۱۳۹۰ دی ۲, جمعه

اطلاعيه شماره ٢١: رضا شهابي به اعتصاب غذاي خود خاتمه داد

رضا شهابي بايد فورا از زندان آزاد شود

بنا بر اخبار منتشر شده روز ١ دي رضا شهابي عضو هيات مديره سنديكاي واحد به درخواست خانواده و دوستدارانش در حاليكه در بخش ICU بيمارستان هزار تخت خوابي بستري است، به اعتصاب غذاي سي روزه خود خاتمه داد. رضا شهابي از روز اول آذر در اعتراض به ادامه بازداشت خود و وضعيت وخيم جسماني اش دست به اعتصاب زده بود. او اعلام كرد كه بنا به درخواست فعالان و تشكلهاي كارگري اكنون كه به بيمارستان منتقل شده است و قرار شده زير نظارت خانواده تحت عمل جراحي قرار گيرد، به اعتصاب غذايش خاتمه ميدهد.



رضا شهابي از ٢٢ خرداد ٨٩ در زندان است. جرم او شرکت در مبارزات با شكوه كارگران شركت واحد در سال ٨٤ و تلاش اين كارگران براي ايجاد تشكل خود یعنی سنديكاي واحد است. او در طول يكسال بازداشتش زير فشار فراوان قرار گرفت و اكنون در وضعيت جسمي بدي بسر ميبرد و از ناحيه مهره هاي گردن، دچار آسيب هاي جدي شده و خطر فلج شدن او را تهديد ميكند. و از همين رو نياز به جراحي فوري دارد. جمهوري اسلامي در قبال وضعيت وخيم جسمي اي كه رضا در زندان پيدا كرده است مسئول است. رضا شهابي بايد فورا و بدون قيد و شرط از زندان آزاد شده و تا بهبودي كامل بايد تحت پوشش پزشکی و درمان لازم قرار گيرد.



علاوه بر رضا شهابي، ابراهيم مددي يك عضو ديگر سنديكاي واحد ، بهنام ابراهيم زاده عضو كميته پيگيري و فعال دفاع از حقوق كودك، رسول بداغي عضو كانون صنفي معلمان و علي نجاتي از اعضاي هيات مديره سنديكاي نيشكر هفت تپه در زندانند. همه كارگران زنداني و زندانيان سياسي بايد فورا از زندان آزاد شوند



كمپين براي آزادي كارگران زنداني

٢ دي ٩٠، ٢٣ دسامبر ۲۰۱۱

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر