۱۳۹۰ دی ۱۷, شنبه

پاره شدن پرده‌ی گوش علی عجمی در پی درگیری یکی از مسئولان امنیتی با وی

گزارش‌ها حاکی از آن است که درگیری رئیس حفاظت اطلاعات در زندان رجایی شهر کرج با علی عجمی، به پاره شدن پرده‌ی گوش این زندانی سیاسی منجر شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چندی پیش، علی عجمی زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج به علت وضعیت نامساعد جسمی به بهداری زندان منتقل شد.
آقای عجمی که به بیماری سینوزیت مبتلاست، هنگامی که با وضعیتی نامساعد در انتظار پزشک در راهروی بهداری به سر می‌برده است، با مسئول حفاظت اطلاعات روبه رو می‌شود. این مسئول اطلاعاتی پس از پرسیدن علت چرایی حضور وی و شنیدن پاسخی متداول در این خصوص،  با برخوردی تند و زننده سیلی‌ای به گوش علی عجمی می زند که همین حرکت باعث پاره شدن پرده‌ی گوش سمتِ چپِ نامبرده می‌شود.
این مشکل در حالی از سوی رئیس حفاظت اطلاعات زندان برای این زندانی سیاسی به وجود آمده که تاکنون هیچ اقدام موثری در جهت درمان منجمله انتقال به بیمارستان صورت نگرفته است.
گفتنی ست که علی عجمی دهم بهمن ماه سال جاری و با پایان دوره‌ی محکومیتش از آزاد خواهد شد.

مجید حمیدی، فعال کارگری به دادگاه احضار شد

صبح روز چهارشنبه، چهاردهم دی ماه مجید حمیدی یکی از فعالین کارگری به دادگاه احضار شد تا آخرین دفاعیات خود را ارائه دهد.

به گزارش کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری، مجید حمیدی در سال ۸۸ دستگیر شد و با قرار وثیقه از اداره‌ی اطلاعات آزاد شد اما دادگاه وی  از سال  ۱۳۸۸ تا به حال برگزار نشده است.
آقای حمیدی چندی پیش با شلیک چندین گلوله مورد سوء قصد قرار گرفت و از این اقدام جان سالم بدر برد.

بنا به گفته پزشک معالج، یکی از گلوله‌ها که از پشت سر به وی اصابت کرده، روی عصبی که در ارتباط با چشم و دهان است، قرار گرفته که به دلیل حساسیت عمل، شدت جراحت و احتمال تاثیر منفی روی قسمتی از صورت او، عمل جراحی به تعویق افتاده است و همین امر، سلامتی جسمی مجید حمیدی را شدیدا به خطر انداخته است.
گفتنی ست که مجید حمیدی نیاز به مراقبت جدی و فضای امن جسمی و روحی دارد و هر گونه شک فیزیکی و یا عصبی سلامتی وی را به خطر می‌اندازد.

مرگ ۳ کودک معلول در پی آتش سوزی در مرکز نگهداری کودکان بوشهر

آتش سوزی در مرکز نگهداری کودکان معلولان بوشهر که چهارشنبه شب، مقارن با ۱۴ دی ماه سال جاری به وقع پیوست، تاکنون ۳ کشته و ۱۸ مجروح برجای گذاشته است.

علیرضا حاجیونی، استاندار بوشهر در این خصوص گفت: "بر اثر وقوع آتش‌سوزی در محل نگهداری معلولان بوشهر واقع در کوچه انتقال خون، متاسفانه ۱۸ نفر مصدوم شدند که از این تعداد سه نفر جان خود را از دست دادند." در این مرکز چهل کودک نگهداری می‌شود. استاندار بوشهر درباره علت کشته شدن سه کودک در آتش سوزی اظهار داشت: "با توجه به اینکه این سه، معلول جسمی و ذهنی بودند نتوانستند از محل حادثه فرار کنند."

علت آتش سوزی مرکز نگهداری معلولان بوشهر تاکنون مشخص نشده است.

دستگیری مظفر صالح نیا، فعال کارگری توسط مامورین لباس شخصی

ساعت ۱۱صبح روز چهارشنبه ۱۵ دیماه ۹۰، مظفر صالح نیا از فعالین کارگری و عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران توسط مامورین اداره اطلاعات دستگیر شد.

به گزارش کمیته هماهنگی، ماموران اداره اطلاعات با مراجعه به مغازه مظفرصالح نیا، او را دستگیر کرده و با خود بردند.

لازم به ذکر است که مغازه و منزل مظفر صالح نیا توسط ماموران اداره اطلاعات تفتیش شد و آن‌ها وسایل شخصی وی را همراه با کیس کامپیوترش با خود بردند.

ممانعت از آزادی وحید محمودی از مسئولین دانشگاه آنلاین بهایی

با وجود تعلیق حکم ۵ سال حبس تعزیری وحید محمودی از آزادی این زندانی عقیدتی و از مسئولین دانشگاه آنلاین بهایی بنا به دلائل واهی ممانعت به عمل آمده است.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، با وجود گذشت ۱۰ روز از تعلیق حکم ۵ سال حبس تعزیری وحید محمودی هم چنان بنا به دلایل واهی از آزادی وی ممانعت به عمل آمده و علت این امر نیز از سوی مسئولان دادگاه انقلاب و اجرای احکام زندان اوین و زندان رجائی شهر طی شدن مراحل اداری عنوان شده است؛ این در حالی است که بنا بر قانون پس از تعلیق حکم یک زندانی، نگهداری متهم حتی برای یک ساعت عملی غیر قانونی است.

وحید محمودی پیش‌تر در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۵ سال حبس تعلیقی به مدت ۴ سال با احتساب ایام بازداشت تبدیل شده است. ایشان دوم خرداد ماه و در پی بازداشت و تفتیش مسئولین و مرتبطین موسسه علمی (دانشگاه آنلاین بهائیان) پس از احضار و مراجعه به دادسرای انقلاب کرج بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

محکومیت مجدد رضا جوشن به ۱۶ ماه حبس

رضا جوشن از بازداشت شدگان وقایع پس از انتخابات ۸۸ در اقدامی نامتعارف مجددا به ۱۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از کرج، شعبه یکم دادگاه انقلاب کرج این زندانی سیاسی را به اتهام تبلیغ علیه نظام در زندان به ۱۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

این زندانی که اخیرا به بند ۲۰۹ زندان اوین جهت انجام بازجویی منتقل شده بود هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج بسر می‌برد و حکم مذکور به نامبرده در زندان ابلاغ شده است.

خانواده رضا جوشن می‌گویند پرونده دیگری نیز برای این زندانی گشوده شده است که از محتوای آن اطلاعی در دست نیست.

بیکاری ۶۰ نفر از کارگران کارخانه قند موکریان در مهاباد

۶۰ تن از کارگران کارخانه قند موکریان در مهاباد به بهانه نبود شکر از کار اخراج گشته و بیکار شده‌اند. کارخانه قند موکریان واقع در شهرک صنعتی مهاباد دارای ۸۵ الی ۹۰ کارگر است که در دو شیفت کاری مشغول به کار می‌باشند.

بیش از یک هفته است که تعداد ۶۰ نفر از کارگران کارخانه به بهانه نبود شکر از کار اخراج شده‌اند.
این کارگران به‌ صورت روز مزد و آن هم روزانه مبلغ ۱۱۲۰۰ تومان دریافت می‌کنند و از شرایط و ضوابط قانون کار و مزایای کارگری اعم از بن کارگری و سنوات نیز محروم‌اند. هم‌چنین اداره کار و بازرسین نیز هیچ گونه پیگیری قانونی انجام نمی‌دهند تا حدی که به گفته یکی از کارگران، مدیریت کارخانه مزبور در قبال آسیب‌ها و سوانح ناشی از کار برای کارگران هیچ گونه تعهدی را نپذیرفته است.

این در حالیست که همین حقوق ناچیز و روز مزد نیز بیش از سه ماه است که به کارگران پرداخت نشده و ایشان در شرایط سخت و طاقت فرسا مشغول به کار می‌باشند.

کارگران عنوان می‌کنند که در داخل محیط کارخانه برای تعداد ۸۵ الی ۹۰ نفر از کارگران مکانی مناسب جهت استراحت وجود ندارد. همچنین کارگران باید کلیه هزینه مواد خوراکی و ایاب و ذهاب را به‌عهده بگیرند.