۱۳۹۰ دی ۳۰, جمعه

سه تن از شهروندان اهل سنت در کامیاران بازداشت شدند


سه تن از فعالین اهل سنت در شهرستان کامیاران به دلیل اعتراض به سخنان یک روحانی شیعه از سوی ماموران اطلاعات نیروی انتظامی و به دستور دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان بازداشت شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از کامیاران، علی اکبر کمانگر، خبات عزیزی و سیف الله روحانی سه تن ازنمازگزاران اهل سنت کامیاران از سوی ماموران اطلاعات نیروی انتظامی وبا دستور دادستان عمومی وانقلاب این شهرستان روز گذشته بازداشت شدند.
این فعالین به دلیل اعتراض به سخنان اهانت آمیز یک روحانی شیعه بنام حجة الاسلام ربانی درنمازجمعه مسجد جامع اهل سنت کامیاران ایرادکرده بود، بازداشت شدند.
خواسته نمازگزاران ومعترضین عذرخواهی حجة الاسلام ربانی ازمردم این شهرستان به خاطراظهارات اهانت آمیزنسبت به یکی ازصحابه پیامبربود که با واکنش تند ماموران امنیتی این شهرستان مواجهه شد.
تاکنون اتهام انتسابی به بازداشت شدگان اعلام نگردیده است.

جوان ۱۹ ساله با گذشت اولیای دم از اعدام نجات یافت


جوان ۱۹ ساله ای که متهم بود در حین وظیفه پرستاری از یک پیر زن ۸۰ ساله با درگیری با وی موجب مرگ او شده است پس از گذشت اولیای دم از اعدام نجات یافت.
پس از گزارش پزشکی قانونی این جوان به عنوان تنها مظنون ارتکاب قتل شناخته شد و بعد از اعتراف به درگیری منجر به قتل با پیرزن با قرار بازداشت روانه زندان شد.

جلسه رسیدگی به این پرونده در تاریخ ۱۶ مرداد سال گذشته در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی محمدسلطان همت‌یار برگزار شد.

شفیعی، نماینده دادستان با اشاره به مدارک موجود در پرونده، بزه انتسابی به متهم را محرز دانست و خواستار مجازات وی شد. تنها فرزند مقتول نیز خواسته خود را قصاص متهم عنوان کرد.

در ادامه جلسه، متهم در جایگاه قرار گرفت و در تشریح حادثه گفت: حدود ۸ ماه بود که به عنوان پرستار خانگی مقتول و شوهرش استخدام شده بودم. رابطه خیلی خوبی باهم داشتیم ولی بعضی اوقات درگیری لفظی پیدا می‌کردیم.

وی ادامه داد: روز حادثه مقتول از مراسم ختم یکی از آشنایانش برگشت و با من بر سر بی‌دقتی در انجام امور خانه و همچنین غذا ندادن به شوهرش که قادر به حرکت نبود درگیر شد.

متهم ادامه داد: عصایش را به سمت من پرتاب کرد و به سمت من آمد، من هم با عصبانیت گردنش را فشار دادم و روی زمین انداختم. ابتدا فکر کردم شوخی می‌کند اما وقتی دیدم حالش بد است با فرزندان شوهرش و اورژانس تماس گرفتم اما او مرده بود.

وی در ادامه اظهاراتش گفت: شوهر مقتول شاهد درگیری ما بود اما به خاطر ناتوانی حرکتی،‌ قادر نبود ما را از هم جدا کند. او مبتلا به فراموشی نیز هست و از روز حادثه چیزی به یاد ندارد.

بعد از اظهارات متهم، وکیل اولیای‌دم مدعی شد که متهم از زندان با دختر و داماد مقتول تماس گرفته و مدعی شده است که از سوی عده‌ای مأمور انجام قتل بوده است.

به گزارش فارس، متهم در بیان آخرین دفاع و ضمن انکار این ادعا گفت: کسی به من دستور قتل نداده است و من از ارتکاب قتل پشیمان هستم.

بعد از اظهارات متهم، قاضی همت‌یار ختم جلسه را اعلام و بعد از مشورت با مستشاران دادگاه متهم را به قصاص با پرداخت تفاضل دیه از سوی خانواده مقتول محکوم کرد.

بعد از تأیید حکم در دیوان عالی کشور، اولیای دم رضایت خود را اعلام کردند که امروز جلسه محاکمه متهم از جنبه عمومی جرم برگزار شد. متهم در نهایت براساس حکم جدید با احتساب ایام بازداشت و تعلیق ایام باقی مانده در حکم، از زندان آزاد می‌شود.

نگرانی از وضعیت جسمی مهدی خزعلی

 ۱۰ کیلو کاهش وزن، دستی گچ گرفته و چند دندان لق شده حاصل بازداشتی خشونت بار و اعتصاب غذایی ۱۰ روزه است. 

خانواده مهدی خزعلی، نویسنده منتقد جمهوری اسلامی که روز پنج شنبه، توانستند با او ملاقات کنند، به رادیو فردا گفتند که دکتر مهدی خزعلی در اثر اعتصاب غذا، بیش از ۱۰ کیلو از وزن خود را از دست داده و از شرایط جسمانی مناسبی برخوردار نیست. 

به گفته آنها اودر جریان بازداشتش در ۱۹ دی ماه از ناحیه دست دچار شکستگی استخوان شده و دست او را در زندان گچ گرفته اند. پیش از این همسر آقای خزعلی در مورد برخورد ماموران در زمان بازداشت اقای خزعلی به رادیو فردا گفته بود که در زمان بازداشت به سوی همسرش حمله کرده اند و او را با صورت به زمین انداختند. 

مهدی خزعلی همان زمان از شکسته شدن استخوان دستش خبر داده بود. آن گونه که خانواده آقای خزعلی می گویند او و یک نفر دیگر در سلولی با ابعاد دو متر در دو متر نگهداری می شود و تا روز ملاقاتش یعنی ۱۰ روز پس از بازداشت از حق داشتن هواخوری محروم بوده است. 

خانواده آقای خزعلی می گویند از وی در مدت بازداشت هیچ بازجویی به عمل نیامده و معتقدند که هدف از بازداشت مهدی خزعلی دور نگه داشتن او از جامعه و ممنوع کردن نوشتن برای او است. 

خانواده دکتر خزعلی به رادیو فردا گفتند که آقای خزعلی برای نوشتن درخواست ملاقات با دندان پزشک تقاضای خودکار کرده است اما حتی برای این کار نیز ماموران زندان حاضر نشده اند که به او خودکار بدهند. آن گونه که خانوده دکتر خزعلی می گویند یکی از اتهامات او مصاحبه با رسانه های خارجی عنوان شده است. 

آقای خزعلی کمی پیش از بازداشتش در گفت و گو با رادیو فردا گفته بود با محدود شدن فضای اطلاع رسانی در ایران راهی جز اطلاع رسانی از طریق رسانه های خارج از ایران باقی نمانده است. مهدی خزعلی پیش از این چهار بار دیگر نیز بزداشت شده بود و در دوره پیشین بازداشتش نیز اقدام به اعتصاب غذا کرد و پس از ۲۵ روز از این اعتصاب به قید وثیقه آزاد شد. 

ابوالقاسم خزعلی، از روحانیون سرشناس و محافظه کار جمهوری اسلامی از اعمال فرزند خود اعلام برائت کرده است. اما در همین حال مهدی خزعلی بارها تاکید نموده با همه احترامی که برای پدرش قایل است، معتقد است که جهاد واجب را نمی‌شود به امر پدر ترک کرد. 

با این که به گفته مسئولان جمهوری اسلامی، هر اقدامی برای تحریم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی جرم محسوب می شود اما آقای خزعلی در وب سایت خود تاکید کرده بود «۱۲ اسفند قطعا اولین انتخاباتی خواهد بود که در خانه خواهم ماند و پای هیچ صندوق رأیی حاضر نخواهم شد.»

محکومیت استادان دانشگاه آنلاین بهائیان به چهار تا پنج سال زندان

شعبۀ ٣٦ دادگاه تجدید نظر استان تهران ٦ تن از استادان دانشگاه مجازی بهائیان ایران را در مجموع به ٢٥ سال زندان محکوم کرد.
این عده پیش از این در دادگاه بدوی در شعبۀ ٢٨ دادگاه انقلاب به همین مدت زندان محکوم شده بودند ودادگاه تجدید نظر در عمل جز تأیید حکم دادگاه نخست کاری دیگر نکرده است. 
به گزارش کمیتۀ گزارشگران حقوق بشر، بر اساس احکام صادره در دادگاه تجدید نظر، کامران مرتضائی به ٥ سال زندان و ریاض سبحانی، رامین زیبائی، فرهاد صدقی، محمود بادوام و نوشین خادم هریک به ٤ سال زندان تعزیری محکوم شده اند.
این افراد طی ٨ ماه اخیر در بند ٢٠٩ زندان اوین و ندان رجائی شهر کرج بوده اند.
افزون بر این یکی دیگر از استادان بهائی این دانشگاه مجازی یا"آنلاین" به نام وحید محمودی که با دیگر محکوم شدگان دستگیر و در دادگاه بدوی به ٥ سال زندان تعزیری محکوم شده بود در دادگاه تجدید نظر خوشبختانه ٥ سال زندان تعلیقی گرفت و آزادی خود را باز یافت.
در جمهوری اسلامی ایران، جوانان بهائی تنها مجازند در سطح ابتدائی و متوسطه در مدارس به تحصیل بپردازند و حق ورود به دانشگاه های کشور را ندارند. 
برای مقابله با این مشکل، بهائیان ایران به ایجاد یک دانشگاه "آنلاین" دست زده اند اما این دانشگاه و کلاس های محدود آن که بیشتر در منازل تشکیل می شود هر از چندگاهی مورد یورش و هجوم مأموران امنیتی قرار می گیرد و به بازداشت ها و محکومیت مسئولان و اداره کنندگان به زندان منجر می شود.

میلاد کریمی، عضو اتحادیه دانشجویان کرد به زندان محکوم شد


یک فعال دانشجویی عضو «اتحادیه دانشجویان کرد» در کردستان توسط دادگاه تجدید نظر این استان به زندان محکوم شد.
به گزارش دانشجونیوز، «میلاد کریمی»، دانشجوی دانشگاه آزاد سنندج و نایب دبیر اتحادیه دموکراتیک دانشجویان کرد که پیش از این از سوی دادگاه بدوی به یک سال وشش ماه حبس محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر استان به شش ماه کاهش یافته است.
بر اساس این گزارش، میلاد کریمی، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه آزاد سنندج بدلایل نامشخصی شهریور ماه سال جاری به ستاد خبری وزارت اطلاعات شهر سنندج احضار و بلافاصله بازداشت شده بود.
بر پایه گزارشات پیشین دانشجونیوز، در چند ماه گذشته پیش از ۵ دانشجوی کرد عضو«اتحادیه دانشجویان کرد» بنا به دلایل نا مشخصی بازداشت و به قرنطینه زندان استان کردستان منتقل شده بودند.
میلاد کریمی، مهدی دعاگو، شیرزاد کریمی و سوران دانشور وخبات عارفی، از جمله این دانشجویان بوده اند که در ماههای اخیر از سوی نیروهای امنیتی حکومت ایران بازداشت شده اند.
از سوی دیگر با گذشت چند هفته از بازداشت ۳ تن از دانشجویان کرد دانشگاه پیام نور مریوان که به علت شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز بر علیه عملیات نظامی ارتش ترکیه در منطقه‌ی شرناخ و کشته شدن ٣۵ شهروند کُرد، بازداشت شده بودند، هیچ خبری از سرنوشت آنان در دست نبوده و نگرانی ها از وضیعت آنان افزایش یافته است.
در چندین سال گذشته بسیاری از فعالان دانشجویی به بهانه های واهی پس احضار به ستادهای خبری مورد تهدید و آزار و اذیت قرار گرفته و در بسیاری از مورد بازداشت می شوند که کشته شدن ابراهیم لطف الهی، از فعالان دانشجویی کرد در کردستان بدست نیروهای امنیتی از آن جمله است.
این در حالی که طبق مفاد مذکور در ایین نامه های دادرسی کیفری، بر صدور حکم کتبی برای جلب متهم تاکید شده و وزارت اطلاعات ایران بدون ارسال هیچگونه احضاریه کتبی، فعالان دانشجویی و سیاسی را احضار نموده و مورد آزار و اذیت قرار می دهد.

فرشته شیرازی به مرخصی آمد


فرشته شیرازی، فعال حقوق زنان که اخیرا از سوی دادگاه تجدید نظر استان مازندران به سه سال حبس تعزیری محکوم شده بود جهت درمان بیماری به صورت موقت آزاد شد.
این فعال حقوق زنان که اخیرا موفق به اخذ ۵ روز مرخصی استعلاجی شده است به تارنمای تغییر برای برابری گفت: «بعد از ابلاغ رای تجدید نظر از دیروز به مدت ۵ روز به او مرخصی داده اند که بتواند برای کمر و گردنش به پزشک مراجعه کند.»
فرشته شیرازی ششم مهرماه امسال در دو دادگاه به سه سال حبس تعزیری و هفت سال ممنوع الخروجی محکوم شد. اتهامات این فعال حقوق زنان در دادگاه نخست عبارت بوده است از: تشویش اذهان عمومی از طریق نشر اکاذیب، توهین به مقامات از طریق نوشتن در وبلاگ شخصی اش که بدین منظور به دو سال حبس محکوم شده است. در دادگاه دیگری او به تبلیغ علیه نظام محکوم شده است که بدین منظور هم حداکثر حکم را یعنی یک سال حبس تعزیری دریافت کرده است.
فرشته شیرازی در این دادگاه ها از داشتن وکیل محروم بود.

اجرای حکم سه سال حبس مهدی فرحی شاندیز، معلم و فعال کارگری

مهدی فرحی شاندیز از فعالین کارگری، اواسط دی ماه سالجاری جهت تحمل سه سال حبس تعزیری به زندان اوین منتقل شد. 

به گزارش کمیته هماهنگی، مهدی فرحی شاندیز آخرین بار هنگامی که به شعبه ۸ دادگاه انقلاب برای باز پس گرفتن وسائل شخصی خود که سال گذشته ۸۹ در جریان دستگیری اش به مناسبت گرامی داشت روز جهانی کارگر ضبط شده بود، مراجعه کرد با برخوردهای نامناسب رئیس این شعبه مواجه شده و با نسبت دادن اتهام واهی «اخلال در نظم»، دستگیر نمود. 

مهدی فراحی شاندیز، معلم و فعال کارگری که به اتهامات واهی به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود حدود دو هفته پیش در زندان اوین و در بند ۳۵۰ محبوس شده است. 

لازم به یادآوری است که آقای مهدی فرحی شاندیز معلم حق التدریسی، تا کنون بارها توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شده است. 

افزایش نگرانی ها از سرنوشت ۳ دانشجوی کرد دانشگاه پیام نور مریوان


با گذشت چند هفته از بازداشت ۳ تن از دانشجویان کرد دانشگاه پیام نور مریوان که به علت شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز بر علیه عملیات نظامی ارتش ترکیه در منطقه‌ی شرناخ و کشته شدن ٣۵ شهروند کُرد، بازداشت شده بودند، هیچ خبری از سرنوشت آنان در دست نبوده و نگرانی ها از وضیعت آنان افزایش یافته است.
به گزارش دانشجونیوز،سه دانشجوی کرد دانشگاه پیام نور مریوان بنام های ژیار سلامتیان ، دانا لنج آبادی، دانا رستمی و خالد (ماردین) ایوازه که از مدت ها پیش در بازداشت نیروهای امنیتی بسر می برند، هیچ خبری در دست نبوده و گمانه زنی ها از آزار و اذیت این دانشجویان در سلول های انفرادی دستگاههای امنیتی حکومت ایران حکایت دارد.
سامانه خبری کردپا، از منابع حقوق بشری کردستان گزارش داده که پنجم دی‌ماه امسال نیز دو دانشجوی دانشگاه پیام نور مریوان به نام‌های دانا رستمی، دانشجوی رشته‌ی مدیریت دولتی و خالد (ماردین) ایوازه دانشجوی رشته‌ی حقوق، توسط مأموران امنیتی اداره‌ی اطلاعات مریوان بازداشت و روانه‌ی زندان شدند که بعدها دانا رستمی آزاد گردید.
گفته می شود خانواده‌های دانشجویان دربند برای چندمین بار به مراکز امنیتی شهرستان مریوان جهت اطلاع از سرنوشت فرزندانشان مراجعه نموده و هر بار بدون پاسخ قانع‌کننده‌ای از سوی نیروهای امنیتی مواجه شده‌اند.
همچنین بنا به گزارشات پیشین دانشجونیوز، روز جمعه ۲۳ دی ماه، دو دانشجوی دانشگاه پیام نور مریوان به نام های ژیار سلامتیان دانشجوی رشته حقوق و دانا لنج آبادی دانشجوی رشته اقتصاد کشاورزی، در پی احضار به ستاد خبری اداره اطلاعات و برخورد توهین آمیز بطور جداگانه بازداشت شده اند.
گفته می شود ژیار سلامتیان روز جمعه حدود ساعت ١٢ ظهر ازسوی ستاد خبری این شهر احضار گردیده که بنابر گفته‌های شهود عینی ، در هنگام مراجعه‌ی نامبرده به اداره‌ی اطلاعات مریوان به شیوه‌ای بسیار غیرانسانی و توهین آمیز با وی برخورد شده بود.
همزمان نیز خبرها حاکی ازآن بود که راس ساعت ١٤ همان روز یک دانشجوی دیگر به نام دانا لنج‌آبادی که دررشته‌ی اقتصاد کشاورزی دانشگاه پیام نور مریوان مشغول به تحصیل می‌باشد، نیز پس از احضار به وزارت اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.
به گفته نزدیکان این دانشجویان بازداشتی، احتمال دستگیری آنها را مشارکت در مراسم اعتراضی علیه ترکیه به مناسبت کشتار ٣٥ نفر از کوردهای شمال کردستان که در در جریان حمله جنگنده های ارتش ترکیه به یکی از روستاهای مرزی صورت گرفت، بوده است.

آرش صادقی بدون تفهیم اتهام در بازداشتگاه ۲۰۹ بسر می برد


 آرش صادقی، فعال دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی تهران که ۲۵ دی ماه با ضرب و شتم از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بود به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، این فعال دانشجویی امروز موفق به تماس با منزل پدر بزرگ خود شده از انتقال خود به بند ۲۰۹ زندان اوین خبر داد.

وی در این تماس تلفنی ضمن بیان اینکه تاکنون تفهیم اتهامی در مورد بازداشتش صورت نگرفته است گفت: «تا زمانی که اتهامم تفهم نشود در بازجویی ها سوالات را پاسخ نخواهم داد.»

آرش صادقی که در پرونده پیشین خود محکومیت ۴ سال حبس تعلیقی دارد روز ۲۵ دیماه به دلیل نامعلومی از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بود.

گریم خاص فاطمه معتمدآریا باعث توقیف و حذف "پریناز" از جشنواره شد


در حالی که هم‌چنان بسیاری از مخاطبان امیدوارند فیلم جدید بهرام بهرامیان با عنوان "پریناز" را در جشنواره ببینند اما تازه ترین اخبار حکایت از آن دارند که ان فیلم فعلا توقیف است و نمایش آن در جشنواره منتفی است.
به گزارش شبکه ایران، در دو روز گذشته بهرام بهرامیان کارگردان فیلم به همراه تهیه کننده آن عبدالمحمد نجیبی در جلساتی که با دست اندرکاران جشنواره داشت سعی کرد آنها را نسبت به نمایش این فیلم در جشنواره متقاعد کند اما گویا این جلسات نتیجه مثبت نداشته و نمایش فیلم در جشنواره منتفی است.
بهرامیان سعی خود را کرد که با اعمال اصلاحات پیشنهاد شده از سوی دست اندرکاران جشنواره، نسخه ای قابل نمایش از فیلم را به مسئولان ارائه دهد اما گویی با نمایش همین نسخه اصلاح شده هم موافقت نشده است.
گویا گریم خاص فاطمه معتمدآریا در این فیلم عامل اصلی اصلاحات وارده بر آن بوده است و بهرامیان هر اندازه که کوشیده با اصلاحات پیشنهادی کنار آید اما در نهایت حتی شرایطی برای دریافت پروانه نمایش موقت فیلم هم فراهم نشده است!


انتقال داوود بهمن آبادی به انفرادی سپاه پاسداران


 طی هفته گذشته داوود بهمن آبادی، وبلاگ نویس بازداشتی به سلولهای انفرادی بند ۲ الف که در اختیار بازجویان اطلاعات سپاه قرار دارد؛ منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از تهران، این وبلاگ نویس بازداشتی و جانباز جنگ ایران و عراق در طی هفته گذشته و در پرونده سازی دیگری به سلولهای انفرادی بند ۲ الف منتقل شده است.

وی که در دوم آذر ماه از سوی پلیس امنیت احضار و به وزارت اطلاعات تحویل شده بود پس از انجام بازجویی ها در بند ۲۰۹ به اتهام وبلاگ نویسی مدتی را به صورت بلاتکلیف در بند مذکور بسر برده و سپس در پرونده سازی دیگری تحویل اطلاعات سپاه شده است.

داوود بهمن آبادی که از بیماری آرتروز گردن و پروستات رنج می برد در طی مدت بازداشت مورد رسیدگی پزشکی قرار نگرفته است.

نامبرده از زمان بازداشت تاکنون در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ و دو الف از حق ملاقات با خانواده و حق دسترسی به وکیل محروم بوده است.

محمد جراحی، فعال کارگری بازداشت شد


به دنبال دستگيری شاهرخ زمانی، محمد جراحی فعال کارگری اهل تبريز نيز در منزلش بازداشت شد.
محمد جراحی طی تماس تلفنی از بند قرنطينه ی زندان تبريز اطلاع داده که او و شاهرخ زمانی برای اجرای حکم به زندان منتقل شده اند.
به گزارش کانون مدافعان حقوق کارگز، به گفته ی محمد جراحی هيچ احضاريه برای اين دو نفر ارسال نشده است وآنها به صورت ناگهانی وغافلگيرانه برای اجرای حکم بازداشت شده اند. درحالی که بر طبق روال معمول،‌ برای افرادی که دارای وثيقه هستند قانونا بايد ابتدا حکم به خود متهم و سپس به ضامن يا وثيقه گذار آنان ابلاغ شود.
لازم به ذکر است که محمد جراحی به ۵ سال و ششم ماه و شاهرخ زمانی به ۱۱ سال زندان محکوم شده بودند با قرار وثيقه در بيرون زندان به سر می برده اند.

دو کارگر در پالایشگاه نفت بندر عباس سوخته و یک کارگر در رشت جانباخت

 ساعت ۶ عصر روز سه شنبه هفته پیش کارگران پالایشگاه نفت بندرعباس کار خود را به پایان رسانده و مشغول تعویض لباس کار خود هستند به امید اینکه راهی خانه شوند که در این میان کارفرما دو مکانیک از واحد ۷۱ پالایشی را فرا میخواند: رضا کشاورز و ابراهیم مریدی برای انجام رفع نشتی گاز آماده شوند.

به گزارش ایلنا، با وجود اتمام ساعت کاری وحضور کارگران تازه نفس شیفت بعدی به اصرار کارفرما این دو کارگر دست از تعویض لباس برداشته و برای رفع نشتی از لاین گاز که پایین یکی از دستگاهها (تلمبه) در حال کار بوده بوده دو کارگر مکانیک رضا کشاورز و ابراهیم مریدی با لباس غیر ایمن اما ماسک دار از پله ها تا ارتفاع ۴، ۵ متری بالا می روند.

ساعت حدود ۶ با پیشروی نشتی گاز مواد از بالا به روی تلمبه می ریزد و آتش سوزی رخ می دهد و به ارتفاع سرایت می کند، کارگران اسیر زبانه های آتش می شوند.

مریدی با ۳۵ درصد سوختگی و کشاورز با بیش از ۸۵ درصد سوختگی از نوع درجه ۳ طبق تشخیص بخش سوختگی بیمارستان شهید محمدی بندرعبا س پس از چند روز بستری شدن به بیمارستان شهرستان یزد منتقل می شوند و متاسفانه امروز رضا کشاورز جان سپرد.

کارگر ی که خود شاهد ماجرا بود می گوید: به دلیل وجود گازهای خطرناک و نبود اقدامات پیشگیرانه ای چون حضور آتش نشان و بازرسی قبل از ادامه کار و مدیریت عجولانه باعث بروز چنین حادثه ای شد. هرچند که با حضور آتش نشان در این حادثه با وجود تجهیزات و ماشین آلات مجهز عملکرد مطلوبی ارایه نشد.

کارگر دیگری ضمن اشاره به نبود امنیت شغلی می گوید: مسئولین تعمیرات در بسیاری از مواقع برای انجام کار عجله به خرج می دهند و با وجود خستگی روزانه با تهدیداتی چون تعلیق و قطع اضافه حقوق و حتی اخراج مواجه می شویم.

در گفتگوی تلفنی با روابط عمومی پالایشگاه نفت بندرعباس، ضمن برخورد غیر حرفه ای با خبرنگارما حاضر به توضیح در این خصوص نشد و آن را موکول به جلسه ای با حضور مسئولین کرد.
هم چنین امروز بر اثر انفجار در یک ایستگاه گاز در بیست کیلومتری شهر صنعتی رشت که روز پنجشنبه رخ داد، دست کم یک نفر کشته شد.
به گزارش فارس، مدیر عامل آتش نشانی رشت گفت: نگهبان ایستگاه گاز رشت در انفجار آن جان خود را از دست داد.

شش هزار قلیان در جلوگیری از آلودگی هوا و ناهجاری اجتماعی معدوم شد

 تارنمای حکومتی عصر ایران در خبری اعلام کرد پیش از ظهر امروز همزمان با ۲۹ دی ماه روز هوای پاک، شش هزار قلیان در پارک ساحل دولت در اهواز معدوم شد. 

معاون خدمات شهری شهردار اهواز در این مراسم گفت: این قلیان‌ها در چند ماه گذشته از پارک‌ها، جاده‌های ساحلی و بلوارها اهواز جمع آوری شده‌اند. 

علیرضا عالی‌پور افزود: تیرماه امسال نیز چهار هزار قلیان جمع آوری و معدوم شد که با این حساب از ابتدای امسال تعداد قلیان‌های معدوم شده به ۱۰ هزار می‌رسد. 

عضو شورای سلامت قلیان را یکی از مظاهر آلایندگی شهر و ضرر آن را معادل ۱۰۰ نخ سیگار دانست و افزود: مصرف قلیان به تدریج به ناهنجاری اجتماعی تبدیل شده است و دختران و پسران زیادی روزانه در اماکن عمومی از قلیان استفاده می‌کنند. 

به گفته وی، خانواده‌های بسیاری از مصرف قلیان در پارک‌ها اظهار نارضایتی کرده‌اند.

صدور هشت سال حکم حبس برای دو فعال سیاسی مهاباد و بوکان


یک شهروند اهل مهاباد توسط دادگاه انقلاب اسلامی این شهر به زندان محکوم شد.
به گزارش موکریان، یک شهروند مهابادی به نام جعفر(سلطان) افشاری از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام همکاری با یکی از احزاب مخالف به تحمل پنج سال حبس محکوم شد.
جعفر(سلطان) افشاری که حدود یک سال است در زندان به سر می برد، هم اکنون در زندان مرکزی ارومیه دوران محکومیت خود را سپری می نماید.
همچنین یک شهروند اهل بوکان واقع در استان آذربایجان غربی به حبس محکوم شد.
این شهروند که هادی حسن زاده نام دارد از طرف دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام امنیتی به سه سال حبس محکوم شده است.
گفته می شود نامبرده که پیشتر مدتی را در بازداشت بسر برده بود با قرار وثیقه از زندان آزاد شده است.

تهدید خانواده فتاح سبحانی از سوی وزارت اطلاعات


ماموران امنیتی و اطلاعاتی در تماس های تلفنی مکرر و احضار پدر فتاح سبحانی از بازداشت شدگان وقایع پس از انتخابات ۸۸، فشار بر خانواده این فعال سیاسی را افزایش داده اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ماموران وزارت اطلاعات با این تهدید ها و آزار و اذیت خانواده فتاح سبحانی خواهان معرفی وی به وزارت اطلاعات شدند.
فتاح سبحانی از بازداشت شدگان بعد از انتخابات سال ۸۸ است که در آستانه اتمام محکومیت خود از سوی دادستانی در لیست زندانیان که مورد عفو قرار گرفته بودند اعلام شد.
نامبرده در تاریخ ۱۳/۵/۸۸ در منزل پدری اش بازداشت و از سوی دادگاه بدوی به دو سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد که این حکم به یکسال در دادگاه تجدید نظر تقلیل یافت.
وی در اسفند سال ۸۸ با معرفی خود به زندان اوین پس از تحمل نزدیک به یکسال حبس و تنها ۴۵ روز مانده برای اتمام محکومیت خود مورد عفو قرار گرفته و آزاد شد.
وی پس از آزادی از زندان نیز مجددا به دلیل ادامه فعالیت ها و ارتباط با خانواده های زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان وقایع پس از انتخابات احضار شده بود که به دلیل عدم مراجعه به دادسرای اوین خانواده وی مورد تهدید قرار گرفته اند.

یک زندانی در ملاءعام در شهر کرمان اعدام شد/ تصویری +۱۸


صبح امروز یک زندانی متهم به «تجاوز به عنف» در میدان خواجوی کرمان و در ملاء عام اعدام شد.

به گزارش عصر ایران، ‌بر اساس ادعای دادگستری کرمان این فرد با مراجعه به دفاتر شرکت‌های خصوصی، واحدهای تجاری و مطب پزشکان و سایر اماکن اقدام به شناسایی خانم‌هایی که در ساعاتی از روز در اماکن مذکور تنها بوده‌اند، کرده است و با مراجعه به دفاتر و تهدید افراد با کلت تقلبی یا چاقو، ‌به آنان تعرض کرده است.

متهم ۳۱ ساله، متاهل، دارای دو فرزند و شاغل بوده و پس از سیر مراحل قضایی به اعدام در ملاء عام و ۹۹ ضربه شلاق محکوم و این حکم امروز در کرمان اجرا شد.
تصاویر مستند اجرای حکم اعدام این زندانی را در زیر می توانید مشاهده کنید:

پیمان پاکمهر، روزنامه نگار تبریزی، بازداشت شد


پیمان پاکمهر، روزنامه نگار تبریزی و مدیر سایت خبری "تبریزنیوز"، دو روز پیش توسط ماموران وزارت اطلاعات در تبریز با نیابت قضایی از سوی شعبه پنج بازپرسی دادسرای اوین (مقدس) بازداشت شده است.
به گزارش دانشجونیوز، پیمان پاکمهر که روز گذشته پس از تفهیم اتهام تبلیغ علیه نظام در دادسرای انقلاب تبریز، به زندان اوین منتقل شد، شب گذشته از بند ٢٠٩ زندان اوین با خانواده‌اش تماس گرفته و به نقل از بازجویش گفته است که تا چند روز آینده آزاد خواهد شد.

گفتنی است پاکمهر از فعالان دانشجویی سابق تبریز و عضو کانون دانشجویان مستقل دانشگاه تبریز در دهه ٧٠ بود که در جریان اعتراض دانشجویی ٢٠ تیر ٧٨ نیز مورد تعقیب قرار گرفته بود.
همچنین پاکمهر فعالیتهای مطبوعاتی خود را از ابتدای دهه ٨٠ با همکاری با نشریاتی چون شمس تبریز و آنگاه تاسیس آژانس خبری تبریزنیوز ادامه داده، در انعکاس اخبار آذربایجان با رویکردی ملی و ایراندوستانه کوشید.
این روزنامه نگار تبریزی و فارغ التحصیل رشته زبان انگلیسی دانشگاه آزاد تبریز همچنین عضو فدراسیون جهانی روزنامه نگاران و انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران بوده است.

احضار دوباره علی فرید یحیایی فعال ملی مذهبی


علی فرید یحیایی فعال ملی-مذهبی تبریز روز یک شنبه به دادگاه انقلاب تبریز احضار شد.
به گزارش کلمه، علی فریدیحیایی از فعالین ملی-مذهبی تبریز که بعد از انتشار نامه ۱۴۳ نفر از فعالین سیاسی به پمحمد خاتمی مبنی بر عدم فراهم شدن شرایط لازم برای شرکت در انتخابات چندین بار به وزارت اطلاعات تبریز احضار و مورد بازجویی و برخوردهای نامناسب قرار گرفته بود روز یک شنبه به دادگاه انقلاب تبریز احضار و اتهام های زیر به وی تفهیم شد:
۱) عضویت در گروه های غیر قانونی نهضت آزادی و جنبش مسلمانان مبارز
۲) تاسیس NGO های جمعیت توسعه و حمایت از خانواده های زندانیان سیاسی
۳) تبلیغ علیه نظام
۴) نشر اکاذیب با انتشار نامه های مختلف
۵) تعریض به مقام رهبری
این فعال ملی-مذهبی تا زمان برگزاری جلسه بعدی دادگاه با تودیع وثیقه ی یکصد میلیون تومانی آزاد شد.