۱۳۹۰ دی ۲۶, دوشنبه

حکم اعدام سعید ملک‌پور مورد تایید دیوان عالی واقع شد


خانواده سعید ملک‌پور از تایید حکم اعدام او در دیوان عالی کشور خبر داده و اعلام کردند جان این زندانی در خطر است.

به گزارش روز آنلاین، مریم ملک‌پور، خواهر سعید ملک‌پور، ضمن ابراز نگرانی نسبت به خطر اعدام برادرش می‌گوید که "در پی مراجعه‌ی وکلای پرونده به شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور به آن‌ها گفته شده حکم اعدام تایید شده است"
خانم ملک پور می‌افزاید: "هیچ یک از نقایص پرونده سعید که پیش از این دیوان عالی کشور بر مبنای آن‌ها حکم اعدام را نقض کرده بود برطرف نشده و قاضی مقیسه بدون برطرف کردن این نقص‌ها مجددا حکم اعدام صادر کرده بود. دیوان عالی کشور هم بدون توجه به عدم رفع نواقص این حکم را تایید کرده و اکنون سعید در خطر اجرای حکم اعدام قرار دارد. حکم هم چند روز دیگر ابلاغ می‌شود و به شعبه اجرای احکام می‌رود و ما واقعا نگرانیم و نمی‌دانیم واقعا چه باید بکنیم."
وی از بی‌خبری برادرش از این حکم خبر داد و گفت: "سعید اکنون در سلول‌های چند نفره‌ی بند ۲ الف سپاه است در یک سلول با دو نفر دیگر. یکشنبه شب هم که تماس گرفته از حکم خبر نداشته؛ یعنی هنوز به خود او هم ابلاغ نشده برای همین روحیه خوبی داشته و به نقض حکم امیدوار بوده است."
حکم اعدام آقای ملک‌پور پیش از این از سوی دیوان عالی کشور به دلیل نقص در تحقیقات، نقض و برای تکمیل تحقیقات به دادگاه بدوی بازگردانده شده بود. اکرم اسماعیل‌پور، مادر آقای ملک‌پور چهارم آبان ماه از صدور مجدد حکم اعدام برای فرزندش از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب خبر داده و گفته بود که این شعبه هیچ یک از نقائص پرونده را رفع نکرده و بدون اینکه تحقیقات را کامل و نقائص را رفع کند، مجددا حکم اعدام صادر کرده و حکم بار دیگر به دیوان عالی کشور ارجاع شده است.

سعید ملک‌پور فارغ التحصیل رشته مهندسی متالورژی دانشگاه صنعتی شریف و ساکن کشور کانادا، مهرماه ۸۷ پس از ورود به ایران و در ارتباط با پرونده‌ موسوم به مضلین ۲ مربوط به جرایم اینترنتی بازداشت و به اعدام محکوم شد.

سایت گرداب، متعلق به سپاه پاسداران، آقای ملک‌پور را متهم به عضویت در چند شبکه فساد اینترنتی کرد و سپس از او به عنوان مدیر بزرگ‌ترین سایت‌های مستهجن، ضد دین و ضد امنیت نام برده شد؛ امری که خانواده آقای ملک‌پور آن را رد کرده‌اند.‌‌

سعید ملک‌پور نیز پیش‌تر با انتشار نامه‌ای، شکنجه‌ها و نحوه اخذ اعترافات ازخود را مفصل شرح داده و اعلام کرده بود که زیر شکنجه وادار به اعتراف علیه خود شده است.

عیسی سحرخیز بدون مداوای کامل به زندان بازگردانده شد


درحالیکه عیسی سحرخیز، روزنامه نگار و فعال مطبوعاتی، از چند هفته پیش از زندان رجایی شهر کرج به بیمارستان امام خمینی منتقل شده بود، روز دوشنبه وی بدون مداوای کامل به زندان بازگردانده شده است.
به گزارش جرس، برخی فشارهای وارده از سوی برخی محافل سبب ناتمام ماندن درمان عیسی سحرخیز شده و وی توسط ماموران به زندان رجایی شهر بازگردانده شد.
این درحالیست که روند درمان دیسک کمر و ناراحتی حاد گردن و همچنین اعصاب پای این روزنامه نگار زندانی و از سویی دیگر بیماری های کلیه و فشار خون وی هنوز پایان نگرفته و کادر پزشکی مجتمع بیمارستان امام خمینی تهران، تحت فشار دکتر امامی، معاون انتصابی وزیر بهداشت و درمان و رئیس مجتمع آن بیمارستان، مجبور شدند کار درمانی عیسی سحرخیز را متوقف کنند.
همچنین انتقال دو تن از جوانان لبنانی به ایران برای ادامۀ درمان در بخش ضایعات نخاعی بیمارستان امام خمینی موجب شد که بهانۀ کمبود جا نیز به صورت عامل انتقال مطرح گردد.
گفته می شود این دو جوان در جریان مبارزات مردم سوریه علیه دولت اسد زخمی شده و قطع نخاع گردیده اند.
عیسی سحرخیز روزنامه نگار و مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در دولت محمد خاتمی، طی حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بازداشت شد، که طبق شواهد، در جریان دستگیری مورد ضرب و شتم شدید ماموران امنیتی قرار گرفت و دنده‌های وی شکست.
سحرخیز از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام به سه سال حبس محکوم شده بود اما در تاریخ ۱۴ مرداد ماه امسال طی حکمی به دو سال حبس دیگر به دلیل فعالیت های مطبوعاتی سابقش محکوم شد.

احضار هاشم خواستار و همسرش به دادگاه انقلاب


هاشم خواستار، معلم بازنشسته به همراه همسرش به دادگاه انقلاب شهر مشهد احضار شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از مشهد، هاشم خواستار معلم بازنشسته آموزش پرورش به همراه همسرش صدیقه مالکی فرد به شعبه ۵ دادگاه انقلاب مشهد فراخوانده شدند.
این دو زوج فرهنگی بازنشسته در دادگاه انقلاب به اتهام تبلیغ علیه نظام، تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب در ساعت ۹ صبح مصادف با دهم بهمن ماه محاکمه خواهند شد.
هاشم خواستار، فعال فرهنگی زندانی، شامگاه پنجشنبه هفدهم شهریور ماه ۱۳۹۰، با گذشت بیش از دو سال حبس، با قرار وثیقه صد میلیون تومانی آزاد شد.
هاشم خواستار، معلم ۵۵ ساله مشهدی پیشتر در تیر ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت جواد علیخانی


جواد علیخانی فعال دانشجویی زندانی در بند ۳۵۰ که در حال گذراندن سومین سال محکومیت خود است، به بیماری آنفولانزا و عفونت ریوی مبتلا شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از تهران، این فعال دانشجویی زندانی دانشگاه چمران اهواز که در مهرماه سال ۸۶ بازداشت شده و اکنون بدون حتی یک روز مرخصی در حال تحمل دوران زندان است، به دلیل تراکم زندانی بویژه در طبقه پایین بند ۳۵۰ که امکان ایجاد و انتقال بیماریهایی چون آنفولانزا را به شدت افزایش داده است، به آنفولانزا مبتلا و در حال حاضر از عفونت ریوی شدید نیز رنج میبرد.
مسئولین بهداری به دلیل عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت این زندانی موجب طولانی شدن مدت تحمل این بیماری در وی شده اند.
مادر جواد علیخانی که نگران حال فرزندش میباشد در این زمینه گفت که آیا واقعا این انتظار زیادی از آقای دادستان است که بعد از ۳ سال چند روزی به فرزندم مرخصی دهد تا خودم بتوانم به درمان و رسیدگی به فرزندم بپردازم؟!
گفتنی است دادستان تهران از اعطای مرخصی به این فعال دانشجویی خودداری نموده و حتی به مدت یکسال از اعطای ملاقات حضوری نیز ممانعت به عمل می آورد.

معلم محکوم به اعدام، از سوی اولیای دم عفو شد

معلم جوان زمانی که خانه را به خاطر درگیری با همسرش ترک می کرد نمی دانست جنایتی تلخ را رقم خواهد زد. 

حسین ۲۶ ساله متهم است اوایل اردیبهشت سال ۸۸ در یک نزاع خیابانی مرتکب قتل پسر جوانی شده است که پس از محاکمه در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شده بود. 

در حالیکه متهم به قتل در یک قدمی چوبه دار قرار داشت اولیاء دم مقتول با مراجعه به دادگاه با گذشت از خون پسرشان رضایت خود را اعلام کردند. با اعلام رضایت اولیاء دم پرونده برای رسیدگی به جنبه عمومی جرم دوباره به شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری فرستاده شد که حسین امروز برای دومین بار پای میز محاکمه قرار گرفت. 

در ابتدای این جلسه نماینده دادستان با قرائت کیفر خواست گفت: صرفنظر از رضایت اولیاء دم اقدام متهم باعث اخلال در نظم عمومی شده و بیم تجری او و دیگران در این زمینه وجود دارد. به همین خاطر به نمایندگی از دادستان تهران درخواست مجازات قانونی متهم را دارم. 

سپس قاضی محمد سلطان همت یار رئیس شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران اتهام حسین را به او تفهیم کرد و متهم پس از حضور در جایگاه در دفاع از خود گفت: من معلم یک مدرسه بودم. شب حادثه در خانه با همسرم درگیر شدم از شدت عصبانیت سوار خودرو شده و بیرون آمدم تا این درگیری شدت پیدا نکند. 

حدود ساعت ۱۱: ۳۰ شب در حال رانندگی در اتوبان بهشت زهرا بودم که مقتول از پشت سر با چراغ زدن و بوق خواست که به او اجازه عبور بدهم و سراین موضوع با همدیگر درگیر شدیم. او از ماشینش یک کارد برداشت و با آن به طرف من حمله ور شد. من نیز در دفاع از خود کارد را از دستش گرفته و ۲ ضربه به دست و پهلوی او زدم. این اتفاق ناخواسته رخ داد و اگر مادر مقتول راضی به رضایت نمی شد من باید خود را برای اعدام آماده می کردم. از کار خود پشیمانم و امیدوارم قضات دادگاه نیز با حکم خود باعث شوند خیلی زود نزد خانواده ام برگردم. 

پس از اخذ آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش رئیس دادگاه ختم رسیدگی به این پرونده را صادر کرد. قرار است ۵ قاضی دادگاه کیفری به زودی حکم خود ر در این رابطه صادر کنند.

پدرم در انفرادی به سر می برد و ملاقات هم ندارد


در آستانه یازدهمین ماه از حصر خانگی رهبران جنبش و در حالی که مهدی کروبی نیز، همانند میرحسین موسوی با حداقل امکانات و برخورداری از کمترین حقوق شهروندی در زندان خانگی بسر می برد، اخیرا ماموران امنیتی همان امکانات و ملاقاتهای محدود را نیز قطع کرده اند.

به گزارش سحام، حسین کروبی با اعلام این خبر گفت: از روزی که آقای کروبی پیامی را مبنی بر فرمایشی خواندن انتخابات توسط سرکار خانم فاطمه کروبی منتشرنموده اند از آن روز به بعد ملاقات هفتگی وی با مادرشان را قطع کرده اند وهمچنین آن دو روزنامه ای راکه مدت کوتاهی برای مطالعه در اختیارشان قرار داده می شد دیگر نمی دهند و ایشان در آپارتمان کوچکی به صورت انفرادی زندگی می کنند.
پیش از این نیز فاطمه کروبی در دیدار با زندانیان پیش از انقلاب به این موضوع اشاره کرده و گفته بود: آقای کروبی از من خواستند در باب انتخابات پیش رو مطالبی را به اطلاع هموطنان برسانم و من چنین کردم. اما بدنبال انتشار خبر، ملاقات من هم با ایشان قطع شده است و رفتار ماموران وزارت اطلاعات بسیار توهین آمیز شده است.
مهدی کروبی چندی پیش در پیامی خطاب به مردم در خصوص انتخابات آینده مجلس گفته بود: می خواهند انتخاباتی فرمایشی و دستوری ترتیب دهند. آقایان هیچ اعتقادی به رای مردم ندارند و از هم اکنون خود را برای برگزاری انتخاباتی فرمایشی آماده می‌کنند.

محمد صادق هنرور به بهداری اوین منتقل شد


محمد صادق هنرور شجاعی، روحانی منتقد دولت در هشتمین روز از اعتصاب غذای خود به بهداری زندان اوین منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از تهران، این زندانی سیاسی به دلیل ضعف جسمانی ناشی از اعتصاب غذای هشت روزه به بهداری زندان منتقل شد اما بر اساس گزارشات رسیده از زندان مسئول بهداری و در صدر آن پزشکی به نام "شیرنگی" با اهانت به وی از معاینه وی اجتناب کرده است.
خانواده این مجتهد منتقد ولایت فقیه ، و بویژه همسر وی به شدت نگران سلامتی هنرور شجاعی بودده با توجه به اعلام نظر صریح پزشکی قانونی مبنی بر لزوم ادامه درمان در خارج از زندان خواهان بهره مندی مجدد وی از مرخصی استعلاجی هستند.

دستکم هشتاد نفر از کارگران شرکت ماشین سازی تبریز اخراج شده اند

طی روزهای اخیر مسئولین کارخانه ماشین سازی تبریز اقدام به تعدیل و اخراج نیروهای کاری خود کرده و دستکم ۸۰ نفر از کارخانه مذکور اخراج شدند. 

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، مسئولین این کارخانه۲۰ تن از کارگران ریخته گری را اخراج نمودند و دست کم ۶۰ تن دیگر نیز از قسمت های دیگر کارخانه احراج شدند. 

هم چنین بر اساس این گزارش نزدیم به سه ماه حقوق کارگران و پرسنل ماشین سازی تبریز با تعویق همراه بوده است و کارگران احتمال می دهند روند اخراج کارگران این کارخانه در روز های آینده ادامه دار باشد.

دو شهروند در مهاباد به اتهام محاربه به اعدام محکوم شدند


علی و حبیب افشاری، دو شهروند اهل مهاباد از طرف دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شدند.

به گزارش موکریان، دو شهروند مهابادی به نام های علی و حبیب افشاری که حدود یک سال است در بازداشت بسر می برند به اتهام محاربه از طریق فعالیت تبلیغی و عضویت در یک حزب مخالف نظام از سوی دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به اعدام محکوم شدند.
صبح امروز حکم اعدام به این دو زندانی که هم اکنون در زندان ارومیه به سر می برند ابلاغ شده و در حکم ابلاغی ۲۰ روز به متهمین مهلت داده شده است که به حکم صادره اعتراض نمایند.

شایان ذکر است وکیل حبیب افشاری در پی تماس خسرو کردپور مدیر آژانس خبری موکریان با وی، صدور حکم اعدام برای موکلش حبیب افشاری را تأیید و اعلام نموده در فرصت قانونی به حکم صادره اعتراض می نماید.

كارگران باطري نور به تضييع حقوق صنفي‌شان اعتراض دارند


 یک فعال کارگری در ساوه گفت: کارگران کارخانه تولیدی باطری نور نسبت به تاخیر در پرداخت حقوق ماهانه و تضییع حقوق صنفی‌شان معترض هستند.
مهدی زمانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان اینکه کارخانه باطری نور تحت مالکیت بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: حقوق و مزایای قانونی این کارگران از مهر ماه ۱۳۹۰ تا آذر ماه واریز نشده که با احتساب دی ماه ۱۳۹۰، کارگران چهار ماه حقوق طلب کار هستند‌.
او افزود: کارگران معترض مدعی هستند که وجه بن کارگری ۶ ماهه دوم سال ۱۳۸۹ نیز تاکنون به آنان پرداخت نشده است.
زمانی با اشاره به اینکه حتی سهمیه کفش و لباس کار این کارگران مدت زیادی است که به آنان تحویل داده نشده است، اظهار داشت: در پی فشار و اعتراضات مکرر کارگران، اخیرا یکدست لباس و کفش کار در اختیار کارگران قرارداده شده است.
او ادامه داد: با اینکه وضعیت در تولید و بازار فروش شرکت باطری نور مطلوب است اما کارفرمایان آن با تظاهر به وضعیت بحرانی، نسبت به پرداخت مطالبات کارگران بهانه جویی ‌می‌کنند.

سعید ابوتراب، فعال سابق دانشجویی دانشگاه شهرکرد، پس از دو روز بازداشت آزاد شد


 گزارش ها از ایران حاکی از آن است که چهارشنبه گذشته، سعید ابوتراب فعال سابق دانشجوئی دانشگاه شهرکرد بازداشت و پس از ۲ روز بازجویی با قید وثیقه آزاد شده است.
به گزارش دانشجونیوز، در آستانه ی انتخابات مجلس نهم، فضای شهرکرد امنیتی بوده و فشار ها بر فعالین دانشجویی دانشگاه شهرکرد افزایش یافته است. سعید ابوتراب که در سال گذشته به اتهام شرکت در تجمع 25 بهمن بازداشت و به اداره ی اطلاعات شهرکرد منتقل شده بود بار دیگر و پس از گذشت یک سال چهارشنبه ی هفته ی گذشته به اداره ی اطلاعات استان اصفهان احضار شد. وی پس از ساعت ها بازجویی به بازداشتگاه اطلاعات واقع در زندان دستگرد منتقل و پس از گذشت 2 روز با قید وثیقه آزاد شد.
به گزارش دانشجونیوز اتهام تفهیم شده به سعید ابوتراب در اطلاعات اصفهان شرکت در تجمعات غیر قانونی و نوشتن بیانیه بر علیه نظام بوده است. این در حالیست که سال گذشته سعید ابوتراب به همین اتهام بازداشت و به اداره ی اطلاعات شهرکرد منتقل و حدودا 30 ساعت مورد بازجویی قرار گرفت و از این اتهام تبرئه شده بود.
گفتنی است که سعید ابوتراب بعد از فارغ التحصیلی هیچگونه فعالیت سیاسی نداشته و در حال گذراندن دوران سربازی خود بوده است.
لازم به ذکر است که در ماه های اخیر فشارهای حراست و اطلاعات استان بر فعالین دانشجویی دانشگاه شهرکرد افزایش یافته است و پس از موضوع پیدا شدن کرم در غذای سلف دانشجویان پسر و پیدا شدن سوسک و موی سر در غذای سلف دانشجویان دختر این دانشگاه و تجمعات اعتراض آمیز دانشجویان، ده ها نفر به کمیته ی انضباطی دانشگاه احضار و با احکام سنگین انضباطی ( دو ترم تعلیق ) مواجه شدند. گفتنی است که سید عماد هاشمی فعال فرهنگی دانشگاه شهرکرد نیز به اتهام شرکت در تجمع غیر قانونی 1 اسفند با حکم 2 ترم محرومیت از امور رفاهی مواجه شده بود.

مرگ یک کارگر در کارخانه نساجی یزد


یک کارگر کارخانه نساجی یزد، جان خود را در حین کار از دست داد.
رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان یزد با بیان این خبر گفت: علی محمد حسین بیگی در هنگام تعمیر دستگاه کاردینگ، دست خود را از ناحیه آرنج از دست می‌دهد که پیرو این حادثه در بیمارستان «افشار» یزد مورد درمان و پیوند دست قرار می‌گیرد اما متاسفانه تلاش‌ها مثمر فایده نبوده و او فوت می‌کند.
رضایی با بیان اینکه هنوز علت حادثه مشخص نشده است گفت: بازرسین کار در حال بررسی موضوع هستند و از مسئولین درخواست شده تا در برقراری مستمری خانواده او تسریع بعمل آید.
به گزارش ایلنا، رضایی در تشریح شرایط این کارگر افزود: علی محمد حسین بیگی در حدود ۱۵ سال سابقه کار داشته و مکانیک این شرکت بوده است که متاسفانه با وجود دارا بودن دو فرزند معلول جان خود را حین کار کردن از دست داده است.
لازم به یادآوری است ۲۰ آذرماه در پی انفجار کوره کارخانه فولااد غدیر یزد ۱۸ کارگر جان خود را از دست دادند.

مرگ کودک ۹ ساله بر اثر شکنجه

دو شب قبل مردی کودکی ۹ساله خود را به بیمارستان رساند و مدعی شد پسرک زمین خورده و از حال رفته است. وضعیت بد کودک باعث شد بلافاصله پرستاران و پزشکان بیمارستان باهنر کرج بالای سر کودک حاضر شوند. آنها وقتی او را مورد معاینه قرار دادند متوجه شدند جراحات این کودک بر اثر زمین خوردن یا افتادن از بلندی نیست بلکه او شکنجه شده و مورد آزار‌های شدید قرار گرفته است. 

وقتی پرستاران به پرونده این کودک مراجعه کردند متوجه شدند این بچه ۹ سال دارد و نامش علی است و پدرش او را به بیمارستان رسانده است بنابراین بهترین کسی که می‌توانست در مورد علی اطلاعاتی به پرستاران بدهد و بگوید چرا این کودک تا این حد آثار سوختگی و کبودی دارد، پدرش بود. از بلندگوی بیمارستان چندین بار پدر علی به پذیرش فراخوانده شد اما فایده‌ای نداشت چراکه این مرد بعد از رساندن علی به بیمارستان متواری شده ‌بود. 

حالا دیگر شکی برای پرستاران باقی نمانده‌ بود که علی قربانی کودک‌آزاری شده است. جسم نیمه‌جان پسربچه بار دیگر به دقت مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد این کودک آثار کبودی‌ها و زخم‌های کهنه‌ای دارد و نشان می‌دهد او در زمان‌های مختلف مورد آزار جسمی قرار گرفته‌ است. همچنین آثار سوختگی‌های متعددی روی بدن این کودک وجود داشت. سوختگی‌ها بیشتر روی پاهای علی مشهود بود و فاش می‌کرد این کودک با آتش سیگار شکنجه ‌شده‌ است. بعضی از این سوختگی‌ها بر اثر مرور زمان درمان شده‌ اما جای آن باقی مانده ‌بود ولی بعضی‌های دیگر هنوز تازه ‌بود و زخم و تاول داشت. 

در ادامه به دستور پزشک معالج علی به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل و دستگاه‌ها بر بدن نحیف و زخمی این کودک وصل شد و پزشک معالج دستور داد آزمایش‌های لازم برای تشخیص علت بیهوش شدن علی انجام شود اما دقایقی بعد سوت ممتد دستگاه‌ها پرستاران را به بالای سر پسربچه فراخواند. این صدا خبر می‌داد علی دیگر جان ندارد. با این حال پرستاران و پزشکان بلافاصله‌ دستگاه شوک را بر بدن این کودک وصل کردند تا شاید بتوانند او را احیا کنند اما نتوانستند و قلب علی برای همیشه از تپش ایستاد. 

زمانی که پرستاران داشتند دستگاه‌ها را از بدن علی جدا می‌کردند و جسم بی‌جان او را برای تنظیم گزارش مرگ بررسی می‌کردند متوجه شدند آثاری شبیه به تجاوز روی بدن این کودک دیده می‌شود. بنابراین در گزارش مرگ علی نوشته ‌شد احتمال دارد این کودک مورد آزار جنسی هم قرار گرفته ‌باشد. 

به گزارش شرق، با اعلام خبر این واقعه از سوی حراست بیمارستان، ماموران پلیس و بازپرس ویژه قتل کرج در جریان قرار گرفتند و جسد علی به دستور بازپرس به پزشکی قانونی انتقال یافت تا درصد آسیب وارده به این کودک، مدت‌زمانی که او مورد آزار قرار می‌گرفته‌ و علت اصلی مرگ تعیین شود. این درحالی است که پدر علی هم تحت تعقیب قرار گرفته‌ و تحقیقات برای بازداشت او ادامه ‌دارد.

امیر خرم به دو سال حبس دیگر محکوم شد


با اضافه کردن دو سال حبس به حکم امیر خرم، عضو دربند شورای مرکزی نهضت آزادی، محکومیت وی به ۸ سال حبس تعزیری افزایش یافت.
به گزارش خبرنگار کلمه، سید امیر خرم عضو شورای مرکزی نهضت آزادی که از ۴ ماه پیش دربند ٣۵٠ اوین مشغول سپری کردن محکومیت ۶ ساله خود بود، طی روزهای گذشته به واحد اجرای احکام دادسرای مقدسی اوین فراخوانده و حکم ٢سال حبس تعزیری مربوط به پرونده ای با عنوان اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در شورای مرکزی نهضت آزادی به وی ابلاغ شد.
امیر خرم را پیرعباسی قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، در ۲۶ مهر ماه ۸۹ محاکمه کرده بود که پس از دو ماه، در روز ۱۶ آذر، حکم هفت سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق را به وی ابلاغ کرد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر با یک سال کاهش، به شش سال حبس تبدیل شد.
او پس از عاشورای سال ۸۸ به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار و بازداشت شد و مدت ۵۰ روز را در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر برد. این فعال سیاسی، در سال ۸۰ نیز همراه با دیگر اعضای نهضت آزادی و نیروهای ملی مذهبی بازداشت شده و ۱۳۵ روز را در سلولهای انفرادی بازداشتگاه ۵۹ سپاه گذرانده بود.

شاهرخ زمانی، فعال کارگری جهت اجرای حکم بازداشت شد

وزارت اطلاعات استان آذربایجان شرقی ظهر، دیروز یک‌شنبه شاهرخ زمانی را در محل کارش بازداشت کرده و سپس بصورت تلفنی محمد جراحی، نیما پوریعقوب و ساسان واهبی‌وش را به اتاق ۳۷ وزارت اطلاعات جنب زندان تبریز احضار کرده است.
برای این چهار فعال کارگری و دانشجویی در مجموع ۲۲ سال و ۶ ماه حبس تعزیری صادر شده است که این حکم در دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی تایید شده و فرجام‌خواهی آن به نتیجه نرسیده است.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، اجرای حکم از طریق وزارت اطلاعات شیوه‌ی جدیدی است که تاکنون کم‌تر سابقه داشته و شائبه‌ی گشودن پرونده‌ی جدیدی را برای این چهار نفر به‌وجود می‌آورد.
شاهرخ زمانی قبل از بازداشت به خانواده و دوستانش اعلام کرده بود که در صورت دستگیری مجدد به هر دلیل چه برای اجرای حکم چه پرونده‌ی جدید اعتصاب غذای خشک و نامحدود خواهد کرد. او در بازداشت قبلی خودش نیز به مدت ۲۶ روز اعتصاب غذا کرده بود.
بر اساس رای شعبه یکم دادگاه انقلاب تبریز که در تاریخ ۲۷ مرداد ماه تشکیل شده بود، شاهرخ زمانی به ۱۱ سال حبس تعزیری، محمد جراحی به پنج سال حبس تعزیری، نیما پوریعقوب به شش سال حبس تعزیری، و ساسان واهبی‌وش به شش ماه حبس تعزیری، محکوم شده و پنجمین متهم این پرونده، به نام بیوک سیدلر از اتهامات وارده تبرئه شده است.
در متن رای صادره از سوی شعبه یکم دادگاه انقلاب تبریز اتهامات این فعالان کارگری "تشکیل گروه غیرقانونی مخالف نظام"، "مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام" و "مشارکت در اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت" و نیز "توهین به رهبری" عنوان شده است.

آرش صادقی بازداشت شد/ تکمیلی

آرش صادقی، عضو ستاد ۸۸ میر حسین موسوی و فعال دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی امروز بازداشت شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از تهران، این فعال دانشجویی که در ششم دیماه سال ۸۸ بازداشت و  در نهایت به یکسال حبس تعزیری و چهار سال حبس تعلیقی محکوم شده بود ماه گذشته از زندان اوین آزاد شد.
نامبرده صبح امروز در حالی که بهمراه پدر بزرگ و مادریزرگش به بهشت زهرا می رفتند در داخل کوچه توسط ماموران بازداشت شد.

این بازداشت که با درگیری و فحاشی همراه بود موجب آن شد که آرش صادقی از ناحیه ی سر آسیب دیده و سر وی شکسته شود.

در چند روز گذشته بازجوی آرش صادقی با تهدید وی او را از دیدن دوستانش منع می کرد و به وی تهمت می زد که قصد اغتشاش در زمان انتخابات را دارد.

آرش صادقی که به تازگی از بند رهایی یافته هنوز حکم ۴ سال تعلیق را در پرونده دارد. لازم به ذکر است تا کنون از مکان نگهداری وی اطلاعی در دست نیست.

محکومیت علی اکبر جوانفکر به یکسال حبس

علی اکبر جوانفکر مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) و مشاورمحمود احمدی نژاد به اتهام «توهین به رهبر جمهوری اسلامی» به یکسال حبس و پنج سال محرومیت از عضویت در احزاب ، گروهها، انجمن ها و فعالیت های رسانه ای و مطبوعاتی محکوم شد.
به گزارش دانشجوزنیوز، علی اکبر جوانفکر که پیش از این مصاحبه ای با روزنامه اعتماد کرده و حرف های جنجال برانگیزی را مطرح نموده بود، در دادگاه بدوی به یکسال حبس محکوم شده است.
بر اساس آنچه که وبسایت مشرق، نزدیک به اصولگرایان گزارش داده، این حکم پس از اعتراض جوانفکر به دادگاه تجدید نظر رفته است.
پیش از این نیز شعبه ٧٦ دادگاه كیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی، علی اکبر جوانفکر را درباره اتهام انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی در ویژه نامه خاتون به شش ماه حبس محكوم كرده بود.
براساس آن حکم ، جوانفکر به اتهام انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی در ویژه ‌نامه ای با عنوان خاتون به 6 ماه حبس و در مورد اتهام انتشار مطالب و تصاویر خلاف عفت عمومی در این ویژه‌نامه به 6 ماه حبس محکوم شده بود.
در پی انتشار ویژه نامه ۲۵۸ صفحه ای روزنامه ایران به نام “خاتون ۱” در مرداد ماه گذشته، عده ای از محافظه کاران، دست اندرکاران این ویژه نامه را متهم به زیر سوال بردن “چادر سیاه” کردند که در جمهوری اسلامی، از آن به عنوان “حجاب برتر” یاد می شود.
جوانفکر مشاور محمود احمدی نژاد در امور رسانه در این مصاحبه به تندی از مسئولان قوه قضائیه و مجلس ایران انتقاد کرده بود و گفته بود که دوران سکوت یاران محمود احمدی نژاد، رئیس دولت، که در ماه های اخیر تحت فشار سنگین سیاسی بوده اند تمام شده است.
جوانفکر در این مصاحبه طولانی، به موضوعات گوناگونی چون جریان موسوم به انحرافی، اسفندیار رحیم مشایی، دستگیری‌های نزدیکان دولت، غلامحسین محسنی اژه‌ای، منوچهر متکی، ويژه‌نامه خاتون، «دورنشینی» محمود احمدی‌نژاد، عزل و نصب حیدر و مصلحی و موارد دیگر پرداخته و همچنین از رفتاری که با اصلاح‌طلبان در زندان‌ها شده از سوی دولت اعلام برائت کرده بود.
جوانفکر به روزنامه اعتماد گفته است که «رک‌ترین» مصاحبه‌اش را در چند سال گذشته انجام داده و می‌خواهد «تعارف‌ها» را کنار بگذارد.
جوانفکر در این مصاحبه به تندی از مسئولان قوه قضائیه و مجلس ایران انتقاد کرده بود و گفته بود که دوران سکوت یاران محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری، که در ماه های اخیر تحت فشار سنگین سیاسی بوده اند تمام شده است.
او در واکنش به این سئوال که چرا پس از دخالت رهبری در ماجرای استعفای وزیر اطلاعات دولت دهم، خبر استعفای مصلحی را از روی خروجی خبرگزاری ایرنا حذف نکرد، گفته است:« با من تماس گرفتند كه پذيرش استعفاي مصلحي را از روي ايرنا بردار گفتم شما كي هستيد؟ گفتند ما مي‌گوييم‌ برداريد و نظر آقا است. گفتم نظر آقا را بايد روابط‌ عمومي يا دفتر معظم له اعلام كنند و... گفتند نه همين كه ما مي‌گوييم! گفتم عمل نمي‌كنم. گفتند كه خودت بايد با دستگاه قضايي روبرو شوي و از فرداي آن روز فشارها شروع شد.»
گفتنی است علی‌اکبر جوانفکر (زادهٔ ۱۳۳۸ در تهران ) مدیرعامل کنونی خبرگزاری ایرنا، سرپرست روزنامه ایران و مشاور مطبوعاتی و رسانه ای محمود احمدی نژاد در دوران تصدی شهرداری تهران و ریاست جمهوری است. وی همچنین از مدیران میانی خبرگزاری جمهوری اسلامی بوده‌است.

صدور حکم اعدام برای ۹ حامل موادمخدر در فرودگاه‌های کشور

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور از صدور حکم اعدام برای ۹ نفر به اتهام حمل بالای ۳۰ گرم موادمخدر صنعتی در فرودگاه‌ها در سال‌جاری خبر داد.
نبی‌الله حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: "از زمان بازنگری در قانون مبارزه با موادمخدر در مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکنون ۹ نفر به اتهام حمل بالای ۳۰ گرم موادمخدر صنعتی از نوع هروئین، کراک، شیشه، مرفین و کوکائین به اعدام محکوم شده‌اند."

به گفته رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور، اکثر این افراد در تهران دستگیر شده‌اند.

حیدری با تاکید بر اینکه حمل حتی یک‌گرم مواد‌مخدر در فرودگاه‌های کشور جرم است گفت: "مطابق قانون در صورتی که در فرودگاه‌های کشور از هر یک مسافران داخلی یا خارجی ۳۰ گرم و بیشتر از آن موادمخدر از نوع کراک، شیشه، مرفین، کوکائین و هروئین کشف شود مجرمان به اعدام محکوم خواهند شد."

وضعیت نامساعد هوشنگ فنائیان، در زندان شهر ساری

هوشنگ فنائیان، زندانی بهایی که زندان شهر ساری در حال گذراندن دوران محکومیت است، در شرایط نامساعدی به سر می برد.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، وی از لحاظ جسمی دچار مشکل سنگ کلیه بوده و با وجود شرایط وخیم جسمی، به بیمارستان منتقل نشد و تنها پس از دفع سنگ و بدون اطلاع خانواده این زندانی، وی برای مدت کوتاهی به بیمارستان منتقل شد. در عین حال با توجه به وضعیت جسمی ایشان، به بهانه های مختلف از دادن مرخصی به وی جلوگیری می شود.
در عین حال این زندانی عقیدتی از لحاظ شرایط بهداشتی، گرمایی و غذایی نیز در شرایط نامطلوبی به سر می برد و مسئولین زندانی برای بهبود این وضعیت تا کنون اقدامی انجام نداده اند. در عین حال وی به سبب ارتباط با سایر زندانیان نیز از سوی مسئولین زندان ساری تحت فشار بوده و به سبب این ارتباط ها تحت فشار قرار گرفته است.
این شهروند بهایی ساکن آمل پیش تر در دادگاه بدوی به ۴ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۴ سال حبس تعزیری تقلیل یافت. اتهامات وی «عضویت در جامعه بهایی و شرکت در مناسبت‌های مذهبی»، «تبلیغ علیه نظام» (از طریق عضویت در فیس بوک) و نیز «توهین به رهبری» عنوان شده بود.
هوشنگ فناییان در روز ۲۲ اسفند سال ۱۳۸۹ بازداشت شد و مدت ۲۸ روز را در سلول انفرادی زندان کچویی شهر ساری در بازداشت به سر برد.

۸۰ درصد کارگران ايران زير خط فقر زندگی می‌کنند

يك كارشناس مسائل كارگرى اعلام كرده است که بيش از ۸۰ درصد از كارگران سراسر كشور زير خط فقر گذران زندگى مى‌كنند.
به گزارش ايلنا، محمدرضا عمادى ضمن اشاره به افزايش بى‌رويه نرخ خط فقر در كلان شهرهاى كشور تصريح كرد: با توجه به اين كه نرخ خط فقر در كلان شهرهاى كشور يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد شده است، بيش از ۸۰ درصد از كارگران فعال در واحدهاى توليدى حداقل دستمزد مصوب شوراى عالى كار را دريافت مى‌كنند.
او نابرابرى‌ها در توزيع امكانات را موجب افزايش نرخ خط فقر اعلام كرد و افزود: ‌ پيش بينى مى‌شود تا پايان سال جارى نرخ خط فقر روندى صعودى به خود بگيرد.
عمادى، از افزايش تعداد واحدهاى بحرانى در كشور خبر داد و افزود: ‌همزمان با اجراى قانون هدفمندى يارانه‌ها به دليل افزايش نرخ سوخت، واحدهاى توليدى كشور با بحران مواجه شده‌اند.
اين كارشناس كارگرى، خواستار افزايش سياست هاى حمايتى دولت از كارگران شد و گفت: به دليل عدم پرداخت يارانه واحدهاى توليدى از ابتداى سال جارى تا كنون تعداد زيادى از كارگران از واحدهاى توليدى اخراج شده‌اند.
او تصريح كرد: افزايش حقوق تاثيرى بر قدرت خريد ندارد و كارگران نيز اين موضوع را پذيرفته اند كه با افزايش حقوق نمى توان قدرت خريد كسب كرد زيرا تورم رشد خواهد كرد.
اين كارشناس كارگرى، افزود: كمك هاى غير نقدى دولت مانند كاهش هزينه بيمه و كاهش هزينه ماليات و از سوى ديگر پرداخت كالا به كارگران بهتر از كمك نقدى است و اين طرح بارها در جلسات مطرح شده امابه نتيجه نرسيده است

صبح امروز ۱۲ نفر در شیراز اعدام شدند

صبح امروز یکشنبه، بیست و پنجم دی‌ماه، حکم اعدام پنج نفر در ملاءعام و حکم اعدام هفت تن دیگر در محل زندان عادل آباد شیراز اجرا شد.
خبرگزاری‌های وابسته به حکومت اتهام پنج نفر از اعدام شدگان را "سرقت مسلحانه"، "آدم‌ربایی"و "تجاوز به عنف" و اتهام هفت تن دیگر را "جرایم مربوط به مواد مخدر" عنوان کرده اند.
به گزارش ایلنا، "رحمت حیدری، که طی سال‌های ۸۹ و ۹۰ اقدام به آدم‌ربایی و قتل کودکی یازده‌ ساله به‌ نام مهدی رییسی کرده و هم‌چنین محمد عرفان تارتار را ربوده بود، در محل میدان احسان به دار آویخته شد."

بر اساس این گزارش وی "آدم‌ربایی نافرجام کودک دوازه ساله، سرقت مسلحانه خودرو، منجر به قتل راننده به‌نام محمدرضا علی‌پور و سرقت مسلحانه خودرو منجر به قتل ابراهیم خاوندسنگری، دو فقره سرقت به عنف از دو زن و هم‌چنین حمل و نگهداری اسلحه را در پرونده خود داشت."

فرد یادشده، ۲۹ آذرماه سال‌جاری در شیراز، دستگیر و امروز اعدام شد.
صبح امروز هم‌چنین "محمد نبی توکلی و رامین درخشان به جرم انجام شش فقره آدم‌ربایی و تجاوز به عنف و اسماعیل حمیدی محمودآبادی و علی هادوی‌نیا، مجرمان سرقت‌های مسلحانه از بانک ملت شعبه قدوسی، بانک سپه شعبه مطهری، بانک مسکن شعبه قصردشت و سرقت مسلحانه خودرو که طی سال‌های ۸۷ تاکنون اقدام به سرقت کرده بودند، در محل میدان مطهری به دار آویخته شدند."

این گزارش حاکی است، "اسماعیل حمیدی‌ محمود‌آبادی دارای شش فقره سابقه و علی هادوی‌نیا دارای ۱۰ فقره سابقه سرقت مسلحانه و عادی بودند."
امروز همزمان ۷ تن دیگر به اتهام جرایم مربوط به مواد مخدر نیز در محل زندان عادل‌آباد شیراز و پس از صدور و تایید حکم در مراجع قضایی، اعدام شدند تا جمع افرادی که در شیراز اعدام شدند به ۱۲ نفر برسد.
 

اعتصاب و تجمع کارگران نی بُر کشت و صنعت کارون شوشتر

بیش از هزار کارگر معترض نی بُر كشت و صنعت كارون شوشتر، در اعتراض به عدم محاسبه سنوات بیمه‌ای و افزایش نيافتن دستمزد خود در سال‌های گذشته، دست از کار کشیده و در مقابل درب ورودی کارخانه تجمع کرده‌اند.

آقایار حسینی، فعال کارگری در خوزستان با اعلام این خبر گفت: "این کارگران فصلي كه به كار تخصصي بريدن ني اشتغال دارند خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و همچنین افزایش دستمزد ماهانه خود هستند."

او افزود: "عده‌ی زیادی از کارگران نی بُر کشت و صنعت به سن بازنشستگی رسیده اما امکان بازنشسته شدن و استفاده از مزایای تامین اجتماعی را ندارند، علاوه بر این سازمان تامین اجتماعی کار این کارگران را جزء مشاغل سخت و زیان آور به حساب نمی‌آورد."

وی هم‌چنین یاد آور شد: "در هفته اخیر یکی از کارگران نی بُر کشت و صنعت کارون شوشتر در حین سوزاندن ساقه‌های نی شکر دچار حریق شد و بر اثر جراحات وارده فوت كرده است."

مهدی محمودیان به بهداری اوین منتقل شد

مهدی محمودیان، افشاگر جنایات بازداشتگاه کهریزک، بر اثر ضرب‌و‌شتم ماموران و بازجویان در زندان بیهوش و به بهداری زندان اوین منتقل شده است.
به گزارش کلمه، وضعیت آقای محمودیان بر اثر این ضرب‌و‌شتم تا حدی وخیم شد که پس از انتقال به بهداری زندان، در زیر دستگاه اکسیزن قرار گرفت.
آقای محمودیان که در حال گذراندن شش سال دوران محکومیت خود در زندان رجایی‌شهر بود، هفته گذشته بنا به دلایل نامعلومی توسط بازجویان سپاه به بند دو الف زندان اوین، که متعلق به سپاه است، منتقل شد.
بر اساس گزارش یادشده، آقای محمودیان در هنگام این انتقال از سوی ماموران نیز مورد ضرب‌و‌شتم قرار گرفت و این ضرب‌و‌شتم در بازجویی دوباره در زندان اوین با باتوم ادامه یافت و سبب بیهوش شدن او شد.
آقای محمودیان پیش‌تر به دلیل مشکلات قلبی در بیمارستان بستری شده و تحت درمان قرار گرفته بود.
مهدی محمودیان، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر، در شهریورماه ۱۳۸۸ و در جریان اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.
او همچنین در دوران گذراندن محکومیت خد در زندان رجایی‌شهر، نامه‌ای را خطاب به رهبر ایران منتشر کرد که در آن از وضعیت نامناسب زندان رجایی‌شهر پرده برداشت.

بازداشت دو فعال دانشجویی در مریوان

دو دانشجوی دانشگاه پیام نور مریوان از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شدند.
به گزارش موکریان، صبح امروز دو دانشجوی دانشگاه پیام نور مریوان به نام های ژیار سلامتیان دانشجوی رشته حقوق و دانا لنج آبادی دانشجوی رشته اقتصاد کشاورزی، در پی احضار به ستاد خبری اداره اطلاعات، بطور جداگانه بازداشت شدند.
تا لحظه تنظیم خبر از اتهام احتمالی این دو دانشجوی دانشگاه پیام نور مریوان خبری حاصل نشده است.
طی روزهای اخیر، منابع خبری گزارش داده بودند که زندانی سیاسی، کاوه (خبات) نصرتی که بیش از دو سال است در بازداشت بسر می برد، به سوئیت انفرادی زندان مرکزی ارومیه منتقل شده است.

بازداشت ۹ زن و مرد شرکت کننده در یک پارتی در مشهد

۹ زن و مرد که در یک میهمانی شبانه(پارتی) در مشهد شرکت داشتند، توسط ماموران کلانتری ۲۰ مشهد بازداشت شدند و یکی از آن‌ها پس از ورود ماموران به محل و سقوط دچار شکستگی استخوان دست شده است.
روزنامه‌ی خراسان در این خصوص نوشت: "رفت و آمدهای مشکوک چند زن و مرد در یکی از مجتمع‌های مسکونی شهرک غرب مشهد باعث حضور گروه‌های گشت و عملیات کلانتری ۲۰ مشهد در محل شد."

بر اساس این گزارش، در این عملیات ۷ مرد و ۲ زن دستگیر شدند و یکی از افراد که قصد داشت از طریق راه پشت بام فرار کند نیز دچار شکستگی استخوان دست شده است.

گفتنی ست که گردانندگان این پارتی با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

کارگر مقني با سقوط در چاه فاضلاب جان باخت

مقنی ۲۵ ساله‌ای براثر سقوط به عمق ۱۵ متری چاه فاضلاب جان خود را ازدست داد.

به گزارش ایلنا، علی اسدی افسر آماده منطقه چهار عملیات آتش‌نشانی تهران در این‌باره گفت: در پی تماس کارگران با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران، آتش‌نشانان ایستگاه ۴۵ و گروه نجات ۸ این سازمان را در ساعت ۱۸ روز جمعه به محل حادثه در بلوار شهید لشگری، نرسیده به چهار راه ایران خودرو اعزام کرد.

اسدی ادامه داد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل متوجه شدند یک مقنی ۲۵ ساله که برای عملیات لایروبی قصد داشت به درون چاه برود به علت انتشار واستنشاق گازهای سمی، هنگام پایین رفتن از چاه کنترل خود را از دست داده و به عمق ۱۵ متری چاه فاضلاب افتاده است.

وی درخصوص عملیات آتش نشانان اظهار داشت: نجاتگران آتش نشانی با فرستادن سیلندر هوا و استفاده از لباس‌های مخصوص وارد چاه شدند و این کارگر را به بالای چاه انتقال دادند که عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه بعد از انجام معاینات اولیه مرگ این مقنی جوان را تائید و اعلام کردند.

انفجار در تعمیرگاه چهار مجروح بر جای گذاشت

انفجار مخزن گاز اسیتیلن (کاربیت) در یک تعمیرگاه خودرو در شهر ری منجر به مجروح شدن ۴ نفر از کارگران و مشتریان این کارگاه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری ۱۲۵، وقوع حادثه انفجار در ساعت ۲۷: ۱۷ دقیقه دیروز طی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که آتش نشانان ایستگاه ۹ به محل حادثه در شهر ری، بزرگراه سلمان فارسی اعزام شدند.

جلال ملکی فرمانده آتش نشانان اعزامی در این باره گفت: بنا به اظهار شاهدین کارگران تعمیرگاه سرگرم کار بودند که ناگهان مخزن گاز استیلن با صدای وحشتناکی در داخل تعمیرگاه منفجر شد.

وی افزود: بر اثر موج انفجار و پرتاب شدن تکه های مخزن، ۴ نفر از افراد حاضر در تعمیرگاه به نام های مجتبی-س ۵۰ ساله، حسن-الف ۶۵ ساله، یعقوب-ج ۵۰ ساله و حمید-ج ۲۲ ساله به سختی مجروح شدند.


این فرمانده آتش نشانی با اشاره به این که بر اثر این انفجار سه دستگاه خودرو نیز در تعمیرگاه دچار خسارت شدند، گفت: بدنبال وقوع این حادثه در داخل تعمیرگاه، آتش سوزی جزئی رخ داد که بلافاصله توسط کارگران و افراد حاضر در محل با استفاده از شیلنگ آب خاموش شد.

ملکی در خصوص علت این انفجار اظهار داشت: احتمال دارد برگشت گاز کاربیت به داخل مخزن و ایجاد واکنش گرمازا در داخل آن منجر به ازدیاد بیش از حد فشار و در نهایت انفجار یکباره این مخزن شده باشد.

پنج روز از اعتصاب غذای مهدی خزعلی گذشت

مهدی خزعلی، پزشک و وبلاگ نویس منتقد از روز بازداشت خود در اعتصاب غذا به سر می برد.
به گزارش کلمه، این نویسنده و فعال سیاسی که روز دوشنبه با ضرب و شتم توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود، با دست و دندانی شکسته در سلول انفرادی امروز پنجمین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشت.
بدنبال انتشار”جنتی نامه” و انسداد وبسایت مهدی خزعلی، او برای پنجمین بار راهی اوین شد.
فرزند آیت الله خزعلی پیش از این احضاریه ای برای حضور در شعبه نهم دادسرای انقلاب دریافت کرده بود، اما پیش از برگزاری این جلسه ماموران با کمین خیابانی وی را دستگیر و در محل زندان تفهیم اتهام شد.