان


یک شهروند اهل مهاباد توسط دادگاه انقلاب اسلامی این شهر به زندان محکوم شد.
به گزارش موکریان، یک شهروند مهابادی به نام جعفر(سلطان) افشاری از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام همکاری با یکی از احزاب مخالف به تحمل پنج سال حبس محکوم شد.
جعفر(سلطان) افشاری که حدود یک سال است در زندان به سر می برد، هم اکنون در زندان مرکزی ارومیه دوران محکومیت خود را سپری می نماید.
همچنین یک شهروند اهل بوکان واقع در استان آذربایجان غربی به حبس محکوم شد.
این شهروند که هادی حسن زاده نام دارد از طرف دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام امنیتی به سه سال حبس محکوم شده است.
گفته می شود نامبرده که پیشتر مدتی را در بازداشت بسر برده بود با قرار وثیقه از زندان آزاد شده است.

تهدید خانواده فتاح سبحانی از سوی وزارت اطلاعات


ماموران امنیتی و اطلاعاتی در تماس های تلفنی مکرر و احضار پدر فتاح سبحانی از بازداشت شدگان وقایع پس از انتخابات ۸۸، فشار بر خانواده این فعال سیاسی را افزایش داده اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ماموران وزارت اطلاعات با این تهدید ها و آزار و اذیت خانواده فتاح سبحانی خواهان معرفی وی به وزارت اطلاعات شدند.
فتاح سبحانی از بازداشت شدگان بعد از انتخابات سال ۸۸ است که در آستانه اتمام محکومیت خود از سوی دادستانی در لیست زندانیان که مورد عفو قرار گرفته بودند اعلام شد.
نامبرده در تاریخ ۱۳/۵/۸۸ در منزل پدری اش بازداشت و از سوی دادگاه بدوی به دو سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد که این حکم به یکسال در دادگاه تجدید نظر تقلیل یافت.
وی در اسفند سال ۸۸ با معرفی خود به زندان اوین پس از تحمل نزدیک به یکسال حبس و تنها ۴۵ روز مانده برای اتمام محکومیت خود مورد عفو قرار گرفته و آزاد شد.
وی پس از آزادی از زندان نیز مجددا به دلیل ادامه فعالیت ها و ارتباط با خانواده های زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان وقایع پس از انتخابات احضار شده بود که به دلیل عدم مراجعه به دادسرای اوین خانواده وی مورد تهدید قرار گرفته اند.

یک زندانی در ملاءعام در شهر کرمان اعدام شد/ تصویری +۱۸


صبح امروز یک زندانی متهم به «تجاوز به عنف» در میدان خواجوی کرمان و در ملاء عام اعدام شد.

به گزارش عصر ایران، ‌بر اساس ادعای دادگستری کرمان این فرد با مراجعه به دفاتر شرکت‌های خصوصی، واحدهای تجاری و مطب پزشکان و سایر اماکن اقدام به شناسایی خانم‌هایی که در ساعاتی از روز در اماکن مذکور تنها بوده‌اند، کرده است و با مراجعه به دفاتر و تهدید افراد با کلت تقلبی یا چاقو، ‌به آنان تعرض کرده است.

متهم ۳۱ ساله، متاهل، دارای دو فرزند و شاغل بوده و پس از سیر مراحل قضایی به اعدام در ملاء عام و ۹۹ ضربه شلاق محکوم و این حکم امروز در کرمان اجرا شد.
تصاویر مستند اجرای حکم اعدام این زندانی را در زیر می توانید مشاهده کنید:

پیمان پاکمهر، روزنامه نگار تبریزی، بازداشت شد


پیمان پاکمهر، روزنامه نگار تبریزی و مدیر سایت خبری "تبریزنیوز"، دو روز پیش توسط ماموران وزارت اطلاعات در تبریز با نیابت قضایی از سوی شعبه پنج بازپرسی دادسرای اوین (مقدس) بازداشت شده است.
به گزارش دانشجونیوز، پیمان پاکمهر که روز گذشته پس از تفهیم اتهام تبلیغ علیه نظام در دادسرای انقلاب تبریز، به زندان اوین منتقل شد، شب گذشته از بند ٢٠٩ زندان اوین با خانواده‌اش تماس گرفته و به نقل از بازجویش گفته است که تا چند روز آینده آزاد خواهد شد.

گفتنی است پاکمهر از فعالان دانشجویی سابق تبریز و عضو کانون دانشجویان مستقل دانشگاه تبریز در دهه ٧٠ بود که در جریان اعتراض دانشجویی ٢٠ تیر ٧٨ نیز مورد تعقیب قرار گرفته بود.
همچنین پاکمهر فعالیتهای مطبوعاتی خود را از ابتدای دهه ٨٠ با همکاری با نشریاتی چون شمس تبریز و آنگاه تاسیس آژانس خبری تبریزنیوز ادامه داده، در انعکاس اخبار آذربایجان با رویکردی ملی و ایراندوستانه کوشید.
این روزنامه نگار تبریزی و فارغ التحصیل رشته زبان انگلیسی دانشگاه آزاد تبریز همچنین عضو فدراسیون جهانی روزنامه نگاران و انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران بوده است.

احضار دوباره علی فرید یحیایی فعال ملی مذهبی


علی فرید یحیایی فعال ملی-مذهبی تبریز روز یک شنبه به دادگاه انقلاب تبریز احضار شد.
به گزارش کلمه، علی فریدیحیایی از فعالین ملی-مذهبی تبریز که بعد از انتشار نامه ۱۴۳ نفر از فعالین سیاسی به پمحمد خاتمی مبنی بر عدم فراهم شدن شرایط لازم برای شرکت در انتخابات چندین بار به وزارت اطلاعات تبریز احضار و مورد بازجویی و برخوردهای نامناسب قرار گرفته بود روز یک شنبه به دادگاه انقلاب تبریز احضار و اتهام های زیر به وی تفهیم شد:
۱) عضویت در گروه های غیر قانونی نهضت آزادی و جنبش مسلمانان مبارز
۲) تاسیس NGO های جمعیت توسعه و حمایت از خانواده های زندانیان سیاسی
۳) تبلیغ علیه نظام
۴) نشر اکاذیب با انتشار نامه های مختلف
۵) تعریض به مقام رهبری
این فعال ملی-مذهبی تا زمان برگزاری جلسه بعدی دادگاه با تودیع وثیقه ی یکصد میلیون تومانی آزاد شد.