۱۳۹۰ دی ۲۱, چهارشنبه

ابراز نگراني ٬ کافي نيست٬ اقدام کنيد! نامه سرگشاده مينا احدي به کاترين اشتون, مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا

منتقدين به مذهب اسلام٬ فعالين سياسي و معتادين به مواد مخدر٬ روزانه در ايران اعدام ميشود و حکومت اسلامي ايران آمار قتل عمد را در همين اولين روزهاي سال ۲۰۱۲ به روزانه سه نفر" ارتقا" داده است. نوشتن نامه اعتراضي کافي نيست. اين حکومت جنايت و ترور بايد در سطح بين المللي کاملا منزوي شود. مقامات اين رژيم را از مجامع بين المللي اخراج کنيد. سفارتخانه هاي حکومت اسلامي را به جرم جنايت عليه بشريت و اعدامهاي وحشيانه ببنديد!

*****

امروز صبح چهارشنبه ۱۱ ماه ژانويه ۲۰۱۲ در زندان اوين دو جوان اعدام شدند. اسم يک اعدامي فضل الله اعلام شده و جرم او تجاوز به دختران و دومي با نام کوچک جلال معرفي شده که جرمش از طرف رژيم اسلامي چنين عنوان شده : جلال قصد ازدواج با دختري به اسم فريبا را داشته ولي بعدا به او تجاوز کرده و سپس فريبا بدليل اين تجاوز خودکشي کرده است. امروز زندان اوين شاهد اعدام اين دو نفر بود. البته همه ميدانند که دادگاههاي حکومت اسلامي قرون وسطايي است و همه اين اعدامها سياسي است.

حکومت اسلامي براي زهر چشم گرفتن از مردم٬ و در آستانه هر انتخابات کذايي و هر تنش سياسي که در درون خود دارد٬ تعدادي را وحشيانه قرباني ميکند٬ به اين اميد که همه را ساکت کند.

سال ۲۰۱۲ در ايران با رنج و خون آغاز شد چرا که حکومت اسلامي از هميشه بيشتر بهم ريخته است و از هميشه بيشتر از مردم وحشت دارد. اعدام دو جوان در اوين در روز چهارشنبه ۱۱ ژانويه البته اولين مورد اعدام در اوين در سال ۲۰۱۲ نيست . در اولين روزهاي سال نو خبر از اوين رسيد که مخفيانه ۲۲ نفر را اعدام کرده اند.

همزمان با خبر قتل دو نفر در اوين٬ خبر رسيد که دستگاه جنايت حکومت اسلامي يعني قوه قضاييه اين حکومت در يک بيدادگاه همين امروز در ايران دو شهروند ايراني- افغانستاني را به اعدام محکوم کرد.اعدام شهروندان ايراني - افغانستاني و رفتار وحشيانه با آنها البته در پرونده سياه حکومت جنايتکار اسلامي ثبت شده است و صدها نفر از شهروندان افغانستاني در ايران مخفيانه اعدام شده اند.

اعدام فعالين سياسي کماکان در دستور کار حکومت اسلامي است.

از جمله آخرين اخبار اعدامها در ايران پرونده سازي عليه سه فعال سياسي از کردستان و احتمال محکوميت اين سه نفر به اعدام است. چنگيز قدم خير ، شورش رضايی و فردين فرجی که در سال ۲۰۱۱ دستگير شده اند با پرونده سازي در معرض اعلام حکم اعدام هستند. اين سه نفر جهت اطلاع شما با شکنجه و ارعاب مجبور به اعتراف در پرس تي وي شدند. پرس تي وي تلويزيون جمهوري اسلامي ايران در لندن است که در پرونده سکينه محمدي آشتياني نيز بسيار وقيح و فعال بود و با سکينه محمدي آشتياني و فرزندش يک برنامه تلويزيوني تهيه کرد و به آنها قول دادند که بعد از نمايش اين فيلم ساختگي که اعتراف عليه خود کردند٬ آزاد ميشوند. اين تلويزيون بخشي از دستگاه شکنجه و اعدام و زندان جمهوري اسلامي است و برخي ازخبرنگارانش بازجوهاي حرفه ايي حکومت اسلامي هستند.



انتقاد به اسلام با حکم مرگ پاسخ ميگيرد.

اکنون پنج نفر متهمين به يک پرونده به اسم " ضالين ٣" در دادگاههاي حکومت اسلامي هستند که تا کنون دو نفر از آنها به اعدام محکوم شده اند.

وحيد اصغري ۲۵ ساله به اتهام داشتن سايت منتقد دين و اسلام به اعدام محکوم شد.

احمدرضا هاشم پور به اتهام داشتن سايت ضد دين و بقول جمهوري اسلامي "مستهجن" به اعدام محکوم شد. او چهل سال سن دارد و داراي تحصيلات دکترا است. حکم اعدام در ديوان عالي حکومت اسلامي امروز چهارشنبه ۱۱ ژانويه تائيد شده است.



حکومت اسلامي اعلام کرده است که سايتهاي اين افراد " مستهجن و ضد دين" بوده است. سعيد ملک پور شهروند کانادايي- ايراني نيز قبلا به همين اتهامات به اعدام محکوم شده و اکنون حکم وي در دادگاه عالي حکومت اسلامي است.

يعني انتقاد به اسلام و دين و داشتن يک سايت باعث ميشود افراد در ايران به پاي چوبه دار بروند. البته طبق قانون حکومت اسلامي ارتداد و دست کشيدن از اسلام با مرگ پاسخ داده ميشود.



خانم اشتون !

جهت اطلاع شما زانيار مرادي جوان ۲۱ ساله اي که ممکنست هر لحظه اعدام شود٬ با بيرون از زندان تماس گرفته و از دنيا ميخواهد نگذارند او را بکشند. تصور کنيد جوان ۲۱ ساله اي که دو سال است زير شکنجه و رفتار وحشيانه مشتي قاتل اسيراست و هر لحظه ممکنست همراه پسر عمويش اعدام شوند٬ چه احساسي دارد؟ زانيار از دنيا انتظار دارد که به جنايات و اين فجايع اعتراض کنند.

زانيار در يک نامه شرح شکنجه ها و تهديد به تجاوز جنسي به خودش از سوي بازجويان اسلامي را نوشته و اکنون ممکن است هر لحظه در ملا عام به همراه پسر عمويش لقمان مرادي ۲۵ ساله اعدام شوند.

خانواده اين دو زنداني از دنيا خواسته اند کمک کنند فرزندان آنها نجات يابند.

پرونده سازي وقيحانه حکومت اسلامي عليه امير ميرزايي حکمتي و خطر اجراي حکم اعدام فوري اين جوان امريکايي- ايراني يکي ديگر از اين پرونده ها است. امير ميرزايي حکمتي امريکايي ايراني تبار را " مفسد في الارض" نام نهاده و محکوم به اعدام کردند. خانواده او ميگويند اين جوان ۲۵ ساله که متولد امريکا است براي ديدار با مادر بزرگ خود به ايران رفته بود و اکنون در خطر اجراي حکم اعدام است. طبعا او را همانند بقيه زندانيان شکنجه کرده و وادار کردند در تلويزيون حکومت اسلامي عليه خود اعتراف کند٬ همانگونه که سکينه را به اعتراف وادار کردند.

به آمار اعدامها توجه کنيد!

اگر در سال ۲۰۱۱ روزانه دو نفر اعدام شدند٬ اين بار حکومت سال ۲۰۱۲ با اعدام سه نفر در يک روز آغاز کرده است.

در ۱۰ روز گذشته اين اخبار از زندانهاي ايران رسيد:

در اولين روزهاي سال ۲۰۱۲ صلاح رشيديه در زندان زنجان اعدام شد.

. روز سه شنبه ٣ ژانويه دو نفر در زندان اراک اعدام شدند.

چهارشنبه ۴ ژانويه در زندان مرکزي زنجان پنج نفر اعدام شدند. اسامي آنها اعلام نشده اما جرائم آنها مواد مخدر اعلام شده است.

چهارشنبه ۴ ماه ژانويه يک نفر در زندان سمنان اعدام شد. پنجشنبه ۵ ژانويه زنداني ۵٣ ساله به اسم نظرعلي مرادي در زندان خورن ورامين بدليل اتهام داشتن ۲۱۵ گرم هروئين و يک کيلو ترياک اعدام شد. همزمان با اين اعدام هشت نفر ديگر در زندانهاي ايران اعدام شدند. سه نفر در کرمانشاه در ملا عام اعدام شدند. این افراد که اسامی آن‌ها علیرضا احمدی فرزند خداداد ۴۸ ساله، صادق اسکندری فرزند ولی ۳۳ ساله و ساسان بسامی فرزند جهانگیر ۳۶ ساله اعلام شده به جرم "سرقت مسلحانه بانک سپه کرمانشاه" در مرداد ماه، به اعدام محکوم شده بودند.

همزمان پنج زنداني در زندانهاي کرمان و بم به دار اويخته شدند.

شنبه هفت ژانويه يک نفر در ملا عام در روستايي در اطراف گچساران اعدام شد.

چهارشنبه ۱۱ ژانويه دو نفر در اوين اعدام شدند... اين آمار در واقعيت باز هم بيشتر است و برخي از اعدامها مخفيانه انجام ميشود .

کمپين بين المللي حقوق بشر در اين روزها خبر اعدام مخفيانه صدها نفر در زندان عادل آباد شيراز را منتشر کرده و اسامي ۱۰۱ نفر از آنها را علني کرد. اين اعدامها دسته جمعي بوده و محکومين به اعدام از قبل حتي اجازه خداحافظي با عزيزان خود را نداشته اند. ساعاتي قبل از اجراي حکم به آنها گفته اند وصيت نامه نوشته و غسل کنند. يکروز قبل از اجراي حکم اعدام٬ جواز دفن همه آنها صادر شده بود و روي آن نوشته بودند " قتل قانوني" .. اين حکومت اسلامي ايران است!

سال گذشته عفو بين الملل اجراي احکام اعدام ۲۵۲ نفر را در سال ۲۰۱۱ در ايران را تائيد کرد و اعلام کرد که ٣۰۰ مورد اعدام مخفيانه بوده که گزارشات موثقي از اين اعدامها در دسترس دارد.



خانم اشتون !

همانگونه که ملاحظه ميکنيد ما با يک دستگاه جنايت و سبعيت اسلامي سر و کار داريم که با نامه هاي اعتراضي نظير نامه شما٬ تغييري در رفتارش ايجاد نميشود . اينرا سالهاي سال است که تجربه ميکنيد.

کميته بين المللي عليه اعدام از شما ميخواهد که با تاکيد بر سياست منزوي کردن اين حکومت ٬ با اعتراض جدي و با بستن سفارتخانه هاي اين حکومت در کشورهاي اروپاي در اعتراض به اعدام صدها نفر شهروند معترض ايراني ٬ به ياري محکومين به اعدام و به ياري مردم منزجر از حکومت اسلامي شتافته و نشان دهيد که واقعا نجات جان زانيار و منتقدين به اسلام و دفاع از آزادي بيان و حرمت انساني افراد امر شما است و نه صرفا ارسال گاه و بيگاه نامه هاي اعتراضي که در عمل نيز تاثير زيادي ندارد.



با احترام مينا احدي از کميته بين المللي عليه اعدام

۱۱ ژانويه ۲۰۱۲

تماس: ۰۰۴۹۱۷۷۵۶۹۲۴۱٣

minaahadi@aol.com

وكيل سكينه آشتياني را با سيگار سوزانده اند و ...

جاوید هوتن کیان، وکیل سکینه محمدی آشتیانی، زن محکوم به سنگسار آذربایجانی بود که سال گذشته به اتفاق سجاد قادرزاده، فرزند سکینه محمدی آشتیانی و دو خبرنگار آلمانی بازداشت شد.

خبرنگاران المانی آزاد شدند و به کشورشان بازگشتند، سجاد قادرزاده نیز از اتهامات منتسبه تبرئه شد اما جاوید هوتن کیان ابتدا به یازده سال حبس تعزیری و 5 سال محرومیت از وکالت محکوم شد؛ حکمی که در دادگاه تجدید نظر به 6 سال حبس تعزیری کاهش یافت.

او در زندان مرکزی تبریز در حال سپری کردن محکومیت خود است و آقای محمودی که پیش از این وکالت او را برعهده داشته می گوید: آقای هوتن کیان از اتهاماتی چون ارتداد و جاسوسی تبرئه شد اما در نهایت به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و به اتهام جعل عناوینی چون وکیل بین المللی و نماینده حقوق بشر و... به 5 سال حبس تعزیری محکوم شد. او در حالی محکومیت خود را سپری می کند که همچنان اجازه داشتن وکیل ندارد و او را به بند متادون زندان تبریز منتقل کرده اند و ممنوع الملاقات و ممنوع التلفن است.

آقاي محمودي كه نسبت به اين موضوع اشراف كافي دارد، در اين باره گفته است، من فروردین ماه او را در زندان تبریز دیدم و وکالتنامه را امضا کرد اما قاضی پرونده به شدت مخالفت کرد و آقای هوتن کیان عملا نتوانست وکیلی داشته باشد؛ هنوز هم وکیلی ندارد خانواده اش به شدت تحت فشارند و امکان مصاحبه ندارند. خودش هم در وضعیت بدی در زندان تبریز به سر می برد. واقعا بی انصافی است اگر فعالین حقوق بشرو رسانه ها نسبت به وضعیت او که یک وکیل شریف بود بی توجه باشند.

او سپس به شکنجه هایی که آقای هوتن کیان متحمل شده اشاره می کند و می گوید: من فروردین ماه وقتی او را دیدم آثار سوختگی با سیگار بر روی دستها و پاهای او بود؛ به شدت شکنجه شده بود و اصلا حالش خوب نبود.

بینی و چند دندانش شکسته و بیضه هایش آسیب دیده بود، اما متاسفانه آنطور که باید نهادهای حقوق بشری به وضعیت او توجهی نکردند تا جایی که الان هم او در حالیکه محکومیت خود را سپری می کند از همه حقوق عادی و بدیهی و قانونی خود محروم است و در شرایط بسیار بدی به سر می برد.

در باره تداوم بازداشت شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا

خانواده های این کارگران، اعضای اتحادیه و دیگر فعالین کارگری در شهر سنندج اعلام کرده اند چنانچه هفته آینده این دو کارگر زندانی آزاد نشوند اعتراضات خود را تشدید خواهند کرد


شش روز از بازداشت مظفر صالح نیا و سه روز از بازداشت شریف ساعد پناه گذشت. منزل این کارگران بدون ارتکاب جرمی مورد بازرسی قرار گرفت و بولتن خبری اتحادیه که چیزی جز چند خبر کارگری در آنها نبود بمثابه جرم و بهانه ای برای تداوم بازداشت آنان تبدیل شد. در این مدت خانواده های این کارگران به همراه اعضای اتحادیه و دیگر فعالین کارگری در شهر سنندج، بطور مرتب در مقابل دادگاه تجمع کرده و خواهان روشن شدن وضعیت شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا شده اند اما تاکنون جواب روشنی در رابطه با تداوم بازداشت این کارگران به خانواده های آنان داده نشده است و علیرغم اینکه قرار بود امروز آنان را به دادگاه بیاورند اینکار انجام نشد و فقط پرونده های آنان توسط یکی از ماموران اطلاعات نیروی انتظامی به دادگاه شعبه 5 بازپرسی منتقل و از آنجا به معاونت دادستانی ارجاع داده شد و معاون دادستان به خانواده های کارگران زندانی اعلام کرد وثیقه ای برای آزادی این کارگران قبول نمیکند و باید بازجویی از آنها ادامه پیدا کند.
اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران، خانواده های شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا و دیگر فعالین کارگری در شهر سنندج اعلام کرده اند چنانچه پس از پایان تعطیلات آخر هفته و روز شنبه، شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا آزاد نشوند بر دامنه اعتراضات خود نسبت به تداوم بازداشت آنان خواهند افزود.
شریف ساعد پناه نماینده اخراجی کارگران ریسندگی پرریس، عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و یکی از رهبران کارگری خوشنام در سنندج و مظفر صالح نیا فعال کارگری، معترضی پرشور به بی عدالتی های اجتماعی و از اعضای هیئت مدیره اتحادیه در این شهر است. این کارگران هیچ جرمی جز دفاع از حقوق انسانی خود و هم طبقه ای هایشان مرتکب نشده اند و بی تردید تداوم بازداشت آنان معنایی جز تلاش جهت پرونده سازی های واهی برعلیه این کارگران ندارد.
لذا ما پیشاپیش با محکوم کردن هر گونه پرونده سازی واهی بر علیه شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا، تشدید اعتراض نسبت به تداوم بازداشت این کارگران را حق مسلم خود میدانیم و بدینوسیله اعلام میداریم شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا باید فورا و بی قید و شرط آزاد گردند. 
اتحادیه آزاد کارگران ایران- 20 دی ماه 1390

محسن آرمین به ۶ سال حبس محکوم شد

حکم دادگاه محسن آرمین از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی محاکمه شده بود اعلام شد.
به گزارش سایت مشرق، محسن آرمین از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب به جرم اجتماع، تبانی و اقدام علیه امنیت ملی به ۵ سال حبس محکوم شد.
آرمین همچنین به جرم تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس و ۵ سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه های سیاسی و فعالیت های تبلیغی محکوم شد.
این عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین مجموعا به تحمل ۶ سال حبس و ۵ سال دوری از فعالیت های سیاسی – تبلیغی و عضویت در احزاب و گروه ها محکوم شد.

امین احمدیان همسر بهاره هدایت بازداشت شد

امین احمدیان عضو شورای مرکزی ‫و شورای سیاستگذاری‬ سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی(ادوار تحکیم وحدت) بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار ادوارنیوز، وی دیروز به شعبه دو دادسرای اوین جهت اخذ پاره ای توضیحات احضار شده بود که امروز و بعد از مراجعه به دادسرای اوین بازداشت شد.
مامورین بعد از بازداشت، وی را به منزلش انتقال دادند و پس از بازرسی منزل، وی را با خود بردند.
‫همسر امین احمدیان، بهاره هدایت‬، ‫‫عضو دربند شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت‬ نیز هم اکنون نزدیک به دو سال است در زندان به سر می برد.
توضیح از هرانا: خبر فوق ساعتی پیش از وب سایت ادوار نیوز حذف شده است و توضیحی در خصوص علت حذف آن ارائه نشده است.

سامان آریامن از زندان کارون آزاد شد

سامان آریامن، فعال سیاسی  پس از دوماه بازداشت روز یکشنبه هجدهم دیماه با قرار وثیقه موقتا آزاد شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، سامان آریامن دانشجوی رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اهواز ۱۷ دیماه سال جاری توسط مامورین امنیتی خوزستان در منزل خود در اهواز بازداشت شد و یکماه در بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز زیر بازجویی شدید قرار داشت. سپس به زندان کارون اهواز منتقل شد و پس از گذراندن یکماه در بند سیاسی این زندان، با تودیع وثیقه ۸۰ میلیون تومانی آزاد گردید.

اتهامات سامان آریامن عضویت در حزب پان ایرانیست، توهین به بنیانگذار انقلاب، توهین به مقدسات، تشکیل گروه غیرقانونی (انجمن مهر) و هواداری از نظام شاهنشاهی عنوان شده است.
بازپرسی وی در شعبه دو دادگاه انقلاب اهواز در جریان است.

۹ نفر در استان فارس اعدام خواهند شد

دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: به زودی احکام ۹ نفر از اشرار، متجاوزان به نوامیس و قاچاقچیان مواد مخدر در استان فارس اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القاصی در حاشیه نشست ستاد جرائم خاص استان دادستان عمومی و انقلاب شیراز از اجرای مجازات اعدام متجاوزان به نوامیس و اشرار در ملاء عام و چهار نفر از محکومان قاچاق مواد مخدر در زندان عادل آباد شیراز در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

وی اظهار داشت: یک نفر از این محکومان به اتهام تجاوز به عنف به مجازات اعدام در ملاء عام و ۱۵ سال حبس، یک نفر دیگر نیز به اتهام تجاوز و آدم ربایی به مجازات اعدام در ملاء عام و ۱۵ سال حبس، دو نفر دیگر از محکومان از باب مشارکت در سرقت مسلحانه بانکهای شیراز به مجازات اعدام محکوم شده‌اند.

دادستان شیراز تصریح کرد: محکوم دیگری که به جرم سه فقره قتل و سه فقره آدم ربایی به سه بار قصاص و ۱۵ سال حبس محکوم شده نیز در ملاءعام به دار مجازات آویخته خواهد شد.

وی در این رابطه بیان داشت: اقدامات ویژه‌ای در راستای تسریع در اجرای احکام این مجرمان توسط دادسرای مرکز استان و ریاست کل دادگستری استان انجام شد و با پیگیریهای لازم و طی شدن مراحل تشریفات قانونی، موافقت ریاست قوه قضائیه برای مجازات این افراد اخذ شد.
نهاد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران روز گذشته با انتشار گزارش سالانه اعلام کرد که در سال ۲۰۱۱ دست کم ۵۲۹ نفر در ایران اعدام شدند.

كارگران كارخانه قطعه سازي فولاد كرج در مقابل مجلس تجمع كردند

جمعی از کارگران کارخانه قطعه‌سازی کرج در مقابل مجلس شورای اسلامی تحصن کردند.

به گزارش ایلنا، در این تجمع پارچه‌نوشته‌ای خطاب به مسئولین در دست کارگران بود که بر روی آن نوشته شده بود:
«ما کارگران شرکت قطعه سازی فولادی کرج با بیش از ۲۰ سال سابقه کار به مدت ۱۰ ماه است که حقوق نگرفته‌ایم و این درحالی‌ست که با این سابقه کار اخراج شدیم.»

گفتنی است این تحصن به صورت مسالمت آمیز در حال برگزاری است.

تجمع کارگران ویتانا به دلیل تعویق ۴ ماه حقوق در مقابل کارخانه

عضو سابق شورای اسلامی کار کارخانه ویتانا گفت: ۹۰ کارگر از ۳۰۰ کارگر شاغل در کارخانه ویتانا صبح امروز به علت عدم دریافت چهار ماه حقوق معوقه خود در مقابل درب ورودی این کارخانه تجمع کردند.

برات زارع که از کارگران شاغل در این واحد تولیدی است در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: کارگران این واحد برای حل مشکلات خود به همه مقامات و ارگان‌های مسئول نامه نوشته‌اند اما متاسفانه هیچ پاسخی شنیده نشده است.

او ادامه داد: هم اکنون ۳۰ نفر از همکاران رسمی ما با سابقه ۲۰ الی ۲۷ سال از سوی مالک جدید این کارخانه، بدون هیچ دلیل موجهی اخراج شده‌اند.

او گفت: این کارگران اخراج شده با وجود ۴حکم بازگشت به کار از سوی اداره کار اسلامشهر، هنوز از ورودشان به این واحد تولیدی ممانعت می‌شود.

او با اشاره به اینکه کارخانه ویتانا از واحدهای تولیدی پر سابقه کشور است، اظهار داشت: این کارخانه دارای فروش و تولید خوبی است وکارگران بصورت شبانه روزی در سه شیفت مشغول بکار هستند.

او عنوان کرد: در یک قسمت مخروبه کارخانه اتاقی ساخته شده است تحت عنوان بازداشتگاه، و کارگران معترض به این اتاقک فرستاده می‌شوند و حق خروج ندارند تا ساعت کارشان تمام شود.

این کارگر متعرض در خاتمه گفت: مسئولین به اعتراض این گروه از کارگران توجه کنند و به فکر احقاق حق کارگران این واحد تولیدی باشند.

انفجار یک خودروی پژوه‌ی 405 در میدان کتابی و در مقابل دانشگاه علامه طباطبایی تهران یک کشته برجای گذاشت.

برپایه‌ی خبرگزاری‌های داخلی ایران، امروز صبح ساعت 8:20 دقیقه انفجاری مهیب در مقابل درب دانشگاه علامه در تهران یک کشته و دو مصدوم به دنبال داشته است.


خبرگزاری نیمه رسمی فارس هویت فرد کشته شده را مصطفی احمدی‌روشن عنوان کرد و از انتقال مجروحان به بیمارستان ایرانمهر و رسالت خبر داد.


همچنین بنابه گزارش‌های منتشر شده، یک دستگاه موتور سیکلت با چسپاندان یک بمب مغناطیسی موجب این انفجار در ابتدای خیابان گل‌نبی( سیدخندان) شده است.


فرد کشته شده متولد 1358 خورشیدی و فارغ‌التحصیل رشته‌ی کارشناسی نفت از دانشگاه شریف است.


شاهدان عینی حادثه تعداد کشته‌ها را دست‌کم دو تن اعلام کردند.

۶ ماه تا ۲ سال زندان برای نگهداری آنتن ماهواره

روزنامه روزگار از «تصویب شش ماه تا ۲ سال زندان برای نگهداری آنتن ماهواره» خبر داده است.

به گزارش روزنامه روزگار بر اساس ماده ۱۹ لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس شورای اسلامی هر کس مرتکب قاچاق ممنوع شود یا کالا ممنوع قاچاق را نگهداری یا حمل کند و یا بفروشد، علاوه بر ضبط کالا به ۶ ماه تا ۲ سال حبس، جزای نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش کالا و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.»

بر اساس این قانون در «تبصره ۵ ذیل ماده ۱۹» نیز فهرست کالاهای «ممنوع و قاچاق» از «مشروبات الکی، اموال تاریخی - فرهنگی، تجهیزات دریافت از ماهواره به طور غیرمجاز، آلات و وسایل قمار و آثار سمعی و بصری مبتذل و مستهجن» به عنوان «مصادیق کالای ممنوع» اعلام شده است، و به این ترتیب «مجازات ۶ ماه تا ۲ سال زندان» با تصویب مجلس شامل «دارندگان آنتن ماهواره» نیز می‌شود.

اخراج ۶۰ نفر از کارگران کارخانه قند موکریان در مهاباد

بیش از یک هفته است که تعداد ۶۰ نفر از کارگران کارخانه قند موکریان به بهانه نبود شکر از کار اخراج گشته و بیکار شده‌اند

به گزارش کمیته هماهنگی، این کارگران بصورت روز مزد با مبلغ ۱۱۲۰۰ تومان کار می‌کنند و از شرایط و ضوابط قانون کار و مزایای کارگری اعم از بن کارگری و سنوات نیز محروم هستند.

اداره کار و بازرسین نیز هیچ گونه پیگیری قانونی انجام نمی‌دهند تا حدی که به گفته یکی از کارگران، مدیریت کارخانه مزبور در قبال آسیب‌ها و سوانح ناشی از کار برای کارگران هیچ گونه تعهدی را نپذیرفته و برده وار کارگران را استثمار می‌نماید.

کارخانه قند موکریان واقع در شهرک صنعتی مهاباد دارای ۸۵ الی ۹۰ کارگراست که در دو شیفت کاری مشغول به کار می‌باشند.

کارگران کارخانه ذوب فولاد ملایر دست به اعتصاب زدند

جمعی از کارگران کارخانه ذوب فولاد ملایر در اعتراض به پرداخت نکردن شش ماه از حقوق عقب افتاده خود دست به اعتصاب زدند.
به گزارش ایلنا، اعتصاب کارگران کارخانه ذوب فولاد ملایر یک روز به طول انجامید. فرماندار رژیم در ملایر با نگرانی از استمرار و گسترش اعتصاب، تلاش کرد مدیر کارخانه را مجاب کند که حقوق عقب افتاده کارگران پرداخت شود.
بنا به همین گزارش، در پی این اعتصاب، مدیر کارخانه متعهد شد، حقوق عقب افتاده کارگران به صورت هفتگی به آنان پرداخت شود.

۲۰ درصد کارتن‌خواب‌ها زن هستند

معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت اجتماعی با بیان اینکه ۱۵ تا ۲۰ درصد کارتن‌خواب‌ها زن هستند، گفت: ۸۰ درصد بی‌خانمان‌ها شهرستانی‌ هستند.

رضا جاگیری با تأکید بر این موضوع که کارتن‌خواب‌ها را از سطح شهر جمع‌آوری می‌کنیم، گفت: روزانه به طور متوسط ۱۰۰ کارتن‌خواب را از سطح شهر جمع‌آوری می‌کنیم.

معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت اجتماعی با تأکید بر این موضوع که اکثر بی‌خانمان‌ها آقا هستند، گفت: ۱۵ تا ۲۰ درصد بی‌خانمان‌ها خانم است.

وی با بیان اینکه بی‌خانمان‌ها اتباع بیگانه نیستند، گفت: بیش از ۸۰ درصد بی‌خانمان‌ها در تهران شهرستانی هستند.

همچنین زارع صفت مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره کارتن‌خواب‌ها گفت: با ورود فصل پائیز و زمستان ورود افراد به گرمخانه‌ها ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد که بیش از ۹۰ درصد آن‌ها افرادی هستند که به صورت داوطلبانه به گرم‌خانه‌ها مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تعارضاتی است که در امر رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، گفت: بخش عمده آسیب‌دیدگان از پدیده اعتیاد رنج می‌برند و در خصوص ارائه خدمات به این افراد به گونه‌ای است که به مراکز ترک اعتیاد معرفی می‌شوند و شهرداری بخش قابل توجهی از هزینه این افراد را متقبل می‌شوند.

دو نفر در زندان اوین اعدام شدند

دو مرد که در دادگاه کیفری‌استان تهران محاکمه و به اعدام محکوم شده‌اند، صبح ‌امروز در زندان اوین اعدام شدند.

به گزارش آفتاب؛ اولین اعدامی فضل‌اله نام دارد. گفته می‌شود او با شکایت ۲۰ دختر جوان دستگیر و در ‌‌نهایت به دلیل دو فقره تجاوز به عنف به مرگ محکوم شد.

در حالی‌که فضل‌اله ابتدا به ۲۰ فقره تجاوز متهم شده بود بعد از محاکمه در شعبه ۷۲ دادگاه کیفری استان تهران در دو مورد مجرم شناخته و به مرگ محکوم شد.

هیات قضات همچنین متهم را به دلیل رابطه نامشروع و سرقت به ۱۷۳ ضربه شلاق و هفت سال زندان محکوم کردند که این رای به تایید دیوان‌عالی کشور رسید و صبح امروز اجرا شد.

اعدامی دیگر مردی است که گفته می‌شود با تعرض به دختری جوان به نام فریبا باعث شد او دست به خودکشی بزند. این پرونده روز ۲۸ اردیبهشت سال ۸۷ با مرگ فریبا به جریان افتاد و مضنون بازداشت و به جرمش اعتراف کرد. او بعد از محاکمه در شعبه ۷۷ دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم شد که این رای به تایید دیوان‌عالی کشور رسید.

تایید حکم پنج سال حبس مهدی معتمدی مهر، عضو نهضت آزادی ایران

حکم بدوی پنج سال حبس تعزیری مهدی معتمدی مهر مسوول کمیته‌ آموزش و پژوهش نهضت آزادی ایران، از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر دادگاه انقلاب تهران تایید و قطعی شد.

بنا به گزارش‌های رسیده به جرس، شعبه‌ ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی مقیسه ۲۸ بهمن ماه گذشته پس از برگزاری دادگاهی یک ساعته، مهدی معتمدی مهر را به اتهام عضویت در نهضت آزادی ایران، شرکت در تجمع روز عاشورای ۸۸ و نوشتن مقالات انتقادی، به پنج سال حبس تعزیری محکوم کرده بود که این حکم، پس از اعتراض جهت تجدید نظر به شعبه ۵۴ دادگاه یاد شده ارسال و پس از مدتی، ضمن تایید و قطعیت حکم صادره بدوی، پرونده به اجرای احکام زندان اوین ارجاع شده است.
این عضو کمیته انتخابات آزاد، سالم و عادلانه، نخستین بار در فروردین ۸۸ به بهانه‌ نقش داشتن در تنظیم و انتشار بیانیه درخواست نظارت بین‌المللی در انتخابات دهم ریاست جمهوری بازداشت و پس از ۴۵ روز حبس انفرادی به قید کفالت آزاد شد و بار دوم، پس از وقایع عاشورای ۸۸ به اتهام شرکت در این تجمع، بازداشت و پس از حدود دو ماه در دهم اسفند‌‌ همان سال آزاد شد.

اخیراً این عضو دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران اقدام به انتشار علنی نامه‌ای به وزیر اطلاعات نمود که ضمن اشاره صریح به ضرب و شتم وی در دوران بازداشت، حکایت از استمرار رفتار غیرقانونی بازجویان آن وزارتخانه پس از آزادی و اعمال فشارهای روانی در برخورد با ایشان و سایر اعضای نهضت آزادی ایران دارد.

ورود به حوزهٔ خصوصی زندگی فردی، توهین، افترا، تهدید به مرگ از جمله موارد فشارهای روانی است که معتمدی مهر در این نامه افشا کرده و از «بازتولید خط سعید امامی و رویکردی در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی» خبر داده بود.

در حال حاضر، محمد توسلی – رییس دفتر سیاسی – محسن محققی، امیر خرم و محمد فرید طاهری اعضای شورای مرکزی و عماد بهاور رییس شاخه جوانان نهضت آزادی ایران با اتهاماتی مشابه در زندان اوین به سر می‌برند.

همچنین دکتر ابراهیم یزدی، دبیر کل نهضت آزادی ایران، چندی پیش به هشت سال زندان محکوم گردید.

بازداشت یونس سلیمانی، فعال دانشجویی

یونس سلیمانی فعال دانشجویی آذربایجان و دانشجوی اخراجی دانشگاه بوعلی سینا از حدود دو هفته پیش دستگیر و به زندان اردبیل منتقل شده است.
بر اساس گزارش سانا، یونس سلیمانی پس از سپری کردن بیش از ۵ ماه بازداشت موقت به قید وثیقۀ ۲۲۰ میلیون تومانی آزاد، و علاوه بر اخراج از دانشگاه همدان، از ادامۀ تحصیل در مقطع کار‌شناسی ارشد نیز محروم شده است.
این گزارش همچنین می‌افزاید که کمیته انضباطی دانشگاه بوعلی سینای همدان در نامۀ خود با اشاره به پایان سنوات یونس سلیمانی، این دانشجوی سال آخر رشتۀ بیولوژی را مشمول اخراج از دانشگاه دانسته است.
گفتنی است، تاریخ صدور این نامه، ۲۸ خرداد ماه ۸۹ و تنها یک روز پیش از شروع آخرین امتحانات وی بوده و طبق قوانین، فاقد وجاهت قانونی است.

ساجده کیانوش راد به یکسال حبس تعزیری و ۴ سال حبس تعلیقی محکوم شد

ساجده کیانوش راد از سوی دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و چهار سال حبس تعلیقی محکوم کرد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از تهران، ساجده کیانوش راد هفتم آذر ماه ۸۹ در حمله ماموران امنیتی به منزلش به همراه همسرش بهروز شاهرخ نیا بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.
وی به مدت ۶۵ روز در بند ۲۰۹ زندان اوین بازداشت بود که از این مدت ۵۲ روز ان را در سلول انفرادی سپری کرده بود.
. دادگاه ساجده کیانوش راد، دوشنبه ۲۳ آبان به ریاست قاضی پیرعباس تشکیل شد و نهایتا از سوی این شعبه دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری و چهار سال حبس تعلیقی محکوم شد.
ساجده کیانوش راد فرزند محمد کیانوش راد، نماینده مردم اهواز در مجلس ششم و از اعضای جبهه مشارکت ایران اسلامی است.
یادآور می‌شود پیش از این دکتر کیانوش راد رئیس سابق منطقه خوزستان مشارکت و استاد دانشگاه چمران اهواز همراه با همسر و دخترش ساجده در مراسم دعای کمیلی که توسط خانواده یکی از زندانیان سیاسی برگزار شده بود، در یورشی شبانه دستگیر شده بود و همسر و فرزندش پس از یک شب آزاد شدند و خود او ماه‌ها در انفرادی به سر می‌برد.

محمد صدیق کبودوند به بیمارستان اعزام شد

به دنبال تشدید ناراحتی‌های قلبی و عروقی و همچنین سردرد‌ها و سرگیجه‌ها متوالی که طی روز‌های اخیر باعث ناراحتی آقای کبودوند شده بود روز دوشنبه نوزدهم دیماه ایشان به بیمارستان انتقال یافت.

به گفته خانواده محمد صدیق کبودوند پس اعزام ایشان به بیمارستان مدرس آزمایشهای گوناگونی از جمله آزمایش خون و قلب و عروق و همچنین مغز و اعصاب بر روی ایشان انجام گرفته است.

به گفته خانواده آقای کبودوند اعزام اقای کبودوند به درخواست پزشکی قانونی بوده و احتمالا آزمایشهای دیگری در روزهای آینده انجام خواهد گرفت.