۱۳۹۰ دی ۱۳, سه‌شنبه

یک زندانی سیاسی پس از ۴ سال حبس به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد

در پی محاکمه مجدد و با دخالت و اعمال فشار دستگاه امنیتی در امور قضایی یک فعال سیاسی به نام غلامرضا خسروی سوادجانی به اعدام محکوم شد.
به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی، غلامرضا خسروی سوادجانی، از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ و از دانشجویان محروم از تحصیل در دوره انقلاب فرهنگی در سال ۸۶ در شهرستان رفسنجان توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد.
اتهام وی از سوی اطلاعات کرمان کمک مالی به یکی از شبکه های ماهواره ای و جاسوسی اعلام شد وی در آبان سال ۸۷ در شهر رفسنجان محاکمه و به سه سال حبس تعزیری و سه سال حبس قطعی محکوم شد.
این زندانی سیاسی که در دوران بازداشت خود به شدت تحت فشار و شکنجه قرار داشت پس از اعتراض در صحن دادگاه مبنی بر اعمال شکنجه از سوی کارشناسان و بازجویان پرونده مجددا به سلول انفرادی اداره اطلاعات منتقل و سه سال حبس تعلیقی وی نیز در دادگاه تجدید نظر به تعزیری تبدیل شد.
در همین زمان با وجود اینکه مدت یک سال تمام در سلول‌های انفرادی زندان وزارت اطلاعات کرمان بود شکایتی دیگر علیه او در تهران از طرف وزارت دفاع اقامه گردید و با تبانی و از طریق مجاری غیرقانونی توسط دادستان وقت «سعید مرتضوی» و دادیار شعبه یک امنیت، «حیدری‌فرد» پرونده به تهران منتقل شد و وی نیز در «بازداشتگاه ۶۴» متعلق به حفاظت اطلاعات وزارت دفاع در سلول‌های انفرادی به مدت ۹ ماه نگهداری شده و مجدداً تحت بازجویی‌های طاقت‌فرسا و طولانی مدت قرار گرفت.
نامبرده پس از ۴ ماه بازجویی به اتهام محاربه در تاریخ هشتم آبان سال ۸۸ محاکمه و توسط قاضی پیرعباسی مورد محاکمه قرار گرفت که سرانجام رای به عدم صلاحیت دادگاه داده شد.
اما با این وجود پرونده به دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی کشور نیز ارجاع شد و رای به نفع دستگاه اطلاعاتی صادر شد و دادگاه قبلی (شعبه ۲۶ تهران) را مجبور به محاکمه دانست.
سری دوم محاکمه طی سال‌های ۸۸ و ۸۹ منجر به صدور حکم اعدام در آذر ماه ۸۹ گردید که با گرفتن نقص توسط دیوان عالی به همان شعبه ۲۶ عودت داده شد. این روند همچنان ادامه داشت و بعد از چند ماه سرگردانی سپس محاکمه سری سوم آغاز شد که آن هم بعد از یک سال در آذر ماه ۹۰ منجر به صدور مجدد حکم اعدام توسط قاضی پیرعباسی گردید.
قابل ذکر است که در تمام این مدت غلامرضا خسروی در سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین به مدت ۲۰ ماه نگهداری شد و با اعمال محدودیت‌های شدید از سوی دادگاه، ممنوعیت ملاقات (۲ ملاقات در سال) از حق تماس تلفنی، هواخوری مناسب محروم بوده است.
این زندانی سیاسی در دوران بازجویی خود جهت اخذ اعترافات تلویزیونی به شدت تحت فشار بود و این عامل نیز موجب شد که وی به مدت ۴۰ ماه از مدت حبس خود را در سلولهای انفرادی بازداشتگاه مختلف سپری کند.
گفتنی است وزارت اطلاعات در پی کمبود مستندات پرونده جهت محکوم کردن وی به اعدام از فعالیت های وی در دهه ۶۰ استفاده کرده است.
لازم به ذکر است غلامرضا خسروی در دهه ۶۰ نیز به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده و پس از تحمل حبس در سال ۶۵ از زندان آزاد شده بود.

اعدام مخفیانه و گروهی 22 زندانی قزل حصار در زندان اوین


22 Prisoners were secretly hanged in Evin Prison in Iran today.


بنابه گزارشات رسیده به"فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز سه شنبه 13 دی ماه در یک کشتار دسته جمعی 22 زندانی که طی روزهای شنبه 10 دی ماه و یکشنبه 11 دی ماه از واحد 2 زندان قزل حصار کرج به سلولها انفرادی زندان اوین منتقل شده بودند به دار آویخته شدند.

خانواده های آنها امروز به زندان اوین مراجع کردند و خواستار گرفتن اجساد عزیزانشان شدند که به آنها گفته شد اجساد در سردخانه کهریزک نگهداری می شوند و برای تحویل گرفتن آنها باید به آنجا مراجعه کنند.

صادق لاریجانی جنایتکار علیه بشریت و منصوب ولی فقیه علی خامنه ای در قوۀ قضاییه بدلیل ترس از واکنشهای جهانی تا این لحظه سکوت پیشه کرده است و از اعلام خبر کشتار دسته جمعی امروز خوداری می کند.

اسامی تعدادی از زندانیان که صبح امروز در زندان اوین اعدام شدند به قرار زیر می باشد.

1-غلام رضا فاروغ بابل زهی 28 ساله که از شهروندان افغانستان می باشد

2- علیرضا جاوید شیرازی 38 ساله نزدیگ به 20 ماه در زندان قزل حصار بسر می برد

3- عزیز شکری 24 ساله بیش از 20 ماه در زندان قزل حصار زندانی بود (او به دلیل داشتن 20 گرم مواد مخدر قرار است اعدام شود)

4- محسن کاکاوند 32 ساله و نزدیگ به 2 سال در زندان قزل حصار زندانی بود.

5-حسن پناهی 45 ساله 2 سال در زندان بسر می برد

6-محمود کرمانی

7 یدالله محمدی 40 ساله نزدیگ به 3 سال در زندان بسر می برد

8-عبدالرعوف بروهی،40 ساله 3 سال در زندان بسر می برد

9- اصغر شیخ ستوده

11- عبدالحمید ده مرده

12- سعید رضا زاده 26 ساله و نزدیگ به 15 ماه در زندان بسر می برد

13-محمد درویشی 27 ساله،3 سال در زندان بسر می

سیاست اعدام در ملاء عام و اعدام های گروهی توسط ولی فقیه علی خامنه ای گرفته می شود و بوسیلۀ صادق لاریجانی منصوب وی در قوۀ قضاییه و از جنایتکاران علیه بشریت تایید و به اجرا گذاشته می شود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، سکوت و بی عملی جامعۀ جهانی در برابر کشتارهای دسته جمعی و مستمر زندانیان بی دفاع در ایران، علی خامنه ای و صادق لاریجانی منصوب وی در قوۀ قضاییه را جری تر نموده است.

لذا از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن فوری به اعدام های گروهی و در ملاء عام و مقید کردن رژیم ولی فقیه علی خامنه ای خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت وی را به شورای امنیت سازمان ملل جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران

13
دی 1390 برابر با 03 ژانویه 2012

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

دبیر کل سازمان ملل متحد

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

مامور انتظامی پس از قتل ، جنازه شهروند کرد را از پشت بام پرت کرد

صبح روز شنبه هفته‌ی جاری ، یک شهروند کُرد در پی مراجعه چند نفر از نیروهای انتظامی شهرستان سرپل ذهاب به منزل شخصی وی توسط یکی از مأموران به قتل رسید.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از کُردپا از کرمانشاه، صبح روز شنبه مورخه‌ی دهم دی‌ماه، چند نفر از مأموران ستاد مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی شهرستان سرپُل ذهاب با نیابت قضایی از دادستان این شهر جهت تفتیش منزل یک شهروند کُرد به نام مصطفی شکری مراجعه می‌کنند، اما در هنگام تفتیش یکی از مأموران انتظامی، شهروند کُرد را مورد ضرب و شتم قرار داده و وی را به قتل می‌رساند.


بنا به گفته‌ی افراد مطلع، مأمور انتظامی پس از به قتل رساندن شهروند سرپُلی، جهت اخفای جنایت خود جنازه مصطفی شکری را به به پشت بام منزل برده و از آنجا به داخل حیات پرت کرده است.


منزل این شهروند کُرد در شهرک جهاد سرپُل ذهاب واقع شده است.


هویت مأمور نیروی انتظامی و دادستان سرپُل ذهاب به آژانس خبررسانی کُردپا ارسال شده است.


به محض دریافت جزئیات بیشتر، خبرهای تکمیلی را منتشر خواهیم کرد.

انتقال زندانی سیاسی مهدی محمودیان از زندان گوهردشت کرج به نقطۀ نامعلومی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"انتقال زندانی سیاسی مهدی محمودیان از بند 4 زندان گوهردشت کرج به نقطۀ نامعلومی.

روز یکشنبه 11 دی ماه زندانی سیاسی مهمدی محمودیان از سالن ایزوله شده بند 4 زندان گوهردشت کرج تحت عنوان انتقال به داگاه فرا خوانده شد و از آن روز تا به حال هنوز به بند 4 زندانیان سیاسی بازنگردانده نشده است. از محل نگهداری و وضعیت و شرایط وی و علت انتقال این زندانی سیاسی هیچ خبری در دست نیست.

معمولا در اکثر مواقع زندانیان سیاسی به بندهای وزارت اطلاعات جهت تحت فشار قرار دادن آنها برده می شوند.

مهدی محمودیان از دستگیر شدگان اعتراضات گسترده مردم ایران در سال 1388 می باشد . او از جمله کسانی بود که از جنایتهای کهریزک پرده برداشت .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،انتقال زندانیان سیاسی که در حال طی کردن محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی خود هستند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران

13 دی 1390 برابر با 03 ژانویه 2012
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

دو نفر در اراک اعدام شدند

روابط عمومی دادگستری استان مرکزی از اعدام دو زندانی متهم به حمل و نگهداری مواد مخدر ‌در اراک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان مرکزی دو زندانی در راستای اجرای حکم قضایی به اتهام خرید و فروش و حمل مواد مخدر و نگهداری حدود پنج کیلوگرم هروئین و کراک به دار مجازات آویخته شدند.

متهم ردیف اول به هویت «ج ـ ش» به جرم حمل و نگهداری دو کیلو و۵۰۰ گرم هروئین فشرده در شعبه دوم دادگاه انقلاب شهرستان اراک به اعدام محکوم شد.

همچنین متهم ردیف دوم نیز به هویت «ع ـ ع» به جرم حمل چهار کیلو و ۴۵۰ گرم کراک در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اراک به اعدام با دار محکوم شد.

حکم این افراد که به تایید دادستان کل کشور رسیده بود صبح امروز در زندان مرکزی اراک اجرا شد.

زندان زيرزميني و مخوف سپاه كجاست؟/ رييس زندان: مسوول اطلاعات بيت رهبري!

يك گزارش اطلاعاتي جديد از منابع موثق به دست ما رسيده كه عينا در اختيار خوانندگان محترم سايت قرار مي گيرد:

احمد وحید دستجردی فرزند دکتر وحید دستجردی رئیس متوفی سازمان هلال احمر و مرضیه وحید دستجردی نماینده مجلس عوامفریب شورای اسلامی است .

نامبرده رئیس سابق سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بوده است .

پس از این سمت او در سمت معاون پارلمانی وزیر دفاع خدمت كرده است.

هم اکنون علاوه بر ریاست اطلاعات بیت رهبری, رئیس زندان مخوف و زیرزمینی شهید همت واقع در مجتمع شهید همت روبروی شهرک حکیمیه تهرانپارس در شهر تهران می باشد که در روی نقشه با نام مجتمع صنعتی شهید همت مشخص گردیده است .

عضو سابق اف بی آی که در جزیره کیش ربوده شده ، رون آراد خلبان ربوده شده ی اسرائیلی که پس از تبادل با ایران در این زندان نگهداری می شدند و شهرام امیری کارشناس هسته ای از جمله معتبر ترین زندانیان حال حاضر این زندان هستند که ظرفیتی بالغ بر 1000 زندانی را پشتیبانی می کند و تمامی کادر افسران و بازجویان و کارشناسان آن در شهرک امام خمینی که مشتمل بر 2000 واحد مسکونی می باشد در دل مجتمع شهید همت و کاملا مستقل از شهر می باشد و حتی تلفن های آن بصورت داخلی بوده و تماما کنترل می گردد .

محتمع شهید همت به دلیل اینکه اولین سازنده موشک شهاب 3 برای حمل کلاهک هسته ای بوده و سیستم سوخت جامد برای برد بیشتر آن در حال بررسی می باشد و همچنین بدلیل ایجاد فرآیند طراحی و ساخت کلاهک هسته ای مورد توجه ابرقدرت ها و از جمله اسرائیل و آمریکا می باشد و از اولین گزینه های بمباران می باشد . به همین دلیل خلبان اسرائیلی رون آراد نیز به عنوان سپر دفاعی و مانع از حمله مستقیم به مجتمع شهید همت در زندان شهید همت نگهداری می شود .

پس از افشای زندان شهید همت و مجتمع صنعتی شهید همت سردار وحید به عنوان زهر چشم نشان دادن به اسرائیل اقدام به اعدام 5 نفر در سحرگاه اول فروردین 1390 به جرم جاسوسی برای اسرائیل نمود که در این میان نام بانوی یهودی که از والدینی یهودی از شهرستان خوانسار تهران در اسرائیل بدنیا آمده بود و سال ها به عنوان گروگان با همسر و فرزندش در زندان شهید همت به سر می برد نمود که مورد پوشش خبری تمامی رسانه های داخلی و خارجی و مطبوعات و رسانه های اسرائیل قرار گرفت .

سردار احمد وحید دستجردی پس از تیمسار سرتیپ رضا رحیمی طاری سازنده و اولین مدیر مجتمع و زندان شهید همت دومین مرد قدرتمند سازمان دفاعی امنیتی ایران و در حال حاضر اولین فرد اطلاعاتی پس از رهبری و شخص مجتبی خامنه ای است که سازمانی موازی به نام پایگاه ویژه امنیت را در سراسر کشور دایر و مدیریت می نماید .

خودکشی های روزانه درمترو تهران

تاخیر این روزهای مترو به خاطر خودکشی ها است.طی چندروز گذشته در مترو تهران شاهد بروز خودکشی هائی بوده ایم که بسیار تاسف بار است. سیستم حمل ونقل عمومی شهرتهران در حالت عادی نیز همواره با مشکل مواجه است. به ویژه در بخش مترو که کارشکنی های دولت که باعث مشکلات بیشتر دراین بخش شده است.

اما درروزهای اخیر خودکشی هائی که در برخی ایستگاه های مترو صورت گرفته است موجب کندی وتاخیر در حرکت مترو شده است.روز چهارشنبه هفتم دیماه خودکشی یک خانم در ایستگاه مترو موجب مسدود شدن خط 2 وتوقف حرکت قطارها در این مسیر به مدت بیش از 30 دقیقه شد.

صبح روز پنج شنبه نیز خودکشی یک دختر نوجوان در خط چهار در ایستگاه کلاهدوز موجب تاخیر در حرکت مترو گردید.

گزارش ها نشان می دهد این اقدام به خودکشی ها خوشبختانه تنها به مصدومیت سطحی افراد انجامید. صبح روز شنبه دهم دی ماه نیز در ایستگاه ترمینال جنوب اقدام به خودکشی یک پسر جوان موجب ازدحام جمعیت در این ایستگاه شد.

به نظر میرسد با بالارفتن موج تازه ی گرانی ها وتورم ومشکلات اقتصادی افسردگی ویاس بیشتر دامن ردم را میگیردکه نتیجه ان بروز چنین حوادث تاثر انگیزی در سطح جامعه است

جلسه رسيدگي به اتهامات كوهيار گودرزي، به دليل عدم حضور وكيل به تعويق افتاد

کمیته گزارشگران حقوق بشر- اولین جلسه رسیدگی به اتهامات کوهیار گودرزی، فعال حقوق بشر، صبح امروز در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباس برگزار شد.

بنا بر گزارش رسیده، در این دادگاه که بدون حضور وکیل برگزار شده بود، کوهیار گودرزی از دادگاه درخواست استمهال کرد تا رسیدگی به پرونده، با معرفی و حضور وکیل برگزار شود. دادگاه نیز با پذیرفتن این درخواست، جلسه رسیدگی خود را به تعویق انداخته است.

کوهیار گودرزی، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر، روز ۹ مردادماه بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی که هم‌اکنون ششمین ماه بازداشت خود را سپری می‌کند، پیش از این در جلسه بازپرسی به «اجتماع و تبانی علیه نظام از طریق عضویت در کمیته گزارشگران حقوق بشر» و «تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با نشریه اشپیگل» متهم شده بود. وی در طول دوران بازداشت خود، بیش از ۲ ماه در سلول انفرادی به سر برد و به مدت سه ماه از حق تماس تلفنی محروم بود. او هم‌چنین در دوران بازداشت خود از حق ملاقات با بستگان خود محروم بوده است.

مادر کوهیار گودرزی نیز یک روز پس از بازداشت وی، در کرمان دستگیر شد و اخیرا از سوی دادگاه به تحمل ۲۳ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

گودرزی پیش از این نیز در روز ۲۹ آذرماه ۸۸، در راه عزیمت به شهر قم جهت شرکت در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله منتظری بازداشت شده و به مدت یکسال در زندان به سر برده بود.

تزريق آمپول در زندان، جوان 26ساله را فلج ساخت!

یکی از زندانیان سیاسی کُرد اهل شهر سردشت، در پی تزریق آمپول در زندان مهاباد از ناحیه‌ی هر دو پا فلج گردید.

اين زندانی سیاسی به نام علی چاک، 26 ساله و ساکن روستای چه‌کو از توابع شهرستان سردشت در استان آذربایجان‌غربی، پس از نامساعد بودن وضعیت جسمی به بهداری زندان عمومی شهر مهاباد منتقل می‌گردد، اما مدتی کوتاه پس از تزریق یک آمپول به وی، از ناحیه‌ی هر دو پا فلج می‌شود.

این زندانی کُرد با چنین شرایط وخیمی دوباره به داخل بند بازگردانده شده که به علت اعتراض شدید دیگر زندانیان به وضعیت جسمی او، مسئولین زندان علی چاک را به بیمارستان شهر ارومیه اعزام می‌کنند.

تاکنون هیچ اقدامی در جهت بهبودی این زندانی کُرد انجام نگرفته و روز به روز شرایط جسمی وی بحرانی‌تر می‌شود.

علی چاک به اتهام تبلیغ و همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران توسط دستگاه قضایی ایران به هفت سال حبس محکوم گردیده است.

اذیت و آزار دستفروشان مترو توسط ماموران رژیم

مترو تهران اعلام کرد با بررسی گزارشهای مردمی و به تبع آن نارضایتی از افزایش تعداد دستفروشان و متکدیان در برخی ایستگاها، با همکاری پلیس انتظامی مترو در مدت یک هفته بیش از یک هزار نفر از این متکدیان و دستفروشان جمع‌آوری شدند.

بر پایه این گزارش، در راستای اجرای طرح ضربتی برخورد با مزاحمان در مترو (دستفروشان، متکدیان، کودکان کار و ...) طی مدت یک هفته از اجرای این طرح بیش از یک هزار نفر از این مزاحمان از ایستگاه‌های مختلف شناسایی و نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام شد. همچنین طی مدت اجرای طرح، ایستگاه مولوی بیشترین آمار ورود دستفروشان و متکدیان را به خود اختصاص داده بود و در ایستگاه‌های علی‌آباد، باقرشهر، شاهد و کهریزک نیز موردی مشاهده نشد.

این گزارش می‌افزاید، همچنین از زمان اجرای این طرح میزان رویت دستفروشان و متکدیان کاهش یافته و بعد از اقدام مسوولان شرکت بهره‌برداری مترو تهران وحومه و پلیس انتظامی مترو آمار متکدیان به شدت کاهش پیدا کرده و بعد از اجرای این طرح شیوه دستفروشان نیز به فروش لوازم کوچک تغییر یافته، که با ورود یک کیف دستی به ایستگاه‌ها اقدام به خرده فروشی می‌کنند که در صورت مشاهده ماموران بلافاصله از این اقدام آنها نیز جلوگیری می شود.

پلیس ایران: کافی‌نت‌ها هویت کاربران را ثبت کنند

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی ایران (فتا) در ادامه برنامه‌های این کشور برای کنترل استفاده از اینترنت و کاربران آن در اقدامی تازه با انتشار یک دستورالعمل، کافی‌نت داران را موظف کرده ظرف ۱۵ روز آن را به اجرا درآورند.
به گزارش بی بی سی به نقل از ایسنا، محسن میربهرسی، معاونت اجتماعی و الکترونیک پلیس فتا با اعلام اینکه این دستورالعمل که ۲۰ بند دارد باید در مدت مشخص شده توسط کافی نت داران اجرا شود، به یکی از موارد آن اشاره کرد و گفت: «دفاتر خدمات اینترنت موظفند که اطلاعات هویتی کاربران را با دریافت مدارک شناسایی معتبر و ترجیحا کارت ملی ثبت کرده و از ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان بدون مدارک شناسایی خودداری کنند.»

پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات (فتا) در سوم بهمن‌ماه سال گذشته با هدف «مقابله با جرایم اینترنتی» و «حفاظت از اموال، منافع و اسرار ملی» بر روی شبکه اینترنت، در ایران شروع به کارکرد.

اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی ایران در مراسم شروع به کار «فتا» گفته بود که «در حال حاضر تمام اقدامات تروریستی از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد.»

کنترل محتوای اینترنت از زمانی که استفاده از این شبکه در ایران رایج شد، همواره دغدغه مقام های حکومتی این کشور بوده است و بسیاری از سایت هایی که محتوای آنها مورد تایید حکومت در ایران نبود فیلتر شد.

بعدها گروهی متشکل از نمایندگان مقام های دولتی و قضایی کمیته ای به نام «تعیین مصادیق پایگاه های اینترنتی غیر مجاز» تشکیل دادند که وظیفه آن شناسایی سایت های اینترنتی بود که دولت آنها را مغایر با ارزش های خود می دانست.

علاوه بر فیلتر کردن سایت های اینترنتی، در برخی موارد گردانندگان این سایت ها نیز مورد پیگرد قضایی قرار گرفته اند.

اما پس از دهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران مسئولان این کشور محدودیت‌های بیشتری را برای اینترنت لحاظ کردند.

در بخشی از دستورالعمل پلیس فتا برای کافی‌نت داران آمده است: «دفاتر خدمات اینترنت موظفند علاوه بر اطلاعات هویتی کاربران، سایر اطلاعات کاربری شامل روز و ساعت استفاده، ای پی اختصاص یافته، فایل لاگ، وب‌سایتها و صفحات رویت شده را ثبت و حداقل تا شش ماه نگهداری کنند.»

براساس این دستورالعمل قرار است در تمام کافی‌نت‌ها دوربین مدار بسته نصب شود و کافی نت‌ها باید قابلیت ضبط تمام وقت، نگهداری تصاویر و امکان بازبینی تا شش ماه را داشته باشند.

همچنین در یکی از بندهای این دستورالعمل آمده است: «مدیران و متصدیان اجرایی دفاتر موظفند از استفاده بیش از یک نفر از هر دستگاه رایانه متصل به اینترنت جلوگیری کنند، جز در مواردی که کاربر ناآشنا قصد استفاده از خدمات عمومی را داشته باشد و از یکی از نزدیکان و آشنایان خود برای کمک و تسهیل امور خود استفاده کند.»

در گذشته سرعت اینترنت در ایران که تحت اختیار خدمات دهندگانی است که از سوی دولت کنترل می شوند، معمولا در مواقع بروز ناآرامی ها و فعالیت های اعتراضی نظیر تظاهرات خیابانی محدود شده و دسترسی به موتورهای جستجو گر نظیر گوگل و یاهو به سختی امکان پذیر بوده است.

مقام های دولت ایران، فعالیت های منتقدان و مخالفان دولت در فضای اینترنت را مصداق «جنگ نرم با نظام» و نوعی تلاش برای براندازی حکومت می دانند.

انتقال مهدی محمودیان به محل نامعلوم

مهدی محمودیان زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج از سال ۱۲ بند ۴ که محل استقرار زندانیان سیاسی است به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی، روز یکشنبه ۱۱ دی ماه زندانی سیاسی مهمدی محمودیان از سالن ایزوله شده بند ۴ زندان گوهردشت کرج تحت عنوان انتقال به داگاه فرا خوانده شد و از آن روز تا به حال هنوز به بند ۴ زندانیان سیاسی بازنگردانده نشده است. از محل نگهداری و وضعیت و شرایط وی و علت انتقال این زندانی سیاسی اطلاعی در دسن نیست.

روز گذشته مادر این زندانی نیز در پی احضار به اطلاعات به مدت چند ساعت مورد بازجویی قرار گرفت.

ارتباط اینترنت ایران با اینترنت جهانی مسدود خواهد شد

سخنگوی انجمن نظام صنفی رایانه‌ای از افتتاح اینترنت ملی خبر داده و گفته است به زودی ارتباط ایران با اینترنت جهانی مسدود خواهد شد.

پیام کرباسی، سخنگوی انجمن نظام صنفی رایانه‌ای امروز در گفت‌وگو با روزنامه روزگار گفته است که به‌زودی شبکه‌ی اینترنت ملی (اینترانت) در ایران راه‌اندازی می‌شود و با افتتاح اینترنت ملی، ارتباطات اینترنتی ایران با اینترنت جهانی قطع خواهد شد.

کرباسی مدعی شده است که با راه‌اندازی اینترنت ملی، سرعت اینترنت کاربران تا دو مگابایت بر ثانیه افزایش خواهد یافت و تایید کرده است که دسترسی به برخی از وب‌سایت‌های جهانی مسدود خواهد شد.

یک عضو دیگر انجمن نظام صنفی رایانه‌ای که نامش فاش نشده است، در گفت‌وگو با همین روزنامه اعلام کرده که دلیل کندی و اخلال شبکه‌ی اینترنت در روزهای اخیر نیز تلاش‌ها و آزمایش‌ها برای راه‌اندازی اینترنت ملی است. این مقام  مدعی شده است که اینترنت ملی تا دوهفته‌ی دیگر در کشور به‌راه خواهد افتد.

کارگران شرکت لوح زرین ملایر ۵ ماه است که حقوق نگرفته‌اند

گزارش‌ها حاکی از آن است که ۲۵ کارگر شرکت لوح زرین ملایر حقوق ۵ ماه گذشته خود را دریافت نکرده‌اند.
رئیس اداره کار شهرستان همدان گفت: شرکت لوح زرین ملایر دارای ۵۰ کارگر بوده که ۲۵ کارگر تعدیل و در حال حاضر دارای ۲۵ کارگر است که ۶ ماه حقوق دریافت نكرده‌اند.

به گزارش ایلنا، مرتضی سلطان محمدی، رئیس اداره کار شهرستان همدان با بیان اینکه با پیگیری اداره کار این شهرستان حقوق یک ماه این کارگران پرداخت شده و مابقی با مبلغ ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال حل می‌شود که این مسئله به خاطر عدم مدیریت صحیح اتفاق افتاده است.

وی با تاکید براینکه این مسئله مشکل خاصی نیست، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده ،امروز کارگران به سرکار خود بازگشته‌اند.

سلطان محمدی گفت: مشکل مابقی حقوق پرداخت نشده تا یک ماه آینده حل می‌شود.

شایان ذکر است شرکت لوح زرین ملایر در کیلومتر ۴ جاده ملاير-اراک قرار دارد.

محکومیت فائزه هاشمی به ۶ ماه حبس و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی

فائزه هاشمی برابر حکم دادگاه به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش ماه حبس و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌ و عضویت در احزاب، گروه‌ها٬ انجمن‌ها٬ فضای مجازی و فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی محکوم شد.
حکم دادگاه فائزه هاشمی امروز از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی به ریاحی وکیل وی ابلاغ شد.

غلامعلی ریاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: "بر اساس این حکم فائزه هاشمی برابر حکم دادگاه به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش ماه حبس و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌ و عضویت در احزاب ٬گروه‌ها ٬ انجمن‌ها ٬ فضای مجازی و فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی محکوم شد."

وکیل فائزه هاشمی درباره اینکه آیا نسبت به حکم اعتراض خواهد کرد؟ گفت: "این حکم امروز اعلام شده و طبق قانون ۲۰ روز مهلت داریم که نسبت به حکم اعتراض کنیم."

جلسه محاکمه فائزه هاشمی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی تشکیل و وی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام محاکمه شده بود.

یک نفر در زندان زنجان اعدام شد

صبح روز گذشته یک زندانی به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر در زندان زنجان به دار آویخته شد.

به گزارش کردپا، صلاح رشیدی فرزند عظیم از اهالی روستای اربیلا از توابع ارومیه به اتهام خرید و فروش مواد مخدر در زندان شهر زنجان اعدام گردیده است.

به گفته‌ی یکی از اعضای خانواده این زندانی، چند ساعت پس از اجرای حکم اعدام جنازه وی را تحویل گرفته‌اند.

بر اساس گزارش واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دستگاه قضایی کشور در سال ۲۰۱۱ بیش از ۵۰۰ زندانی را اعدام کرده است.

افزایش فشار بر بهائیان در شهرهای شمالی ایران

در طی هفته های گذشته در شهرهای ساری و رشت بیش از سی بهایی مورد احضار و بازجویی قرار گرفته و برای ترک کشور مورد فشار قرار گرفته اند.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، در ماه گذشته مامورین اماکن شهرستان ساری به محل کسب بیش از ۳۰ تن از شهروندان بهایی این شهر مراجعه و ضمن تفتیش محل کسب ایشان، برخی را نیز به اماکن احضار نموده اند.

هم چنین طی چند روز گذشته از سوی اطلاعات ساری به محل کسب ارسطو نوبخت، علی بابا نوبخت و عارف گلی مراجعه نموده و از ایشان در مورد نحوه کسب سرمایه شان و نیز علل عدم مهاجرت و در ایران ماندن ایشان سوال نموده اند.

جمعه گذشته نیز مامورین اطلاعات، بهائیانی را که به جلسه عبادی خود (ضیافت) در محله بیست و دو بهمن ساری میرفته اند، زیر نظر داشته و به فیلم برداری از رفتار و آمد این شهروندان پرداخته اند.

در عین حال گزارشات رسیده از شهر رشت حاکی از آن است که اطلاعات این شهر در هفته های گذشته تعدادی از اعضای خانواده های بهایی ساکن رشت را احضار و ایشان را در مورد محل زندگی، محل کسب، میزان درآمد، مراسم عبادی (ضیافت)، اسامی سایرین بهائیان ساکن رشت و مسایل دینی مورد سوال و بازجویی قرار داده اند. این احضار به نحوی بوده است که در مرتبه اول به عنوان رفع نواقص پرونده سیم کارت با ایشان تماس گرفته شده و در مرحله دوم و حدودا ۲ هفته بعد از تماس اول آن ها را به اطلاعات احضار نموده اند.

یکی دیگر از دراویش گنابادی در کوار توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

یکی دیگر از دراویش گنابادی در کوار روز یکشنبه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
به گزارش وبسایت مجذوبان نور، نیروهای امنیتی با حمله به منزل "رضا پیشکار" به تفتیش و بازرسی غیرقانونی پرداخته و او را به زندان عادل آباد شیراز منتقل کردند.
بر پایه این گزارش رضا پیشکار چندی پیش نیز مورد حمله نیروهای امنیت و لباس شخصی قرار گرفته بود اما دستگیر نشده بود.
طی چند ماه گذشته بازداشت دراویش گنابادی شدت گرفته و علاوه بر درویشان، چند تن از وکیلان مدافع آنان نیز بازداشت و زندانی شده اند.

بازداشت برادر فرهاد وکیلی در سنندج

جهانبخش وکیلی شهروند ساکن سنندج روز سه شنبه از سوی نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شد.
جهانبخش وکیلی برادر فرهاد وکیلی از اعدامیان ۱۹ اردیبهشت ماه سال ۸۸ است که در زندان اوین اعدام شد.

ماموران وزارت اطلاعات پس از بازداشت وی را به اداره اطلاعات این شهر منتقل کردند.

ماموران امنیتی هم چنین با تهدید خانواده این زندانی سعی در جلوگیری از پیگیری وضعیت ایشان را دارند.

دستگیری یکی از هواداران آقای بروجردی در تهران

عصر روز یکشنبه یازدهم دی ماه، مامورین امنیتی دادسرای ویژه روحانیت با یورش وحشیانه به منزل خانم ام البنین اصفهانی، یکی از هواداران آقای بروجردی، او را دستگیر کردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از تهران، این بانوی ۴۷ ساله، دارای دو فرزند است که به اتفاق همسر و دخترش جزو کسانی بودند که در حملات نیروهای ویژه و لباس شخصی ها به منزل آقای بروجردی در مهر ۱۳۸۵ مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مدتی را در زندان اوین تحت بازداشت و شکنجه قرار داشته اند.
خانم اصفهانی در حادثه مذکور از ناحیه لگن دچار آسیب جدی شده بود. مامورین و مسئولین دادسرای ویژه توضیحی در مورد علت دستگیری وی نداده اند، اما نامبرده در طی سال های پس از آزادی از زندان به ویژه در روزهای اخیر بارها مورد تهدید قرار گرفته بود.

بازداشت ۱۸ فعال کرد و شهروند مهابادی طی روزهای اخیر

طی روزهای اخیر هیجده شهروند مهابادی توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شدند.
به گزارش آژانس خبری موکریان، اسامی این شهروندان که چند روز پیش بازداشت و روانه زندان شده اند علی مولانژاد، عثمان مولانژاد، چیا مولانژاد، سمکو عثمانی، اسماعیل حمزه پور، هیوا عزیزی، مراد حسن زاده، ناصر طریق، لقمان سالکی، کاوه سالکی، عثمان قادرنژاد، محمدامین قادرزاده، زانیار قادرزاده، محمد معروف زاده، علی برنا، هیوا بیرمی، ناصر بهجتی و سلیم چراغ منان اعلام شده است.
به گفته خانواده چند تن از دستگیر شدگان، برخی از آنها پس از سپری نمودن مدتی در بازداشتگاه، به زندان مرکزی مهاباد منتقل شده و با خانواده هایشان ملاقات داشته اند.
تاکنون هیچ علت یا عللی برای بازداشت این شهروندان از سوی مراجع قضائی شهر مهاباد اعلام نشده ولی گفته می شود اتهام تعدادی از آنها امنیتی است.
طی روزهای گذشته، منابع خبری گزارش داده بودند که دادگاه انقلاب اسلامی خوی، موسی حسین زاده شهروند کرد را به حبس محکوم کرده و با گذشت ماهها از بازداشت قاسم رحیمی و جلال ناصری، این دو شهروند کُرد همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

رامین جبرائیلی شاعر و فعال فرهنگی تبریز بازداشت شد

رامین جبرائیلی شاعر و فعال فرهنگی، صبح روز یکشنبه یازدهم دی ماه سال جاری در شهر تبریز بازداشت شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رامین جبرائیلی، فعال فرهنگی صبح روز گذشته توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد.
ماموران وزارت اطلاعات که به بهانه کنترل آب وارد منزل وی شدند پس از مقاومت ایشان وی را با ضرب و شتم بازداشت کردند.
هم چنین در شهر میاندوآب نیز خبر می رسد یک فعال سیاسی به نام علی سلطانی در حالیکه وی در بیمارستانی در شهر میاندوآب بوده و در حال درمان بیماری بازداشت شد.

وی پس از بازداشت مدت ۴۸ ساعت را جهت بازجویی در ادارهٔ اطلاعات به سر برد و پس از اتمام بازجویی‌ها به زندان میاندوآب منتقل شد.

گفتنی است وضعیت جسمی این زندانی که به دلیل بیماری در بیمارستان به سر می‌بُرد وخیم است و می‌بایست سریعاً به بیمارستان بازگردانده شود.

كودكان خياباني در معرض خطرHIV

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران می‌گوید یکی از گروه‌های در معرض خطر HIV افرادی هستند که خیابان، محل کار و زندگی آنان است که کودکان خیابانی هم جزئی از آنان محسوب می‌شوند.

حسن موسوی چلک با بیان اینکه یکی از استراتژی‌ها در مواجهه با ایدز، شناسایی و آموزش گروه‌هایی است که در معرض HIV قرار دارند، گفت: "کودکان خیابانی یکی از این گروه‌ها هستند و اگر اطلاعات لازم در زمینه HIV‌ به موقع به آنان ارائه شود، احتمال آسیب پذیریشان در مقابل ویروس به مراتب کاهش می‌یابد."

وی افزود: "روشی که باید در این زمینه اتخاذ شود، روش انجام آزمایش داوطلبانه است، چرا که در دنیا انجام این کار به صورت اجباری معمول نیست."

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در ادامه با اشاره به اجرای طرح ارزیابی رفتار پرخطر مرتبط با HIV در کودکان خیابانی در سازمان بهزیستی، عنوان کرد: "فعال شدن سازمان‌های اجتماعی مرتبط در این حوزه اقدام مطلوبی است و انجام آزمایش به صورت داوطلبانه یک اقدام پیشگیرانه مناسب است."

موسوی چلک تصریح کرد: "کودکان خیابانی، زنان ویژه و معتادان از جمله گروه‌هایی هستند که در اقدامات مرتبط با HIV باید در اولویت آموزش قرار گیرد و به این ترتیب می‌توان کنترل مناسبی در حوزه پیشگیری از ایدز داشت."

فاطمه الوندی، مادر مهدی محمودیان بازداشت شد

"فاطمه الوندی" مادر مهدی محمودیان، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، از سوی ماموران امنیتی بازداشت شد.

فخرالسادات محتشمی پور، فعال سیاسی اصلاح طلب و همسر مصطفی تاج‌زاده، امروز دوشنبه دوازدهم دی ماه در وبسایت شخصی خودش از بازداشت فاطمه الوندی، با حکم دادستانی خبر داده است. مادر مهدی محمودیان در حالی بازداشت شده که طی دو سال گذشته بارها از طریق دادستانی پیگیر مرخصی استعلاجی برای فرزندش بود.

مهدی محمودیان به علت افشاگری در خصوص وقایع بازداشتگاه کهریزک، ۲۵ شهریور ماه در منزل شخصی اش بازداشت و زندان اوین منتقل شد. وی که هم‌اکنون در زندان رجایی شهر کرح به سر می‌برد، به اتهام "اجتماع و تبانی علیه نظام" به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم است.

گفتنی ست مهدی محمودیان به علت شرایط نامساعد زندان بخشی از ریه خود را از دست داد. سرانجام چندی پیش با انتقال وی به بیمارستان موافقت شد.

فاطمه الوندی چندی پیش در خصوص آخرین وضعیت فرزندش در گفتگو با رسانه‌ها گفته بود "با توجه به شرایط زندان و ناراحتی جسمانی‌اش می‌دانم که شرایط خوبی ندارد و نیاز به مرخصی و استراحت کامل دارد تا دوران نقاهت خود را در منزل با آرامش بگذراند. خود دکترها هم گفتند اگر در هوای آزاد نگهداری نشود و در فضای بسته و غیربهداشتی بماند امکان برگشتن آن ناراحتی ها زیاد است. شرایط زندان را هم که می دانید چه جوری است و شرایط خوبی ندارد مگر اینکه خود بچه ها و همبندی ها به هم برسند."