۱۳۹۰ دی ۱۴, چهارشنبه

حقيقت را بگويي, برايت گران تمام مي شود!

 صبح روز دوشنبه 12 دي ماه جاري، علی امید پور یک خبرنگار جوان محلی در حین مصاحبه با یکی از افراد کاندیدا در انتخابات آتی مجلس, مورد ضرب و شتم قرار گرفت و بیهوش, روانه بیمارستان و ای سی یو شد.

اميدپور که با شخصی به نام طاهرزاده مصاحبه ميكرد, در حین مصاحبه علل عقب افتادگی جامعه امروز ایران را از نظر پویایی علم, جویا میشود که با انکار طاهرزاده مواجه میشود!
طاهرزاده مدعی بوده كه در جامعه ولایی ایران, هیچ مشکل حادی وجود ندارد!
در پاسخ به اين اظهارات, اميد پور مي گويد: مشکل حاد, خود ولایی بودن حکومت است!
كه با بيان اين حرفها, با ضربات متعدد مشت طاهرزاده و اطرافیان روبرو میشود. آنها آنقدر او را کتک می زنند تا بیهوش میشود. سرانجام یک نفر با اورژانس, تماس گرفته و بعد از نیم ساعت, آمبولانس او را با خود می برد.
به گفته پزشک معاج, حال عمومی امید پور اصلا مساعد نیست. قابل توجه اینکه آقایان, خانواده خبرنگار را تهدید نموده اند که اگر این موضوع ادامه دار شود و یا شکایتی در پی باشد, باید جنازه فرزند خود را تحویل بگیرند!



دانشجوي بيگناه حكم اعدام گرفت!

محمد رضا فرهادی از اهالی هفشجان شهرکرد به جرم همراه داشتن 120 گرم هرویین با حکم اعدام مواجه گردید. محمد رضا فرهادی دانشجوی دانشگاه آزاد است و هرگز سابقه کیفری یا حقوق نداشته است در بین دوستان و همسایگان به خوش نامی شهرت دارد و جاسازی مواد داخل ساک خود را توطئه و پاپوش میداند.
اما متاسفانه حکم اعدام برای او صادر شده است این جوان که خانواده با وضعیت اقتصادی متوسط دارد هیچ گونه سابقه اعتیاد به مواد مشروبات و حتی سیگار هم ندارد.

انتقال نصرالله لاله، از دراویش گنابادی، به بند ۲۰۹ زندان اوین

نصرالله لاله مدیر انتشارات حقیقت و از دراویش گنابادی، پس از بازداشت به بند امنیتی زندان اوین منتقل شده است.
به گزارش تارنمای مجذوبان نور، نصرالله لاله مدیر انتشارات حقیقت که روز سه شنبه ۲۹ آذرماه توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شده است به بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده و در سلول انفرادی نگهداری می‌شود.
لازم به ذکر است وضعیت جسمی این درویش گنابادی با توجه به نیاز وی به مراقبت‌های ویژه پزشکی و فشار بازجویی‌ها طی دو هفته گذشته در شرایط وخیمی قرار دارد و نگرانی‌ها از به خطر افتادن سلامتی ایشان در حال افزایش است.
یادآور می‌شود علاوه بر بازداشت نصرالله لاله در روزهای اخیر٬ رضا پیشکار دیگر درویش گنابادی نیز در تاریخ ۱۱ دی ماه در شهر کوار بازداشت و به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده است.

صبح فردا سه نفر در میدان آزادی کرمانشاه اعدام خواهند شد

بر اساس اطلاعیه‌ای که از سوی روابط عمومی دادگستری کرمانشاه منتشر شده است، سه شهروند صبح فردا پنج‌شنبه پانزدهم دی‌ماه در ملاءعام به دار آویخته خواهند شد.
بر اساس این اطلاعیه، این افراد که به اتهام سرقت مسلحانه از بانک سپه به اعدام محکوم شده بودند، صبح فردا در میدان آزادی کرمانشاه به دار آویخته می‌شوند.
گفته می‌شود سارقان بانک سپه در کرمانشاه چهار نفر بودند که یکی از آن‌ها در جریان درگیری با نیروهای انتظامی استان کشته شد و سه تن دیگر پس از طی مراحل مرسوم در دادگستری استان کرمانشاه، محکوم به اعدام شدند.

بر اساس این گزارش، این چهار تن ۲۶ مرداد ماه سالجاری، خودروی حامل پول بانک سپه کرمانشاه را در خیابان سعدی مورد حمله‌ی مسلحانه قرار دادند که علاوه بر کشتن سه تن از ماموران بانک، مبلغ ۲۱۷ میلیون تومان را نیز به سرقت بردند.

تجمع کارگران کشت و صنعت شمال در فرمانداری

تعداد زیادی از کارگران کشت و صنعت شمال با تجمع در فرمانداری می‌اندرود، خواستار رسیدگی مسئولان به وضعیت تعطیلی این کارخانه شدند.

به گزارش مهر، کارخانه کشت و صنعت شمال به عنوان بزرگ‌‌ترین واحد تولید کننده روغن مایع و نباتی خاورمیانه در مازندران هفته‌ها است که به دلیل پرونده مالی سرمایه گذار اصلی آن با تعطیلی مواجه شده است.

در حال حاضر قوه قضائیه و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پرونده کارخانه کشت و صنعت شمال را در دست بررسی قرار داده و تولید این کارخانه در روزهای اخیر متوقف و کارگران از کار بیکار شدند.
ش
تعداد زیادی از کارگران کشت و صنعت شمال روز سه شنبه با تجمع در فرمانداری می‌اندرود، خواستار رسیدگی مسئولات به وضعیت تعطیلی این کارخانه شدند.

یکی از کارگران کارخانه کشت و صنعت شمال اظهار داشت: "بیکاری و بلاتکلیفی، کارگران کارخانه را رنج می‌دهد."

وی گفت: "چند روز گذشته روبه روی استانداری مازندران تجمع کردیم اما هیچ مسئولی حاضر به پاسخگویی نشد."

کارگر با سابقه کشت و صنعت شمال اظهار داشت: "پنج سال قبل هر ماه ۵/ ۴ کیلوگرم روغن برای هر پرسنل به صورت ثابت و در اعیاد مبلغی به عنوان هدیه به کارگران پرداخت می‌شد اما در این پنج سال با مدیریت جدید این موارد وجود ندارد."

کارگر دیگر کشت و صنعت شمال ابراز داشت: "اضافه کاری بر مبنای نیاز کارگر داده می‌شد اما اکنون جو کاری به شدت مسموم بوده به طوری که روابط بین مدیران و کارگران کمرنگ است."

وی ادامه داد: "پنج سال قبل با ۱۴۰۰ پرسنل کارخانه در روز ۷۰۰ تن تولید داشت اما اکنون با زور و فشار مدیران و تنها با داشتن ۷۵۰ کارگر روزانه ۱۰۰۰ تن خروجی تولید است."

این کارگران به سبب مشکلی که در سالهای قبل بوجود آمده بود و معترضان اخراج شده بودند حاضر به فاش شدن نامشان نشدند. آن‌ها حدود ۴۵ روز است که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

کارگر دیگر با اشاره به اینکه ۱۵ سال سابقه خدمت در این کارخانه دارد گفت: "هم اکنون ۴۵ روز است که حقوقی دریافت نکرده‌ام و بد‌تر ازآن هم این است که هیچ کس پاسخگوی ما نیست."

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه و دستگاه‌های قسمت مارگارین با تریلی به مکان دیگری منتقل شده است افزود: "حتی ورق‌های حلبی را هم که برای ساخت قوطی روغن استفاده می‌شود به جای دیگری برده‌اند."

وی ادامه داد: "کارخانه کشت و صنعت ساری برای تولید و تهیه مواد اولیه هیچ مشکلی ندارد اما این مدیریت ضعیف کارخانه است که ما را گرفتار مشکلات کرده است."

این کارگر با سابقه گفت: "شنیده‌های کارگران حکایت از دریافت وام‌های کلان توسط شخص آقای مدلل و سرمایه گذاری در بخش دیگری دارد."

وی با بیان اینکه مستاجر است افزود: "چه کسی جواب صاحبخانه و زن و فرزند مرا باید بدهد؟"

کارگر دیگری با توضیح اینکه در حال حاضر سال‌های آخر خدمتش را سپری می‌کند گفت: "سردرگمی و معلق بودن کار کارخانه، علت اصلی اعتراض و تحصن کارگران است."

وی گفت: "هنوز به ما نگفته که تا چه ماهی و چه روزی وضع به همین منوال است و ما تکلیف خود را نمی‌دانیم."

وی ادامه داد: "سال‌های قبل که عده‌ای اعتراض کردند با انتخاب نماینده از بین کارگران برای رفع مشکل، آن‌ها را اخراج کردند و قضیه خاتمه یافت."

وی افزود: "درخواست ما از مسئولان استان و کشور این است که به داد ما قشرهای ضعیف جامعه برسند."

این کارگر با ابراز نگرانی از وضع به وجود آمده گفت: "اگر عده‌ای اختلاس کرده‌اند چرا ما باید تاوان کار آن‌ها را پس بدهیم."

مجتمع کارخانجات روغن نباتی کشت و صنعت شمال با مساحتی بالغ بر ۳۰ هکتار در منطقه سر سبز دشت ناز مازندران در کیلومتر ۱۵ جاده ساری به نکا در شهرستان می‌اندرود واقع است.

بازداشت دستکم ۶۰ تن از شهروندان کُرد در ارومیه

روز گذشته نیروهای امنیتی بیش از ۶۰ تن ازمعترضين که در مقابل کنسولگری ترکیه در شهر ارومیه دست به تجمع زده بودند؛ بازداشت کرده است.
عصر روز سه شنبه، ۱۳ دی ماه، نیروهای امنیتی و انتظامی ایران جمعی از معترضين را که در اعتراض به کشته شدن غیرنظامیان کُرد در ترکیه به موجب حملهٔ هوایی ارتش این کشور، تجمع کرده بودند، دستگیر کرد.
این افراد که تعدادشان بیش از ۶۰ نفر تخمین زده می‌شود، پس از دستگیری به بازداشتگاه نیروی انتظامی در ارومیه منتقل شده‌اند.
سپیده دم پنج شنبه، هشتم دی ماه سال جاری و در پی حملهٔ هوایی ارتش ترکیه به کاروان غیرنظامیان در روستای کردنشین اولودره در استان شیرناک ۳۵ تن کشته‌ شده‌اند.

ارتش ترکیه اعلام کرده است که به قصد مقابله با چریک‌های پ. ک. ک این منطقه را بمباران کرده است.
گفتنی‌ست که اکثر بازداشت شدگانِ روز گذشته در اورمیه را دانشجویان تشکیل داده‌اند.

اعتصاب کارگران کارخانه کاشی و سرامیک گیلانا

کارگران کارخانهٔ کاشی و سرامیک گیلانا برای بدست آوردن حقوق معوقه‌شان ذر داخل کارخانه و پای دستگاه‌ها دست به اعتصاب زده‌اند.

حدود یک سال است که کارخانه کاشی و سرامیک گیلانا دچار بحران گردیده و کارگران این کارخانه در حال حاضر هفت ماه حقوق معوقه خود را دریافت نکرده‌اند. این کارخانه ابتدای شهر منجیل (حدود ۷۰ کیلومتری شهر رشت) واقع شده و ۲۵۰ کارگر در چهار شیفت کاری مشغول به کار می‌باشند.

به گزارش کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری، کاشی گیلانا متعلق به ۴ سهامدار خصوصی بوده که بیشترین سهامدار در حال حاضر مدیریت کارخانه را عهده دار می‌باشد.

این کارخانه مبالغ زیادی به شرکت‌های آب و برق و گاز بدهکار است و هم‌چنین بدهکاری به سازمان تامین اجتماعی برای کارگران مشکلات فراوانی را بوجود آورده و این مسئله باعث شده دفترچه‌های بیمه کارگران از طرف این سازمان تمدید نشود و به همین دلیل کارگران و خانواده‌هایشان در زمینه درمانی دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند و از طرف دیگر حدود هفتاد نفر از کارگران این شرکت منتظر بازنشستگی می‌باشند که باز هم به علت بدهی کارخانه به سازمان تامین اجتماعی در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برند.

هفته گذشته تعداد زیادی از کارگران در مقابل استانداری گیلان تجمع نموده و خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند اما پاسخ درست و قانع کننده‌ای از طرف مسئولان مربوطه دریافت نکردند.

به گفته چند تن از کارگران، سهامدارن این کارخانه در گذشته وام‌های کلانی دریافت نموده و اقساط آن را پرداخت نکرده‌اند و حالا به ما کارگران فشار می‌آورند و می‌گویند بروید به استانداری شکایت کنید تا از این طریق مجدد بتوانند وام‌های دیگری دریافت کنند و این در شرایطی است که کارخانه محصولات خوب و با کیفیتی تولید می‌کرد و به اصطلاح سود ده بوده است.

کارگران در آخرین اقدام خود برای بدست آوردن حقوق معوقه، تصمیم گرفتند در داخل کارخانه و پای دستگاه‌ها اعتصاب نموده و تولید را متوقف کنند و در پی این اقدام، کارفرما مجبور شد بخش بسیار ناچیزی از حقوق کارگران را پرداخت نماید تا کارگران راضی شوند مجدد به کار خود بازگردند.

ادامهپانصد تن از کارگران کارخانه ذوب آهن اردبیل تجمع کردند

گزارش‌ها حاکی از آن است که پانصد تن از کارگران کارخانه ذوب آهن اردبیل روز دوشنبه ۱۲ دی‌ماه در محل این کارخانه تجمع کردند و خواستار ۶ ماه حقوق معوقه و تعیین تکلیف کارخانه شدند.
کارگران روز گذشته به استانداری مراجعه کرده  و نامه اعتراضی کارگران را به استانداری و سپس به اداره کار تحویل دادند.
گفته می‌شود که وضعیت کارخانه بحرانی است و مقامات استانداری و ارگان‌های امنیتی تلاش دارند که مانع از گسترش اعتراضات کارگران شوند.
کارخانه ذوب آهن اردبیل که تولیدکننده میل گرد است، قبلاً ۱۸۰۰ کارگر داشت و در حال حاضر ۵۲۵ کارگر در این کارخانه کار می‌کنند.

ادامه اخراج کارگران استان زنجان به دلیل کمبود نقدینگی

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان خرم‌ دره، از افزایش نرخ بیکاری در استان زنجان خبر داده است.

کاظم خلجی، دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان خرم‌ دره در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران، ایلنا از تعطیلی شماری از واحدهای تولیدی و کارخانه‌های شهرک صنعتی ابهر، خرم دره و چند شهر کوچک استان زنجان خبر داده است.

کارخانه ذوب فلزات، کارخانه سوخت فلزات، کارخانه فولاد، کارخانجات نساجی نخ ایران، فرتاب و الیاف و یک واحد تولیدی دانه طیور از جمله این واحدهای تولیدی و کارخانجاتی هستند که به دلیل کمبود نقیدنگی یا تعطیل شده یا ۵۰ درصد نیروی کارگری خود را تعدیل کرده‌اند.
اجرای شتابزده‌ی قانون هدفمندی یارانه و حذف یارانه‌ی سوخت تولیدکنندگان از جمله دلایل ورشکستگی واحدهای تولیدی و کارخانجات در ماه‌های اخیر عنوان می‌شود.