۱۳۹۰ دی ۲, جمعه

آزادی سه زندانی سیاسی زندان مرکزی تبریز و تمدید قرار دو تن دیگر

سه تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان مرکزی تبریز پس از اتمام دوران محکومیت از زندان آزاد شدند و هم چنین قرار بازداشت دو تن دیگر تمدید شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از تبریز، قادر نوروزی، علی سیرناک و جلیل علمدار میلانی از بازداشت شدگان مراسم افطاری پس از تحمل چهار ماه حبس تعزیزی ۱ دی ماه ۹۰ از زندان مرکزی تبریز آزاد شدند.

این فعالین به همراه حدود ۲۶ تن دیگر در پی اعتراض به خشک شدن دریاچه اورمیه در جلسه ای که در قوم تپه ی تبریز برای بررسی چگونگی اعتراضات مدنی به ادامه یافتن بی توجهی حاکمیت به مسئله دریاچه اورمیه و همچنین رای منفی مجلس به فوریت طرح نجات این دریاچه، تشکیل شده بود؛ بازداشت شدند.

هم چنین در همین رابطه قرار بازداشت مهدی حمیدی شفیق و تقی سلحشور از پانزدهم آذر ماه به مدت یک ماه دیگر تمدید شده است.

انتقال ۲۷ زندانی به رجایی شهر و محکومیت یک تن به اعدام

صبح روز چهار شنبه سی ام آذر ماه ۲۷ تن از زندانیان اهل سنت زندان مرکزی سنندج به زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند.

به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی، این زندانیان که به زندانیان القاعده معروف هستند از زندان سنندج به این زندان منتقل شدند، زندانی که اخیرا اقدام به تفکیک مذهبی زندانیان سنی و شیعه نموده است.



در ادامه این گزارش آمده است اخیرا یکی از زندانیان اهل تسنن به نام هادی حسینی ۲۹ ساله که نزدیک به ۳ سال در بازداشت بسر می برد و اکثر مدت بازداشت خود را در بند ۲۰۹ زندان اوین بسر برده بود، به اعدام محکوم شده است.

برگزاری دادگاهی که تنها 20 دقیقه طول کشیدمحمدرضا پورشجری وبلاگ‌نویس به اتهام سب‌البنی محاکمه شد

دادگاه محمدرضا پورشجری وبلاگ‌نویس زندانی در حالی برگزار شد که وی از داشتن وکیل علی‌رغم داشنن اتهام سب‌النبی محروم بوده است.

دادگاه محمدرضا پورشجری وبلاگ‌نویس زندانی در تاریخ ۳۰ آذر ماه در شعبه ۱۰۹ دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی غلام سرابی برگزار شد و وی به اتهام سب‌النبی و محاربه محاکمه شد.

فرزند این وبلاگ‌نویس به «خانه حقوق بشر ایران» گفت: «در این دادگاه که تنها ۲۰ دقیقه طول کشید و پدرم بدون داشتن وکیل در دادگاه حاضر شده بود.»

میترا پورشجری دختر این وبلاگ‌نویس گفت: «پدرم به نداشتن وکیل در این دادگاه اعتراض کرده و گفته است که چنین دادگاهی باید با حضور وکیل من و هیات منصفه برگزار شود. در چنین شرایط من این دادگاه را فاقد صلاحیت می‌دانم.»

وی ادامه داد: «پدرم گفت که قاضی در پاسخ گفته است که حکم شما پیش از این آمده و نیازی به رسمیت شناختن شما نیست. بنابر اعلام دادگاه قرار است که حکم در طی دو هفته آینده اعلام شود.»

میترا پورشجری پیش‌تر به خانه حقوق بشر ایران گفته بود که «از ابتدای بازداشت پدرم از داشتن وکیل محروم بوده است و هر کدام از وکلا مثل آقایان شریف و دادخواه برای گرفتن وکالت ایشان به دادگاه مراجعه کرده‌اند، اجازه گرفتن پرونده را پیدا نکردند.

قاضی دادگاه حتا به پدرم گفت که نمی‌تواند این وکلا را داشته باشد و باید وکیل تسخیری بگیرد، اما او حاضر نشده که وکیل تسخیری داشته باشد. این در حالی است که اتهام پدرم یک اتهام سنگین است که حکم اعدام در پی دارد، حکمی که مسئولین قضایی او را به آن تهدید هم می‌کنند. اما با این وجود او حق داشتن وکیل ندارد.»

وی همچنین در مورد نحوه بازداشت پدرش گفته بود که «پدرم، محمدرضا پورشجری در تاریخ ۲۱ شهریور ماه ۱۳۸۹ در منزلش در کرج بازداشت شد. او را بعد از بازداشت به سلول‌های انفرادی زندان رجایی‌شهر منتقل کردند.

مدت هفت ماه پدرم در سلول انفرادی مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفت. آن‌قدر فشار این شکنجه‌ها شدید بوده که وی یک‌بار در زندان با شیشه عینکش دست به خودکشی می‌زند. ا

ین شکنجه‌ها موجب آسیب به سرش شد که وضعیت جسمی بدش در زندان به همین خاطر است.

حتا او را دو بار می‌برند و به صورت نمایشی اعدام می‌کنند. وی در زندان مدام به خاطر همین ضربه‌ای که سرش وارد شده بیهوش می‌شود. چند ماه قبل به هوای این‌که او را به بیمارستان منتقل می کنند، از زندان رجایی‌شهر بیرون آوردند، اما بعد فهمیدیم که به جای بیمارستان پدرم را به زندان قزلحصار منتقل کرده‌اند و اصلا هیچ وقت به بیمارستان منتقل نشده است.»

هرانا؛ تداوم نگهداری سه زندانی سیاسی در انفرادی زندان ارومیه

سه تن از زندانیان سیاسی ارومیه که از چهاردهم آذر ماه به همراه سه تن دیگر به انفرادی زندان منتقل شده بودند به بند ۱۲ این زندان بازگردانده شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از ارومیه، در پی مخالفت شش زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه جهت انجام بازجویی با ماموران وزارت اطلاعات به دلیل انتشار نامه سرگشاده ایشان به احمد شهید، شش زندان به نامهای حبیب‌ الله گلپری‌پور، احمد تموئی، جهانگیر بادوزاده، علی‌ احمد سلیمان، مصطفی علی احمد و مصطفی (یوسف) کاکه ممی، به انفرادی زندان ارومیه منتقل شدند.

صبح امروز سه زندانی آقایان احمد تمویی، یوسف کاکه ممی، مصطفی علی احمد به بند بازگشته این در حالی است که سه زندان دیگر از جمله حبیب الله گلپری پور هم چنان در انفرادی این زندان نگهداری می شوند.

علت انتقال این زندانیان به انفرادی سرپیچی از درخواست ماموران وزارات اطلاعات مستقر در زندان مرکزی ارومیه جهت بازجویی برای انتشار نامه سرگشاده به احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر بوده است.

گفتنی است نگرانی نسبت به وضعیت حبیب الله گلپری پور زندانی محکوم به اعدام در شرایط فوق بیش از پیش شده است.

روژین محمدی لحظاتی پس از آزادی در مقابل زندان اوین

روژین محمدی، وبلاگ نویس ، فعال حقوق بشر و دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه مانیل در فیلیپین، که پس از بازگشت به ایران بازداشت شده و در بند ۲ - الف متعلق به سپاه پاسداران زندانی بود، تاریخ ۱۶ آذرماه جاری، به قید وثیقهٔ ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.
قابل ذکر است که رسیدگی به این پرونده از طرف بازپرس شعبهٔ سوم دادسرای زندان اوین همچنان ادامه دارد. شعبه سوم دادسرای اوین روژین محمدی را به اتهاماتی همچون «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور»، «تبلیغ علیه نظام» و «انجام فعالیت‌های حقوق بشری» متهم کرده است.

شکایت علی پورسلیمان، معلم زندانی از مسوولان قرارگاه ثارالله سپاه پاسدارن

علی پورسلیمان، معلم زندانی و فعال صنفی اعلام کرده که به زودی از مسوولان قرارگاه ثار الله سپاه پاسدارن انقلاب شکایت می کند.

علی پور سلیمان که مسولیت تشکیلات و برنامه ریزی سازمان معلمان ایران را نیز در اختیار داشته به دلیل ضرب و شتمی که در هنگام بازداشت توسط ماموران این قرارگاه شد تصمیم دارد شکایت خود از این ماموران را به ثبت برساند او بارها برای ثبت شکایتش به مسوولان زندان مراجعه کرده است.

این دبیر منطقه ۹ آموزش و پرورش تهران یازدهم خرداد ماه امسال توسط نیروهای این قرار گاه که لباس شخصی پوشیده بودند دستگیر و چنان مورد ضرب و شتم قرار گرفت که بلافاصله بعد از بازداشت اش به دلیل مشکلات و جراحات جدی به بیمارستان خاتم الانبیا منتقل شد او بعد از درمان به بند دو الف سپاه و سپس به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد .

این معلم زندانی از همان جلسه اول بازجویی اش تقاضای اعزام به پزشکی قانونی و تکمیل معالجاتش را با بازجویانش مطرح کرد اما با بی اعتنایی و عدم پاسخگویی آنان مواجه شد.

او توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی مقیسه به یک سال حبس محکوم شده است.

این معلم زندانی و وبلاگ نویس (وبلاگ سخن معلم) عضو فعال ستاد فرهنگیان مهدی کروبی در انتخابات سال ۸۸ به ریاست محمد نجفی، وزیر سابق آموزش و پرورش به همراه محمد داوری و جمعی دیگر از فرهنگیان هم بوده است.

وی در مهر ماه سال ۱۳۸۸ از سوی مجموعه فعالان حقوق بشر ایران به عنوان وبلاگ نویس برتر در حوزه اصناف ایران شناخته شد.

کسی که در روزهای اسارت بی مزد و منت از آزادی خواند اکنون در بند است...

مصاحبه فرشته قاضی با همسر آریا آرام نژاد:
همزمان با انتقال آریا آرام نژاد و 5 فعال سیاسی زندانی به بند سارقان و مجرمان خطرناک، همسر این آهنگساز و خواننده حامی جنبش سبز، در مصاحبه با "روز" از وضعیت سلامتی و امنیت همسرش ابراز نگرانی کرده و از مسئولان قضایی و دادستان شهر بابل خواسته است با حضور در زندان "متی کلا"، جلو رفتار غیر مسئولانه زندانبانان را بگیرند.

عادله ضیایی به "روز" گفته است که همسرش را به اتفاق 5 فعال سیاسی زندانی به بندی منتقل کرده اندکه در آن هیچ گونه امنیّت جانی ندارد و از همه امکانات اولیه محروم اند.

آریا آرام نژاد، هنرمند مازندرانی که پس از عاشورای خونین 88 آهنگی با عنوان "علی برخیز" با صدای او منتشر شد،در 26 بهمن 88 به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر شد.

وی پس از 50 روز بازداشت در سلول انفرادی، با قرار وثیقه آزاد و همزمان از سوی دادگاه انقلاب بابل به 9 ماه حبس تعزیری محکوم شد. سپس 9 ماه محکومیت او از سوی دادگاه تجدید نظر به 6 ماه کاهش یافت و سرانجام 17 آبان ماه جاری در منزل شخصی اش بازداشت شد.

آریا دربند مجرمان خطرناک

همسر آریا آرام نژاد که به شدت نگران وضعیت سلامتی اوست از تماس تلفنی این هنرمند زندانی در روز سه شنبه خبر داده و گفته است: "آریا که تماس گرفت صدا خیلی بد می آمد؛ نه او صدای مرا خوب می شنید و نه من صدای او را واضح داشتم.به هر حال او سه شنبه بعد از ظهر، با آریا وعلیرضا فلاحتی که در حال گذراندن مدت حبس شان هستند، به طور ناگهانی همراه با 4 نفر دیگر به بند سارقان و مجرمان خطرناک منتقل شده اند. برخوردها بسیار زشت و زننده ودور از شأن یک فعال هنری ودیگر فعالان سیاسی دربند بوده و الان آریا به همراه 5 نفر دیگر در بند قاتلان وسارقان در شرایط بسیار بد و بدون امنیت جانی وبدون کمترین امکانات به سر می برند".

خانم ضیایی افزوده است: "وقتی آریا و 5 نفر دیگر برای انتقال به بند دیگر با مدیر داخلی زندان صحبت کردند با برخورد بد واین جواب مواجه شده اند که اگر ناراحت هستید شمارا به زندان دیگر منتقل کنیم؛ در حال حاضر آریا وعلیرضا فلاحتی تصمیم گرفته اند اگر این شرایط تغییر نکند خودشان درخواست انتقال به بند انفرادی مخوف و غیر استاندارد متی کلا را بدهند . ما تازه متوجه شده ایم که چرا اشکان ذهابیان پس از آزادی می گفت در دوران سپری کردن حبس اش در زندان متی کلا چندین بار درخواست انتقال به بند انفرادی را داده است".

همسر آقای آرام نژاد سپس می گوید: "من به شدت نگران سلامت وامنیت جان آریا هستم .از مسئولین به ویژه دادستان محترم بابل درخواست میکنم به زندان برود وجلو رفتار غیر مسئولانه مسئولین زندان را هر چه سریعتر بگیرد".

شانتاژ نیست! نگرانیم

عادله ضیایی دیروز برای پی گیری این ماجرا به دادستانی بابل مراجعه کرده است: "به آقای جعفری، دادستان بابل گفتم چه اتفاقی افتاد که آریا و بقیه به چنین بندی منتقل شدند؟ آقای دادستان گفت:خانم این حرفها چیه، دروغ است و از این خبرها نیست؛ این حرفها شانتاژ خبری است؛او در حالی چنین گفته که نه آریا و نه بقیه عزیزانی که دارند دوران محکومیت شان را سپری میکنند نیازی به شانتاژ خبری ندارند؛ نه همسرم ونه آقای علیرضا فلاحتی اهل دروغ وفضا سازی نیستند بخصوص اینکه میدانند خانواده هایشان چقدر نگران می شوند و دلیلی ندارد خانواده های خود را عذاب بدهند. اصلا چرا باید چنین کاری بکنند؟آن هم وقتی 2روز قبل در تلفن می گفتند حالشان خوب است و بندشان هم بد نیست . حال شرایط اینقدر بد شده که اینطور ابراز نارضایتی می کنند و ترجیح میدهند به سلول انفرادی بروند. به آقای دادستان گفتم خواهش میکنم سری به زندان بزنید. کسی در زندان جواب آریا و بقیه را نمیدهد و با آنها به طرز عجیب وغیر معمول وهدایت شده ای بد برخورد می شود".

خانم ضیایی افزوده است: "روز گذشته پدر علیرضا فلاحتی هم با دادستان تماس گرفت و دادستان محترم گفتند که در جریان نیستند و پیگیری میکنند وتشکر کرد که پدر علیرضا اطلاع داده. امیدوارم واقعا ایشان به زندان سری بزنند و پی گیری کنند چون ما واقعا نگران ایم".

به گفته او: "این رفتارهای مشکوک و زننده با این هنرمند ودیگر فعالان سیاسی، علیرضا فلاحتی، علی عباسی، رحمان یعقوبی و علی تاری ثمری جز دلزدگی روز افزون مردم ندارد؛ این فعالان حتی امکانات اولیه یک زندانی را که سازمان زندانها برای زندانیان در نظر گرفته است ندارند. من از همه دلسوزان می خواهم این رفتارهای غیر قانونی ،غیر اخلاقی وغیر انسانی را مردود اعلام کنند تا جلو این برخوردهای ناروا با فرزندان این خاک که همه جرمشان بیرون کشیدن کشورشان از گودال ناراستی ها وکج روی هاست گرفته شود؛ تردید ندارم رفتاری که با همسرم صورت میگیرد، نتیجه کینه توزی عده معدودی از نیروهای امنیتی است که امروز متاسفانه به شکل افسار گسیخته ای جریاناتی را هدایت میکنند که برخورد قهری وسرکوبگرانه با هر قشر از متفکران وروشنفکران را می پسندند".

همسر آقای آرام نژاد سپس به دیدار سال گذشته این هنرمند به همراه چند تن از فعالان سیاسی بابل با آیت الله صانعی در قم اشاره کرده و به نقل از آیت الله صانعی گفته است: "استبدادی که امروز ایران را فرا گرفته است نه هنرمند می شناسد نه سیاستمدار می شناسد نه دانشجو می شناسد نه خدا می شناسد، هیج چیز نمی شناسد."

او درباره ملاقات اش با آریا در روز یکشنبه هم خبر داده است که "آریا را به صورت کابینی ملاقات کردیم. حالش خوب بود ولی به خاطر فشار زیادی که در زندان انفرادی به او وارد شده ، چند باری حالش بد شده بود. من وبرادرش پشت کابین با او ملاقات کردیم و مسئولین عزیز که تعدادشان ، کمی بیشتر از حد معمول بود،(چون معمولا یک نفر انجا هست) اصرار داشتند ما در نزدیکترین کابین به خودشان باهم صحبت کنیم .ولی از گوشی تلفن های اولی ، صدا خوب نمی آمد و ما با یک درجه تخفیف از دومین کابین حرف زدیم . انجا هم دوستان کاملا جدی به حضورشان ادامه دادند که این حرکت باعث عصبانیت اریا، من و خانواده شد و قطعا در صورت تکرار این مساله، موضوع را به طور جدی پیگیری میکنیم .فکر میکنم کار غیر قانونی شنود کفایت میکند که از این دوستان رفع نگرانی بشود."

خانم ضیایی تاکید کرده است که "جان عزیزان ما به خطر افتاده وما امیدواریم با پیگیری جدی دادستان محترم این مشکل حل شود و این تنش ونگرانی واضطراب ایجاد شده در بین خانواده های این زندانیان که عزیزانشان به حق، لایق این برخوردهای دور ازرنگ عدالت و انصاف نیستند خیلی زود پایان یابد".

آریا ارام نژاد سال گذشته پس از آزادی از زندان با قرار وثیقه و پیش از اینکه دوباره بازداشت شود دو آهنگ دیگر با نام های "دلتنگی" و "برای لمس آزادی" خوانده بود. او در دفاعیات خود خطاب به قاضی دادگاه گفته بود:" بنده پس از حوادث عاشورا که منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان گردید و پس از دیدن تصاویر تکان دهنده و جانسوزش ٬ احساس وظیفه کردم که ضمن محکوم کردن این عمل غیر انسانی رسالت هنری ام را به بجای آورم ٬ لذا دست به انتشار ترانه و آهنگی زدم که به« علی برخیز» معروف گردید. محتوای این آهنگ اشاره دارد به سوء استفاده عده ای دغل باز از نام خدا و قرآن و ائمه برای رسیدن به مقاصدی شیطانی و استمداد خواستم از ائمه برای برچیدن و خشکاندن ریشه های دروغ و نیرنگ و ریا. عجبا که امروز گویا توسل به دین و ایمان نیز در کشور ما جرم محسوب می شود".

برادر آریا آرام نژاد: آریا بیماری قلبی دارد، پیش از هر فاجعه ای صدای ما را بشنوید

چکیده :مهدی آرام نژاد با اشاره به اینکه مسولان اصلا پاسخگو نیستند می گوید: در مملکتی که جرم سیاسی هنوز تعریف نشده یک جوان هنرمند را با قاتلان هم بند می کنند و بعد خانواده ها نمی دانند از چه کسی باید بخواهند که به این وضعیت رسیدگی کنند از رییس جمهور؟ ایشان که اصلا کاره ای نیست، از رییس قوه قضاییه یا از رهبری جمهوری اسلامی؟ خیلی سخت است وضعیتی که خانواده ها تحمل میکنند. ...

مسیح علی نژاد

برادر آریا آرام نژاد نسبت به انتقال این هنرمند و آهنگ ساز حامی جنبش سبز به بند قاتلان و مجرمین خطرناک ابراز نگرانی کرد و گفت: برادرم را به جرم خواندن یک آواز زندانی کردند و حالا در این دارالتادیب یک جوان دلسوزی که نسب به مردم کشورش احساس مسولیت می کرد را باید شب و روز را با قاتلین و دزد ها به سر کند.

خبرهای منتشر شده حاکی است که برخی از زندانیان سیاسی در شهرستان بابل از جمله انتقال آریا آرام نژاد (هنرمند، خواننده و آهنگ ساز حامی جنبش سبز)، علیرضا فلاحتی، علی عباسی و رحمان یعقوبی دیگر زندانیان سیاسی مازندران به بند سارقین و مجرمین خطرناک منتقل شده اند که برخی از خانواده ها ضمن تایید این خبر نسبت به وضعیت زندانیان خود ابراز نگرانی کرده اند.

مهدی آرام نژاد برادر آریا آرام نژاد در گفتگو با خبرنگار کلمه می گوید: ما همواره سعی کردیم در نهایت آرامش و سکوت پیگیر وضعیت برادرم باشیم تا به قبا و ردای آقایان بر بخورد تا این موضوع یک طوری به نتیجه برسد اما در نهایت متوجه شدیم که آنها را با قاتلان و زورگیران هم بند کرده اند.

وی تصریح می کند: البته به لحاظ جامعه شناسی همین هم باید بررسی شود که فقر وقتی بیداد می کند دزد و زورگیری هم رواج می یابد، و من هم نمی خواهم به بعد اجتماعی این ماجرا ورود پیدا کنم ولی اعتراض مان این است که چرا یک هنرمندی که یک آواز خوانده که خیلی هم خوب توانست وضعیت موجود در ایران را از طریق همین آوزا منعکس کند و از زبان مردم هم آواز خوانده است چرا باید با کسانی که قتل و دزدی مرتکب شده اند در یک بند باشد؟ به چه جرمی یعنی فعلی که برادرم انجام داده است متناسب است با حکم مجازاتی که برایش در نظر گرفته اند؟

وی می گوید اگر مسولین نمی دانند در این زندان ها چه خبر است و به مردم چه می گذرد این عذر بدتر از گناه است و اگر می دانند که چه خبر است خب این جنایت است.

وی در مورد پیگیری های قضایی خود به منظور ملاقات با آریا آرام نژاد می گوید: ما وقتی رفیتم دادستانی، آقای اکبرزاده معاون دادستان می گوید آریا از نظر ما یک زندانی عادی است و نیازی به نامه ما برای ملاقات نیست اما وقتی می رویم زندان می گویند برای این جور زندانی ها نیاز به نامه دادستان است و دوباره بر می گردیم دادستانی می گوید شاید سازمان زندان ها یک قانون خاص خودش را داشته باشد، این یک بام و دو هوا یعنی چه؟ الان یک الف بچه هم می فهمد که سازمان زندان ها زیر نظر دادستانی دارد کارهایش را انجام می دهد، یعنی ما را میان زندان و دادستانی به همدیگر پاس می دهند و این رفتار ها واقعا برای تحقیر کردن است. برخوردهایی با ما می کنند که فقط در شان خودشان است.

وی ادامه می دهد: شاید درست نباشد که این را بگویم ولی من دوست ندارم به شخصیتم به حرمتم اینطوری توهین کنند. هیچ طلبی از این انقلاب ندارم ولی من هم برای این کشور جبهه رفتم، جانباز شدم ولی اگر گوش کری در میان مسولان هست که حرف های ما را نمی شنوند می خواهم از این فرصت استفاده کنم و بگویم حداقل این فریاد بلند را بشنوند که نیروهای جبهه رفته و جانباز هیچ طلبی از انقلاب ندارند ولی دوست داشتند یک وضعیت بهتری برای مردم رقم می خورد.

مهدی آرام نژاد با اشاره به اینکه مسولان اصلا پاسخگو نیستند می گوید: در مملکتی که جرم سیاسی هنوز تعریف نشده یک جوان هنرمند را با قاتلان هم بند می کنند و بعد خانواده ها نمی دانند از چه کسی باید بخواهند که به این وضعیت رسیدگی کنند از رییس جمهور؟ ایشان که اصلا کاره ای نیست، از رییس قوه قضاییه یا از رهبری جمهوری اسلامی؟ خیلی سخت است وضعیتی که خانواده ها تحمل میکنند …

وی در عین حال تاکید می کند که آریا آرام نژاد جوانی است که نمی تواند مشکلات مردم را ببیند و سرش را پایین بیاندازد، او دچار هیجانات هم نیست بلکه با احساس مسولیت

وضعیت اجتماعی و سیاسی را دید و آوازی را خواند حالا سوال اینجاست آیا مسولان به جای شنیدن درد دل های مردم باید بزنند توی سرشان؟ حرف من فقط آریا نیست صحبتم این است که اینها چرا حرکات شفاف مردم را تحمل نمی کنند؟

برادر این هنرمند دربند با اشاره به وضعیت سایر زندانیان سیاسی شهرستان بابل می گوید: آقای شهیری یکی از نیروهای فرهنگی کشور است که در استان مازندران خیلی ها ایشان را می شناسند، آقای دکتر سروش، آقای میری، اینها از چهره های فرهیخته و سرشناس استان مازندران هستند و مردم اینها را می شناسند ولی وقتی می بینند که مملکت دارد با فرهیختگان شان چنین برخورد می کنند که به خاطر عملکردشان باید زندانی باشند طبیعی است که نگران می شوند.

مهدی آرام نژاد که خودش از چهره های شناخته شده شهرستان بابل است می گوید: هیچ نسلی دوبار انقلاب نمی کند مرحوم جلال آل احمد می گفت انقلاب سم است اما متاسفانه یک عده ای در درون نظام هستند که از اراده مردم سو استفاده کردند و می خواهند جامعه را به بحرانی بکشانند که ما یک سم دیگری بخوریم و یک انقلاب دیگری انجام دهیم. شاید سن شما کم باشد و به خاطر نیاورید که بهترین نیروهای کشورمان یا شهید شده اند و یا اعدام شده اند. من فکر نمی کنم جامعه ایرانی یک حرکت شتابنده و یک انقلاب دیگری که در یک دوره ای به اصطلاح کاربرد داشت را برتابد. اگر در بین مسولان کسی هست که می فهمد و این مسائل را درک می کند، اجازه ندهد در داخل این نظام کاری کنند تا مردم اینگونه برانگیخته شوند، باور کنید موج عظیمی از مردم مخالف اند.

وی با اشاره به وضیعت بیماری آریا آرام نژاد می گوید: برادرم قرص قلب مصرف می کند و دکتر ایشان هم این موضوع را تایید کرد که ایشان از نظر قلبی دچار بیماری هستند و ما واقعا نگران هستم و اصلا نمی دانیم چه بکنیم، اگر با همه این اوصاف او بمیرد به مرگ طبیعی نمرده است بلکه مسئولان جمهوری اسلامی خودشان باید مسولیت مرگ برادرم را بپذیرند. ما نگران هستیم. فردا نگوئید به مرگ طبیعی مرده است. این حرفم خطاب به مسئولانی است که پس از هر فاجعه اعلام می کنند ما نمی دانستیم. هر چند ندانستن وضع امنیتی عذر بد تر از گناه است.

احمدي مقدم در ترس از تكرار «فتنه 88»: اطلاعات و سپاه و بسيج و دار و ندار نظام آماده هستند!

با نزدیک تر شدن به زمان برگزاری انتخابات و نگرانی مقامات ارشد حکومت جمهوری اسلامی از تکرار اعتراضات انتخاباتی مانند آنچه در سال 88 و 89 پس از نهمین انتخابات ریاست جمهوری رخ داد،

فرمانده نیروی انتظامی کشور ضمن تعیین خط و خطوط امنیتی برای نامزدان نمایندگی مجلس از "آماده باش" نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی برای برخورد با ناآرامی های احتمالی در روزهای انتخابات نهمین دوره مجلس و پس از آن خبرداد.

اسماعیل احمدی مقدم طی همایشی تحت عنوان "عملیات فرماندهی انتظامی استان های سراسر کشور" گفت: "درست است که طرح ريزي هاي دشمن و امتدادهاي داخلي آنها در انتخابات سال 88 کام مردم را تلخ و کشور را مدتي مشغول کرد و خساراتي هم ببار آورد اما انتخابات مجلس با انتخابات سال 88 متفاوت است و بيشتر محلي است که بايد ازتجربيات انتخابات گذشته در راستاي تأمين هرچه بهترامنیت آن استفاده نماييم. "

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه از آماده باش همه نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی برای برگزاری انتخابات خبرداد و افزود:"نيروي انتظامي از آمادگي کامل براي تأمين امنيت اين انتخابات برخوردار است و خوشبختانه هماهنگي هاي لازم با واحدهاي امنيتي از جمله وزارت اطلاعات، سپاه، بسيج، وزارت کشور و ديگر سازمان هاي ذيربط صورت گرفته است."

اسماعیل احمدي مقدم ضمن تعیین خط و خطوط برای نامزدهای نمایندگی مجلس با این عنوان که "نامزدهاي انتخاباتي براي جلب نظر مردم بايد منافع و امنيت ملي و داخلي را درنظر بگيرند" همچنین اضافه کرد: "کساني که براي نمايندگي مجلس ثبت نام مي کنند بايد از دادن وعده هايي که امکان عملي شدن آن نيست خودداري نمايند و از تخريب يکديگر بپرهيزند و بيشتر طرح ها و ايده هاي خودشان را براي پيشرفت منطقه و کشور مدنظر و تبليغ کنند."

معاون سابق فرماندهی بسیج که پس از روی کار آمدن محمود احمدی نژاد در سال 84 از سوی رهبرجمهوری اسلامی به این سمت منصوب شده است و اخیرا در بسیاری از مراسم مختلف در نزدیکی آیت الله خامنه ای حضور دارد انتظار از نتیجه انتخابات را نیز اعلام کرده و گفته است: "انتظار اين است کساني وارد مجلس شوند که معتقد به نظام و مورد اعتماد مردمند."

همایشی که اسماعیل احمدی مقدم و فرماندهان امنیتی و عملیاتی نیروی انتظامی در آن حضور داشتند به چگونگی فعالیت نیروهای تحت امرشان در "دهه فجر، چهارشنبه آخر سال و نوروز و همچنين انتخابات مجلس شوراي اسلامی" اختصاص داشت و فرمانده نیروی انتظامی کشور در این باره هم تاکید کرد که "اين همايش در راستاي ايجاد هماهنگي هرچه بهتر قسمت هاي مختلف نيروي انتظامي براي تأمين امنيت اين برنامه ها برگزار شده است."

این چندمین بار است که فرمانده نیروی انتظامی نسبت به برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ابراز نگرانی می کند. او پیش از این در مهرماه سال جاری نیز تاکید کرده بود که "ماموران پلیس پیشگیری و امنیت مراقب باشند تا فردی نخواهد در انتخابات با دعوا قضیه را پیش ببرد."

فرمانده نیروی انتظامی با یادآوری اعتراضات مردمی پس از انتخابات 88 که از آن با عنوان "فتنه" یاد می کند افزوده بود: "انتخابات این نیست که هر کسی در آن پیروز نشد به خیابانها بریزد و اقدام به تخریب شیشه و اموال مردم کند. البته در انتخابات ریاست جمهوری عمدتا رقابت میان دو یا سه کاندیدای اصلی است اما در انتخابات مجلس اینگونه نیست و چندین نفر در شهرستانهای کوچک کاندیدا می‌شوند که باید ماموران پلیس پیشگیری و امنیت مراقب باشند تا فردی نخواهد در انتخابات با دعوا قضیه را پیش ببرد."

اظهارات اخیر فرمانده نیروی انتظامی کشور پس از آن مطرح می شود که رهبرجمهوری اسلامی در 9 شهریور ماه سال جاری به صراحت نگرانی خود از برگزاری انتخابات مجلس، آن هم پس از انتخابات مناقشه برانگیز ریاست جمهوری در سال 88 را اعلام کرده و هشدار داده بود که "انتخابات، تجلی حضور مردم، مظهر مردم سالاری دینی و ذخیره و پشتوانه امنیت کشور است و باید مراقب بود که این پشتوانه بزرگ، به چالشی برای امنیت کشور تبدیل نشود."

پس از این ابراز نگرانی و هشدار، مقامات مختلف نظامی، امنیتی و انتظامی نیز ضمن ابرازهشدارهایی درباره انتخابات مجلس در اسفندماه سال جاری نسبت به امنیت و چالش برانگیز بودن این انتخابات اظهارات مختلفی داشته اند.

درهفته نخست آذرماه حیدرمصلحی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در همین راستا طی اظهاراتی اعلام کرد که "دشمن به طور جدی برای این انتخابات طراحی کرده است و ما نسبت به این مساله هشدار می‌دهیم؛ البته این به معنی ترس نیست؛ چرا که بر تمام حرکت‌های دشمن اشراف کامل داریم و حوادث سال 88 برکات زیادی برای ما داشت."

حیدرمصلحی که در فروردین ماه پس از اخراج از کابینه توسط آیت الله خامنه ای در سمت خود در دولت ابقاء شده است همچنین تاکید کرده بود: "دشمن در استراتژی حداقلی خود به دنبال تغییر رفتار نظام است و البته با رهبری مقام معظم رهبری در انتخابات ریاست جمهوری نهم یک دگرگونی جدی به وجود آمد و مجددا برنامه‌های دشمنان به هم ریخت و دستگاه‌های مدیریتی کشور دچار تحول شد، ولی دشمن به هیچ‌وجه از برنامه‌های خود در این زمینه دست بر نداشت."

همزمان با این اظهارات وزیر اطلاعات، جانشین فرمانده کل نیروی انتظامی نیز اعلام کرد: "اگر چه زود است درخصوص برگزاری انتخابات صحبت كنيم اما هيچ نگرانی درخصوص امنيت برگزاری انتخابات نخواهيم داشت. نيروی انتظامی در تامين امنيت توام با اقتدار در انتخابات آينده حضور فعال و جدی خواهد داشت و در صورتی كه نياز به كمک باشد، نيروی انتظامی اين كمک را با تمام امكانات خود ارائه خواهد كرد."

وی همچنین از بروز "فتنه هایی در آینده" خبرداده و تاکید کرده بود: "دشمنان كج فهم و نادان نظام جمهوري اسلامي ايران هر از گاهي با ايجاد فتنه و آشوب مي‌خواهند به انقلاب ما خدشه وارد كنند كه البته اين كار ناكارآمد آنها نتيجه‌اي جز تصفيه ناخالصي‌هاي اين انقلاب نخواهد داشت؛ اين فتنه و آشوب آنها، انقلاب ما را تصفيه خواهد كرد و آنچه كه باقي مي‌ماند همان اتحاد، همبستگي و انسجام ولايت فقيه و خون پاك شهدا خواهد بود."

پس از حذف اصلاح طلبان ازعرصه سیاسی کشور با بروز اختلافات میان احمدی نژاد و آیت الله خامنه ای، عمده نگرانی نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی وهمچنین فرماندهان نظامی، امنیتی و انتظامی، برگزاری انتخابات مجلس و احتمال دخالت دولت و راه یافتن نزدیکان احمدی نژاد به مجلس و همچنین واکنش مردم به موج فزاینده گرانی و تورم در پی اجرای قانون حذف یارانه ها، آنهم در آستانه سال نو است.

درهمین ارتباط آیت الله خامنه ای 8 خردادماه سال جاری در دیدار با نمایندگان مجلس هشدار داد که "هیچ‌کس نباید به هیچ نحوی در انتخابات دخالت کند تا انتخابات براساس روال قانونی انجام و مجلس بر اساس تشخیص و انتخاب مردم تشکیل شود."

او همچنین تاکید کرد: "اگر کسی بخاطر تأمین نمایندگی در مجلس بعدی، به صاحبان ثروت و قدرت نزدیک شود، خدا از این کار بسیار زشت نمی‌گذرد و انتقام الهی، حتماً بر سرنوشت او اثر خواهد گذاشت، ضمن اینکه این‌گونه کارها بر جامعه هم اثر منفی می‌گذارد."

همزمان با این هشدار، محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران نیز با اشاره به نزدیکان محمود احمدی نژاد و با تاکید بر اینکه "اتکای جريان انحرافی بر پول و مطامع دنيايي" است گفت: "اين جريان براي دستيابي به اهداف خود و اثرگذاري در انتخابات آينده از طريق پول و رانت به‌دنبال يارگيري است."

پیش از این آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان نیز در یکی از خطبه های نماز جمعه تهران در 23 اردیبهشت ماه نزدیکان محمود احمدی نژاد را به دخالت در انتخابات متهم کرده و گفته بود: "اینها خیال می کنند می توانند کاری بر خلاف مصالح مملکت انجام دهند این افراد بیایند ولایت فقیه، مردم و ارزش ها را در نظر بگیرند. کارهایی که این عده می کنند اگر همه مقدمات انتخابات نباشد بخشی از آن به خاطر انتخابات است و پولهای کلانی که‌ جذب و توزیع می کنند از دید مردم مخفی نیست و روزی همین مردم و نظام به حساب آنان می رسند."

اسفندماه سال گذشته سرتیپ پاسدار سالار آبنوش فرمانده سپاه صاحب الامر قزوین هم سال 1391 را سالی خطرناک توصیف ودر جمع ناظرین شورای نگهبان تصریح کرده بود که "اگر نتیجه انتخابات مجلس نتیجه‌ای نباشد که در راستای ارزش‌های ما باشد سال 91 سالی بسیار خطرناک و حتی خونین است به طوریکه صاحب‌نظرانی که قدرت تحلیل دارند و تاکنون مسائل را به درستی پیش‌بینی کردند، بیان داشتند که اگر مجلس بعد مجلس سالمی نباشد سال ۹۱ فتنه، خونین است زیرا با هم می‌جنگیم و جریان انحراف سردرمی‌آورد."

نیروهای امنیتی برنامه شب یلدا در گرگان را بر هم زدند

جشن شب یلدای جوانان و فعالان اجتماعی فرهنگی در گرگان با دخالت پلیس و نیروهای امنیتی در این شهر لغو شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از گرگان، بیش از صد نفر از جوانان و فعالان فرهنگی و اجتماعی استان گلستان با در نظر گرفتن تمهیداتی قصد داشتند شب یلدا را با برگزاری جشنی گرامی بدارند که با دخالت نیروهای پلیسی و امنیتی لغو شد.

پیش از برگزاری برنامه تمامی هزینه ها و تمهیدات برای برگزاری جشنی ساده فراهم دیده شده بود و قرار بود در یک باغ رستوران دارای مجوز این جشن با داستان سرایی، حافظ خوانی، و برنامه شام برگزار شود.

یکی از برگزار کنندگان این برنامه می گوید: «این جشن اصلا ماهیت سیاسی نداشته و فقط یک برنامه خودمانی و کوچک برای گرامیداشت شب یلدا به عنوان آیین هزارساله ایرانی بوده است. اما قبل از آغاز برنامه نیروهای پلیس با هجوم به داخل رستوران و بیرون انداختن تمامی حاضران برق را قطع کرده و مانع برگزاری برنامه شدند!»

اطلاعيه شماره ٢١: رضا شهابي به اعتصاب غذاي خود خاتمه داد

رضا شهابي بايد فورا از زندان آزاد شود

بنا بر اخبار منتشر شده روز ١ دي رضا شهابي عضو هيات مديره سنديكاي واحد به درخواست خانواده و دوستدارانش در حاليكه در بخش ICU بيمارستان هزار تخت خوابي بستري است، به اعتصاب غذاي سي روزه خود خاتمه داد. رضا شهابي از روز اول آذر در اعتراض به ادامه بازداشت خود و وضعيت وخيم جسماني اش دست به اعتصاب زده بود. او اعلام كرد كه بنا به درخواست فعالان و تشكلهاي كارگري اكنون كه به بيمارستان منتقل شده است و قرار شده زير نظارت خانواده تحت عمل جراحي قرار گيرد، به اعتصاب غذايش خاتمه ميدهد.



رضا شهابي از ٢٢ خرداد ٨٩ در زندان است. جرم او شرکت در مبارزات با شكوه كارگران شركت واحد در سال ٨٤ و تلاش اين كارگران براي ايجاد تشكل خود یعنی سنديكاي واحد است. او در طول يكسال بازداشتش زير فشار فراوان قرار گرفت و اكنون در وضعيت جسمي بدي بسر ميبرد و از ناحيه مهره هاي گردن، دچار آسيب هاي جدي شده و خطر فلج شدن او را تهديد ميكند. و از همين رو نياز به جراحي فوري دارد. جمهوري اسلامي در قبال وضعيت وخيم جسمي اي كه رضا در زندان پيدا كرده است مسئول است. رضا شهابي بايد فورا و بدون قيد و شرط از زندان آزاد شده و تا بهبودي كامل بايد تحت پوشش پزشکی و درمان لازم قرار گيرد.



علاوه بر رضا شهابي، ابراهيم مددي يك عضو ديگر سنديكاي واحد ، بهنام ابراهيم زاده عضو كميته پيگيري و فعال دفاع از حقوق كودك، رسول بداغي عضو كانون صنفي معلمان و علي نجاتي از اعضاي هيات مديره سنديكاي نيشكر هفت تپه در زندانند. همه كارگران زنداني و زندانيان سياسي بايد فورا از زندان آزاد شوند



كمپين براي آزادي كارگران زنداني

٢ دي ٩٠، ٢٣ دسامبر ۲۰۱۱