۱۳۹۰ دی ۱۵, پنجشنبه

یک نفر در زندان خورین ورامین اعدام شد

یک زندانی به نام "نظرعلی مرادی" بامداد امروز پنج شنبه، پانزدهم دی‌ماه از سوی دستگاه قضایی-امنیتی در زندان خورین شهرستان ورامین به دار آویخته شده است. به گزارش مهر، نظرعلی مرادی فرزند کرمعلی ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح پنج شنبه ۱۵ دی‌ماه، به جرم نگهداری ۲۱۵ گرم هروئین و یک کیلو و ۱۰گرم تریاک در سن ۵۳ سالگی در زندان خورین ورامین اعدام شد.
رأی اعدام نامبرده توسط دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان ورامین صادر شده و به تأیید دادستان کل کشور رسید اما با تقاضای عفو از سوی محکوم علیه، درخواست عفو وی در دو مرحله از طریق کمیسیون عفو استانی و مرکز مورد رسیدگی قرار گرفت که در هر دو مرحله رد ‌شد.

پس از تأیید حکم صادره و با اعلام بلامانع بودن اجرای حکم از سوی ریاست قوه قضائیه، حکم صادره پس از طی مراحل مرسوم، ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز با حضور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین، قاضی ناظر زندان دادسرای شهرستان ورامین، رئیس ندامتگاه خورین ورامین، نمایندگانی از نیروی انتظامی و پزشکی قانونی به مرحله اجرا درآمد.


عکس از آرشیو

گزارش تصویری از اعدام ۳ تن در کرمانشاه +۱۸

صبح امروز پنج شنبه، پانزدهم دی‌ماه ۳ نفر به نام‌های "علیرضا احمدی"، "صادق اسکندری" و "ساسان بسامی" به اتهام سرقت مسلحانه از بانک سپه کرمانشاه در میدان آزادی این شهر(ملاءعام) به دار آویخته شدند.
تصاویر اعدام این سه تن را که توسط رسانه‌های دولتی منتشر شده است را در زیر مشاهده می‌کنید.
هم‌چنین تصاویر ویدئویی‌ای در پی می‌آید که نحوه‌ی دستگیری اعدام شدگان را نشان می‌دهد. در این تصاویر به هیچ عنوان حیثت و حرمت متهمین حفظ نشده و نیروهای امنیتی رفتاری تحقیر آمیز توام با خشونت را به کار گرفته‌اند.










پنج شهروند کرد به بیست سال زندان محکوم شدند

دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان مهاباد، پنج شهروند کُرد را مجموعا به تحمل ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

تارنمای «کُردپا» گزارش داده است که روز چهارشنبه چهاردهم دی ماه، پنج نفر از شهروندان اهل بوکان، از سوی دادگاه انقلاب مهاباد با قضاوت قاضی جواد کیا، به ترتیب قاسم رحیمی آذر به هشت سال، جلال و جمال ناصری هرکدام به پنج سال و ادریس آک و ادریس فرزند محمد هر کدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

اتهام این افراد از سوی دادگاه همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون اعلام شده است.
این پنج شهروند کُرد حدود ده ماه پیش توسط نیروهای امنیتی شهرستان بوکان دستگیر و تا کنون در بلاتکلیفی و بازداشت به سر می‌بردند.

قرارگاه سايبري خامنه اي در طبس افتتاح شد

صبح امروز شعبه‌ای از قرارگاه سایبری خامنه‌ای در طبس راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاري فارس، بررسی‌ها نشان می‌دهد که در زمینه راه‌اندازی و یا تجهیز قرارگاه‌های سایبری، یک خلاء اساسی در کشور وجود دارد و آن ناهماهنگی بین رسانه‌های کشور در زمینه مقابله با هجوم رسانه‌ای بیگانگان در چارچوب جنگ نرم رسانه‌ای است، زیرا تصویری که از کشور ایران به دنیا نشان داده می‌شود باید تصویری هماهنگ و قدرتمند از یک کشور اسلامی و ولایت‌مدار باشد.این شعبه از سوی جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار راه‌اندازی شده و در فرمانداری طبس مستقر است.

جنگ‌های رسانه‌ای یکی از شاخه‌های اصلی جنگ نرم تلقی می‌شود که با افزایش دامنه و گستره جنگ‌های رسانه‌ای در میان کشورها، به نظر می‌رسد رویکرد اصلی در زمینه جنگ‌های نوین، به سمت جنگ‌های رسانه‌ای رفته است و به همین دلیل راه‌اندازی قرارگاه سایبری برای مقابله با اقدامات و تهاجم‌های سایبری بیگانگان بسیار ضروری است.

فارس ادامه مي دهد، در همین راستا جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار، قرارگاه سایبری خامنه‌ای را با هدف رصد شبکه‌های ماهواره‌ای و پیگیری و بازتاب تحولات اجتماعی و سیاسی کشور و همچنین اطلاع‌رسانی تحولات روز دنیا و تحلیل‌ها در سطح داخلی و خارجی در زمان برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در سال 1388 افتتاح کرد.
از دیگر اقدامات مهم قرارگاه سایبری خامنه‌ای می‌توان به تحلیل وقایع فتنه، تحلیل انتخابات ریاست جمهوری و بررسی نحوه تبلیغات پیش از انتخابات ریاست جمهوری در شبکه‌های ماهواره‌ای دنیا اشاره کرد.

قرارگاه سایبری خامنه‌ای برای اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و تحلیل‌های خود، از سامانه Mail box و box Mobile نیز بهره می‌جوید.

در راستای گسترش دامنه قرارگاه سایبری و بازتاب بهتر و مؤثرتر فعالیت‌ها، جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار، شاخه‌ای از قرارگاه سایبری را در طبس باعنوان Tabas News راه‌اندازی کرد.

ادامه بازداشت زندانی سیاسی هادی عابدی علیرغم گذشت 2 ماه از پایان یافتن محکومیت غیر انسانی وی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی هادی عابدی باخدا بیش از 2 ماه است که از مدت محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی وی می گذرد ولی بازجویان وزارت اطلاعات همچنان از آزادی وی ممانعت می کنند.مدت محکومیت 2 سالۀ او آبان ماه به پایان رسیده بود.

زندانی سیاسی هادی عابدی با خدا 15 آبان سال 1388 با پرونده سازی بازجویان وزارت و ارسال پرونده وی به شعبۀ 1 دادگاه انقلاب توسط بابایی رئیس این شعبه مورد محاکمه و به 2 سال زندان محکوم شد و حکم غیر انسانی و غیر قانونی وی به اجرا گذاشته شد.
زندانی سیاسی هادی عابدی باخدا از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد که هنگام دستگیری مورد اصابت گلوله سپاه پاسداران قرار گرفت و دچار قطع نخاع گردید.

او از آن زمان تا به حال قادر به حرکت نیست و فقط با کمک صندلی چرخ دار حرکت می کند. اصابت گلوله باعث آسیب رساندن به سایر اندام های وی گردید که از جملۀ آن کلیه و از کار افتادن کامل مثانه می باشد.

او همچنین در طی مدت بیش از 2 سال زندان با شرایط قرون وسطایی دچار ناراحیتهای جدیدی گردید و بیماریهای قبلی وی تشدید گردید .


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ادامه بازداشت این زندانی سیاسی که مدت محکومیت او 2 ماه است که به پایان رسیده را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اعزام گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای بازدید از زندانها ،ملاقات با زندانیان سیاسی و خانواده های آنها جهت تهیۀ گزارشی از جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای و ارائۀ آن به دبیر کل سازمان ملل متحد می باشد .

حمله لباس شخصي ها به منزل خانم فریبا داوودی مهاجر

روز سه شنبه مورخ ۱۳ دی ماه ساعت ۸ شب دو نفر که صورت خود را با نقاب پوشانده بودند ،وارد ساختمان منزل فریبا داوودی مهاجر در تهران شدند.

آنها حفاظ آهنی و درب طبقه مربوط به محل سکونت مادر وی را شکستند و پس از ورود به یکی از اطاق های منزل تمام وسایل آنجا اعم از مدارک ، کمد ها ، لباس و کاغذ ها را به هم ریخته اند. علاوه بر جابجایی وسائل و اسباب اتاق در چند جای منزل قطرات خون به نحو قابل مشاهده ای ریخته شده است.

این منزل خالی از سکنه بوده و مادر ایشان به صورت موقت برای دیدار اعضاء خانواده در آمریکا به سر می برند . این ساختمان تا کنون چهار بار مورد تعرض واقع شده است. البته دفعات قبلی امور جزئی مانند شکستن شیشه پنجره ها رخ داده بود.

از آنجاییکه چیزی از اموال خانه برداشته نشده و تنها یک اطاق آماج حمله و تعرض مهاجمان واقع شده است ،لذا احتمال سرقت بالا نیست و حرکت انجام شده غیر متعارف است. در نزدیکی منزل، پایگاه بسیج وجود دارد و تردد در محله فوق نیز زیاد است.

بنابراین با توجه به این موارد ریسک اقدام به سرقت بخصوص با پوشاندن صورت در این منطقه بالا است. مامورین کلانتری نیز پس از اینکه با تاخیر در محل حاضر شدند از انجام آزمایش دی ان ای خون ها و نمونه برداری از آثار انگشتان مهاجمین طفره رفتند.

اگرچه با اطلاعاتی که فعلا در اختیار است نمی توان داوری قطعی در این خصوص داشت ولی برقراری امنیت در شهر از وظایف ذاتی نیرو های انتظامی است که مدت ها است با بی اعتنایی به آن درگیر برخورد با معترضان به وضع موجود شده اند. اهمال و بی تفاوتی مسئولین انتظامی مربوطه و تکرار این اتفاقات این شائبه را تقویت می کند که نا امن شدن منازل مسکونی فعالان سیاسی و اجتماعی منتقد به صورت هدفمند از سوی محافلی تعقیب می شود.

بازداشت دختر بچه‌های ۱۰ ساله به علت بدحجابی در مشهد!!!


Arrest of few 10 year old girls in Mashhad, Iran for Islamic dress code by Islamic security forces

آژانس ايران خبر : از مشهد خبري برايمان ارسال شده مبني بر اينكه درخيابان شهر, گشت ارشاد چند متر جلوي ميدان, دو دختر بچه 10ساله را مي بيند كه حجابي نداشتند و در حال عبور بودند.

ماموران به يكباره از ماشين پياده مي شوند. يكي از آنها اسلحه به دست بوده و ديگري, دوربين داشته است. نفر سوم هم وارد مي شود و دنبال دختر بچه ها مي دود. وقتي كه اين دو دختر كوچك توسط ماموران بازداشت ميشوند, بسيار هراسان و وحشت زده بودند.
ماموران طوري برسر آن كودكان فرياد مي زدند كه تعجب و نفرت هر ناظري را برمي انگيخت. آنها در نهايت دو كودك را با خود بردند.

Mashhad /Iran - Two 10 year old girls were arrested for not wearing the Islamic Hijab, by the Armed Guards of Islamic Republic /Iran - They were dragged away by the Kalashnikov carrying Islamic guards on the streets, and taken away by vans, as they screamed and cried.

سه زندانی در میدان آزادی کرمانشاه اعدام شدند

سه زندانی به نام‌های "علیرضا احمدی"، "صادق اسکندری" و "ساسان بسامی" صبح امروز پنج شنبه، پانزدهم دی ماه در میدان آزادی کرمانشاه به دار آویخته شده‌اند.
به گزارش فارس، حکم اعدام علیرضا احمدی فرزند خداد ۴۸ ساله، صادق اسکندری فرزند ولی ۳۳ ساله و ساسان بسامی فرزند جهانگیر ۳۶ ساله صبح امروز به اجرا درآمد.
نامبردگان به اتهام سرقت مسلحانه از بانک سپه کرمانشاه به اعدام در ملاءعام محکوم شده بودند.

گفتنی است؛ سرقت مسلحانه بانک سپه کرمانشاه در شعبه سعدی در ۲۶ مرداد اتفاق افتاد و منجر به سرقت ۲۱۷ میلیون تومان از بانک شد.
روز گذشته روابط عمومی دادگستری کرمانشاه با انتشار اطلاعیه‌ای از اعدام این افراد خبر داده بود.

شهناز جیزان شهروند مسیحی به صورت موقت آزاد شد

شهناز جیزان همسر کشیش کلیسای جماعت ربانی اهواز با سپردن وثیقه روز یک شنبه از بازداشتگاه اداره اطلاعات به صورت موقت آزاد شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از اهواز، خانم «شهناز جیزان» همسر کشیش فرهاد سبکروح و از خادمین کلیسای جماعت ربانی، روز یکشنبه مورخ ۱۱ دی ماه ۱۳۹۰ پس از ۱۰ روز بازداشت با سپردن وثیقه بطور موقت آزاد شد.
وی به همراه همسرش و جمعی از اعضای کلیسای جماعت ربانی اهواز در روز جشن کریسمس ۲۰۱۱ بازداشت شده بود.
اکثر بازداشت شدگان پس از ساعاتی آزاد شدند، اما وی به همراه همسرش «فرهاد سبک روح»، «ناصر ضامن دزفولی» و «داود علیجانی» دو تن از خادمین کلیسا به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل شدند.
گفتنی است علی رغم آزادی شهناز جیزان از وضعیت سه بازداشتی دیگر اطلاعی در دست نیست.

ممنوع الملاقات شدن محمد ابراهیمی، زندانی سیاسی بند ٣۵٠

مسولان زندان اوین از ملاقات خانواده سید محمد ابراهیمی با این زندانی سیاسی ممانعت کردند.
به گزارش خبرنگار کلمه، سید محمد ابراهیمی، در ٢٢ آذرماه سال ٨٩ توسط ماموران اطلاعات به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، توهین به رهبری و جنگ نرم علیه نظام بازداشت شد.
وی ٨ ماه را در سلول انفرادی بندهای ٢٠٩ و ٢۴٠ زندان اوین در شرایط شکنجه فیزیکی و روانی بازداشت بود به گونه ای که به آسایشگاه روانی امین آباد تهران اعزام شد.
روز ملاقات وقتی خانواده وی از اراک به زندان اوین مراجعه کردند به آنها گفته شد: این زندانی ممنوع الملاقات است.
لازم به ذکر است این زندانی از بدو بازداشت به مدت ٨ ماه ممنوع الملاقات بود و خانواده اش از محل نگهداری اش بی اطلاع بودند.
سید محمد ابراهیمی یکی از مصادیق شکنجه های سخت در زندان اوین محسوب می شود که در گزارش احمد شهید نیز به آن اشاره شده است. به نظر می رسد نامه فرزند این زندانی سیاسی که خواهان آزادی پدرش شده بود علت ممنوع الملاقات شدن وی باشد.
خواهر سید محمد ابراهیمی چندی پیش گفته بود” پدرم وقتی برادرم محمد را در آسایشگاه روانی با وضعیت بسیار بدی دید، بعد از دو هفته از غصه فوت کرد. او وقتی از دیدن برادرم آمد تا قبل از مرگش فقط گریه می کرد و می گفت بروید ببینید با محمد چه کرده اند؟ با او چه کردند که به این حال و روز افتاده است؟ دکترها گفتند از غصه و فشار زیاد فوت کرده است.

محکومیت جدید محمد رضا گلی زاده به جریمه نقدی

محکومیت جدید "محمدرضا گلی زاده اخلاقی" پس از احضار به دادسرای مستقر در زندان اوین به نامبرده ابلاغ شد.
به گزارش فعالین حقوق بشر ودموکراسی، این زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین به دلیل توهین به رئیس جمهور به یک میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
لازم به یادآوری است، محمدرضا گلی در جریان اعتراضات به نتیجه انتخابات در تیر ماه ۸۹ دستگیر و از سوی شعبۀ ۲۸ دادگاه انقلاب مورد محاکمه قرار گرفت و به اتهام توهین به مقدسات و توهین به رهبری به ۷ سال زندان محکوم شد.

اقدام به بازداشت نظام ملک‌پور، از دراویش گنابادی استان فارس

منابع خبری از اقدام به بازداشت نظام ملک‌پور یکی از دراویش گنابادی ساکن کوار استان فارس گزارش می دهند.
به گزارش تارنمای مجذوبان نور، ۵ تن از نیروهای امنیتی مسلح به سلاحهای گرم به منزل یک درویش گنابادی در کوار حمله کردند و علاوه بر تخریب و تفتیش منزل وی منجر به وخامت حال جسمانی همسر این درویش شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی و لباس شخصی با حمله به منزل نظام ملک‌پور یکی از دراویش گنابادی ساکن کوار علاوه بر تفتیش و بازرسی غیرقانونی منزل وی اقدام به تخریب اموال و وسایل شخصی و ایجاد رعب و وحشت در بین خانواده ایشان کردند.
حمله نیروهای امنیتی و لباس شخصی علاوه بر صدمات و تخریب های اشاره شده منجر به وخامت وضعیت جسمی همسر نظام ملک‌پور و انتقال ایشان به بیمارستان نیز شده است.
خانواده‌ی این درویش گنابادی مقامات امنیتی این شهرستان را مسئول هرگونه آسیب و صدمه‌ای که سلامتی ایشان را تهدید کند ٬ می‌دانند.
لازم به ذکر است حمله مسلحانه نیروهای امنیتی و لباس شخصی به قصد دستگیری نظام ملک‌پور صورت گرفت که به علت عدم حضور وی در منزل ٬ بازداشت نشد.
منزل این درویش گنابادی در تاریخ ۱۰ آبان ماه سال جاری نیز مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفته بود.
گفتنی است، موج تازه‌ی بازداشت و آزار و اذیت دراویش گنابادی از نیمه‌ی شهریور سال جاری از سوی نیروهای امنیتی و لباس شخصی با شدتی بی سابقه آغاز و تاکنون ادامه داشته است.
روز گذشته نیز گزارش رسید که نصرالله لاله مدیر انتشارات حقیقت و از پیروان این طریقت، در بند امنیتی زندان اوین در بازداشت می‌باشد.

اخراج یک دانشجوی بهایی از دانشگاه زاهدان

یک دانشجوی بهایی به نام «شادی مودی» ورودی سال ۹۰ که در حال تحصیل در رشته مهندسی IT در دانشگاه پیام نور شعبه زاهدان بود به دلیل اعتقاد به آئین بهایی از ادامه تحصیل محروم شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از زاهدان، نامبرده در تاریخ ۱۰ دی ماه نامه ای را دریافت می کند که در آن قید شده «به استناد ابلاغیه معاونت آموزشی دانشگاه به اطلاع میرساند ادامه تحصیل شما در این دانشگاه ممنوع می باشد»
شادی مودی سپس به دانشگاه مراجعه و درخواست مشاهده ابلاغیه مذکور را می کند که در پاسخ به وی گفته می شود که نمی توانند ابلاغیه را به ایشان نشان دهند و باید به اداره ارشاد مراجعه کند نامبرده به اداره ارشاد مراجعه می کند که آنجا هم به وی پاسخ روشنی داده نمی شود فقط بطور شفاهی گفته می شود بخاطر اعتقادات دینی اش اخراج شده و ابلاغیه مزبور را فقط می تواند از تهران پیگیری کند.

یک نفر در زندان سمنان اعدام شد

یک زندانی به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر در زندان سمنان اعدام شد.

مسئول روابط عمومی دادگستری استان سمنان چهارشنبه ضمن اعلام این خبر گفت: این مجرم (الف ت) اهل سرخس بوده است که با جرم حمل و نگهداری ۳. ۹۵۲کیلوگرم هروئین فشرده (کراک) توسط دادگاه انقلاب اسلامی سمنان به اعدام محکوم شده بود.

محمد صدیقی نیا افزود: حکم وی پس از طی تشریفات قانونی و تأیید در دادستانی کل کشور و موافقت ریاست قوه قضائیه، صبح چهارشنبه در زندان مرکزی سمنان به دار آویخته شد.

وی اظهار داشت: تقاضای عفو این متهم در دو مرحله مطرح شده بود که پس از انجام بررسی های لازم و عدم احراز شرایط، توسط کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی رد شد.

محکومیت سهراب رزاقی، فعال مدنی به ۲۰ سال زندان و جریمه نقدی

سهراب رزاقی استادسابق دانشکده علامه طباطبایی و مدیر موسسه کنشگران داوطلب بطور غیابی توسط قاضی صلواتی ، رئیس شعبه پانزده دادگاه انقلاب اسلامی به ۲۰ سال زندان وجریمه نقدی ۵۵۰ هزار یورویی محکوم شد.
سهراب رزاقی در خصوص حکم سنگین بیست سال زندان و جریمه نقدی یاد شده به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:‌« این شدیدترین و غیر انسانی ترین حکم در باره فعالیت مدنی در ایران است.» او افزود: «در دوران بازجویی و بعد از ان هرگز مدرکی مستند برعلیه من ارائه نشد و من هیچیک ار یک اتهامات را نپذیرفته ام. ولی امکان در خواست تجدید نظر امکان پذیر نیست از یکطرف وکیلم آقای سلطانی خودش در زندان است و از طرفی منوط کرده اند.»
آقای رزاقی در خصوص جریمه یاد شده گفت: « در حا ل پرداخت  آن هستم چون برای اجرای حکم نرفتم به اوین حکم را به اجرا گذاشتند. ۲۰۰ میلیون تومان را ۵۵۰ هزار یورو تمام پولی بود موسسه کنشگران برای فعالیت ۵ ساله اش از منابع مختلف دریافت کرده بود. از آژانسهای UN مانند یونیسف در داخل و سازمانهای بین المللی مانند هیفوس و اینتر نیوز اروپا که کلیه اسناد آن و هزینه کرد آن موجود است.»
دکتر سهراب رزاقی بین سالهای ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴ (۲۰۰۰تا ۲۰۰۵) مشغول به تدریس در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی بوده است. وی با آغازاولین موج اخراج اساتید دگر اندیش و نزدیک به اصلاح طلبان از دانشگاه اخراج شد. او همچنین مدیرموسسه غیرانتفاعی و غیر تجاری کنشگران داوطلب بود که به فعالیت های آموزشی ، پژوهشی و ظرفیت سازی فعالان و سازمانهای جامعه مدنی می پرداخت. این مرکز از سال ۱۳۸۰ (۲۰۰۱) تعمیق جامعه مدنی ، بسط دموکراسی، حقوق بشرو توسعه پایدار را دردستور کار فعالیت های خود قرار داده است . موسسه کنشگران داوطلب یکی از مهمترین مراکز ظرفیت سازی ، ترویج و حمایتگری و آموزشهای مدنی در عرصه جامعه مدنی ایران بوده است
در ماه مارس ۲۰۰۷ مقامات امنیتی ایران بدون اینکه هیچ اتهامی را متوجه موسسه کنشگران داوطلب کنند ویا پرسش وپاسخی در خصوص فعالیت های آن انجام دهند آنرا تعطیل و مهر وموم کردند و بعد از آن با رفتن به منزل رزاقی به جستجوی آن پرداختند. بعد از ساعت ها جستجو ماموران امنیتی به ضبط مدارک، کتاب ها، دست نوشته ها، سی دی ها و همچنین رایانه شخصی آقای رزاقی اقدام کردند. همزمان همه حساب های بانکی موسسه کنشگران داوطلب و حساب شخصی سهراب رزافی را مسدود کردند و همچنان حساب های آن بدون هیچ حکم قانونی مسدود هستند.
در دوم آبان ۱۳۸۶ (۲۴ اکتبر۲۰۰۷) دکتر سهراب رزاقی توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال پیدا کرد. این دستگیری پس از ان صورت گرفت که دکتررزاقی برای شرکت در کنفرانسی که در دوبلین پایتخت کشورایرلند توسط یک سازمان غیردولتی حامی مدافعان حقوق بشر برگزار می شد عازم این شهر بود. او یک ماه را در زندان انفرادی سپری کرد بدون اینکه هیچ دسترسی به وکیل خود ویا دیگر حقوق اولیه خود داشته باشد. شیرین عبادی و عبدالفتاح سلطانی وکالت از آقای رزاقی را به عهده داشتند. بعد از یک ماه آقای رزاقی با وثیقه سنگین ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.
درحالی که عمده فعالیت های موسسه کنشگران داوطلب حول موضوعاتی مانند آموزش دموکراسی، فعالیت های حقوق بشری، ظرفیت سازی فعالان و سازمانهای جامعه مدنی، و همکاری با جنبش های مدنی مثل جنبش زنان و… بود، دادگاه انقلاب در کیفرخواستی اتهامات زیر را متوجه این فعال جامعه مدنی کرد:
- تشکیل گروه به منظوربراندازی رژیم و اقدام علیه امنیت ملی
- نگهداری اطلاعات محرمانه برای دراختیار گذاشتن به بیگانگان
-تبانی به منظور براندازی واقدام علیه امنیت ملی
-دریافت پول از سازمانهای بین المللی ( این در حالی است که منابع مالی که برای موسسه از مراکز غیرایرانی دریافت شده بود پیشاپیش به مقامات مسوول اطلاع داده شده بود هرسال توسط یک موسسه حسابرسی معتبر ایرانی، حسابرسی می شد وگزارش های مالی موسسه هم به صورت سالانه منتشر شده بود )
بعد از انتخابات ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۸ به شعبه پانزده دادگاه انقلاب اسلامی احضار شد اما وی از حضور در دادگاه خود داری کرد و پس از چندی از کشور خارج شد . درجریان محاکمه بازداشت شدگان بعد از انتخابات نیز نام سهراب رزاقی در کیفرخواست فله ای متهمان مطرح شد و به عنوان یکی از عناصر و رهبرانی که درصدد انقلاب رنگی در ایران بوده است به میان آمد ونیز برخی از دستگیر شدگان حوادث پس از انتخابات ۲۲ خرداد را وادار نمودند که علیه او در دادگاه اعترافات کذبی انجام دهند .

اعدام پنج زندانی در زندان زنجان

پنج نفر از زندانیان متهم به حمل و نگهداری مواد مخدر پس از تایید حکم توسط دیوان عالی کشور در زنجان اعدام شدند.
به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان زنجان، این پنج نفر به جرم، خرید و فروش، حمل و نگهداری هروئین دستگیر شده بودند.

بر این اساس این محکومان پس از محاکمه و تائید حکم در دیوان عالی کشور و انجام تشریفات قانونی در زندان مرکزی زنجان به دار آویخته شدند.
گفتی است این زندانیان بامداد روز دوشنبه در این زندان اعدام شدند و هویت یکی از اعدام شدگان "صلاح رشیدی" می باشد.

۵ نفر در زندان‌های کرمان و بم اعدام شدند

پنج زندانی متهم به حمل و نگهداری مواد مخدر در زندان‌های کرمان و بم اعدام شدند.

به گزارش دادگستری کرمان، «محمد-ع» به جرم مشارکت در حمل ۱۴ کیلو و ۷۰۰ گرم هروئین، «علی – ن» به جرم مشارکت در حمل ۱۴ کیلو و ۷۰۰ گرم هروئین و «احمد- ت» نیز به جرم مشارکت در حمل ۱۲ کیلو و ۸۵۰ گرم هروئین و یک کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک، توسط محاکم انقلاب اسلامی کرمان به مجازات اعدام محکوم شده بودند؛ پس از تشریفات قانونی در زندان کرمان به مرحله اجرا درآمد.
در همین راستا و براساس احکام صادره از محاکم دادگاه انقلاب بم «علیرضا- ب» به جرم حمل و نگهداری ۲۹ کیلو گرم تریاک و سابقه محکومیت قبلی به جرم حمل بیشتر از ۲۰ کیلوگرم تریاک و «حمزه– م» دارای هشت فقره سابقه کیفری مختلف و به جرم تهیه ونگهداری دو کیلو و ۷۰۰ گرم هروئین به اعدام محکوم شده بودند؛ احکام ایشان نیز در زندان بم به مرحله اجرا درآمد.

بازداشت عدالت و فرامرز فیرروزیان دو شهروند بهایی ساکن سمنان

صبح امروز نیروهای امنیتی با مراجعه به منزل عدالت و فرامرز فیرروزیان، این دو شهروند بهایی را بازداشت کردند.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، امروز ساعت ۹ صبح تنی چند از ماموران امنیتی با مراجعه به محل سکونت این دو نفر پس از تفتیش محل و ضبط لوازم شخصی، کامپیوتر و کتب مذهبی، ایشان را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل نموده اند.
عدالت و فرامرز فیرروزیان پیش تر نیز از لحاظ اقتصادی مورد فشار قرار گرفته بودند و چاه زمین کشاورزی ایشان در سمنان پلمپ شده بود که منجر به از بین رفتن محصولات کشاورزی آن ها شده بود.

تا کنون بیش از ۱۰ تن از شهروندان بهایی سمنان بازداشت شده اند و در حال حاضر بهفر خانجانی، افشین ایقانی، سیامک ایقانی و علی احسانی و نادر کسایی شهروندان بهایی هستند که در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان سمنان هستند. در عین حال فشارهای اقصادی بر این شهروندان در حال افزایش است و محل کسب بیش از ۵ تن در چند ماه گذشته در این شهر پلمپ پلمپ شده است.

تا این لحظه از علت بازداشت عدالت و فرامرز فیروزیان اطلاع دقیقی در دست نیست، اما براساس اطلاعات رسیده از منابع آگاه به نظر نمی رسد که این بازداشت به علت اعتقادات و فعالیت های مذهبی این دو شهروند بهایی باشد.

تحصن هفتگی خانواده های زندانیان سیاسی در دادستانی تهران

جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی که در دو چهارشنبه گذشته در دادستانی تهران در اعتراض به نقض حقوق شهروندی زندانیان سیاسی و نقض حقوق اولیه خانواده این زندانیان تحصن کرده اند می گویند دادستان تهران بی توجه به این اعتراض ها دستور بیرون کردن خانواده ها را از دفتر دادستانی را صادر کرده است.
به گزارش خبرنگار "کلمه"، خانواده این زندانیان که در ماه های اخیر با بدترین برخوردهای مسوولان قضایی و زندان روبه رو بوده اند اعلام کرده اند که به تحصن هفتگی خود در دادستانی ادامه خواهند داد .
دو هفته متوالی است که این خانواده ها ساعتها در دفتر دادستان تهران، جعفری دولت آبادی برای ملاقات با وی به انتظار نشسته اند اما نه تنها دادستان تهران حاضر به ملاقات با خانواده ها نشده که تعدادی از ماموران اطلاعاتی دادستانی خانواده ها را تهدید به بازداشت کرده و سپس از ساختمان دادستانی بیرون کرده اند .
تعدادی از خانواده ها به خبرنگار "کلمه" گفته اند که ماموران زن و مرد دادستانی بعد از این رفتارهای توهین آمیز درهای دادستانی را بسته و در این روز مانع از ورود دیگر مراجعه کنندگان به دادستانی تهران شده اند .
این در حالی است که تعدادی دیگر از خانواده ها در این روز برای پی گیری کارهایشان از راه های دور به دادستانی تهران واقع در میدان ارگ آمده بودند .
خانواده زندانیان سیاسی با وجود بارها اعتراض به رفتارهای نامناسب در زندان اوین همچنان می گویند که این رفتارها ادامه دارد و بررسی های امنیتی در زندان اوین برای ملاقات کنندگان هر روز ابعاد تازه ای به خود می گیرد، این روزها برای بیست دقیقه ملاقات کابینی خانواده زندانیان باید با خود علاوه بر همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی بازرسی بدنی هم بشوند .
این سخت گیری ها بعد از فرار یکی از مجرمان اقتصادی دانه درشت از زندان اوین – در حین ملاقات حضوری – سخت گیری ها و آزار و اذیت خانواده های دیگر زندانیان – بویژه زندانیان سیاسی- را به همراه و مقررات انگشت نگاری و چهره نگاری و پوشاندن لباس ویژه، ملاقات کنندگان و ملاقات شوندگان را در زندان اوین به همراه داشته است .
این روزها خانواده‌ها ی زندانیان سیاسی قبل از ورود به سالن ملاقات چه ملاقات کابینی و چه حضوری باید مهرهایی بر کف دستشان بزنند، خانواده‌ها می‌گویند این رفتار ماموران زندان اوین عصر بربریت را به یاد آنان می‌آورد که بر دست بردگان نشان و داغی می‌زدند تا آن‌ها را از بقیه متمایز کنند. این رفتار نیز موجب اعتراض خانوده‌های زندانیان سیاسی شده اما ماموران سالن ملاقات و سایر مسوولان قضایی بی‌توجه به این اعتراض‌ها همچنان به کف دست همه خانواده‌ها مهر می زنند .
پوشیدن کاورهای زرد رنگ، انگشت نگاری و عکسبرداری از زندانی و خانواده در هنگام ملاقات حضوری از دیگر رفتارهایی است که خانواده ها برای اعتراض به آنها چهارشنبه هر هفته در دادستانی تهران تحصن می کنند .
از سویی دیگر، مادر مهدی محمودیان با حکم دادستانی دستگیر شد.
صبح امروز فخری محتشمی همسر مصطفی تاج زاده در وبسایت شخصی خود نوشت که مادر مهدی محمودیان با حکم دادستانی بازداشت شده است.
مهدی محمودیان، عضو جبهه مشارکت و از کسانیکه در خصوص وقایع بازداشتگاه کهریزک اطلاع رسانی کرد، ۲۵ شهریور ماه در منزل شخصی اش بازداشت شد. او مدتی در زندان اوین بود و پس از آن به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. او به اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است. او در داخل زندان نیز نامه ای درباره وضعیت اسفناک زندان رجایی شهر کرج و تجاوزهای مکرر در این زندان خطاب به آقای خامنه ای نوشت.
مهدی محمودیان به علت شرایط نامساعد زندان بخشی از ریه خود را از دست داد. سرانجام چندی پیش با انتقال وی به بیمارستان موافقت شد.
طی دو سال گذشته بارها مادر محمودیان از طریق دادستانی پیگیر مرخصی استعلاجی برای فرزندش بود. پس از عمل نیز، خانواده این زندانی سیاسی در خواست داشتند که به محمودیان مرخصی استعلاجی داده شود تا او بتواند سلامت خود را باز یابد. اما مسئولان زندان به این درخواست پاسخی ندادند.
فاطمه الوندی مادر مهدی محمودیان ماه پیش در خصوص آخرین وضعیت فرزند گفته بود با توجه به شرایط زندان و ناراحتی جسمانی اش می دانم برای ما این را می گوید و شرایط خوبی ندارد و نیاز به مرخصی و استراحت کامل دارد تا دوران نقاهت خود را در منزل با آرامش بگذراند. خود دکترها هم گفتند اگر در هوای آزاد نگهداری نشود و در فضای بسته و غیربهداشتی بماند امکان برگشتن آن ناراحتی ها زیاد است. شرایط زندان را هم که می دانید چه جوری است و شرایط خوبی ندارد مگر اینکه خود بچه ها و همبندی ها به هم برسند.
طی ماههای گذشته مسئولین به محمودیان و خانواده اش وعده داده بودند که اگر مصاحبه نکنند و از وضعیت خود اطلاع رسانی نکنند محمودیان را به اوین منتقل کرده و به او مرخصی می دهند اما با گذشت ماهها از وعده مسئولین و سکوت اجباری خانواده محمودیان، این وعده تحقق نیافت.