۱۳۹۰ دی ۱۳, سه‌شنبه

جلسه رسيدگي به اتهامات كوهيار گودرزي، به دليل عدم حضور وكيل به تعويق افتاد

کمیته گزارشگران حقوق بشر- اولین جلسه رسیدگی به اتهامات کوهیار گودرزی، فعال حقوق بشر، صبح امروز در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباس برگزار شد.

بنا بر گزارش رسیده، در این دادگاه که بدون حضور وکیل برگزار شده بود، کوهیار گودرزی از دادگاه درخواست استمهال کرد تا رسیدگی به پرونده، با معرفی و حضور وکیل برگزار شود. دادگاه نیز با پذیرفتن این درخواست، جلسه رسیدگی خود را به تعویق انداخته است.

کوهیار گودرزی، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر، روز ۹ مردادماه بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی که هم‌اکنون ششمین ماه بازداشت خود را سپری می‌کند، پیش از این در جلسه بازپرسی به «اجتماع و تبانی علیه نظام از طریق عضویت در کمیته گزارشگران حقوق بشر» و «تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با نشریه اشپیگل» متهم شده بود. وی در طول دوران بازداشت خود، بیش از ۲ ماه در سلول انفرادی به سر برد و به مدت سه ماه از حق تماس تلفنی محروم بود. او هم‌چنین در دوران بازداشت خود از حق ملاقات با بستگان خود محروم بوده است.

مادر کوهیار گودرزی نیز یک روز پس از بازداشت وی، در کرمان دستگیر شد و اخیرا از سوی دادگاه به تحمل ۲۳ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

گودرزی پیش از این نیز در روز ۲۹ آذرماه ۸۸، در راه عزیمت به شهر قم جهت شرکت در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله منتظری بازداشت شده و به مدت یکسال در زندان به سر برده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر