۱۳۹۰ دی ۳۰, جمعه

دو کارگر در پالایشگاه نفت بندر عباس سوخته و یک کارگر در رشت جانباخت

 ساعت ۶ عصر روز سه شنبه هفته پیش کارگران پالایشگاه نفت بندرعباس کار خود را به پایان رسانده و مشغول تعویض لباس کار خود هستند به امید اینکه راهی خانه شوند که در این میان کارفرما دو مکانیک از واحد ۷۱ پالایشی را فرا میخواند: رضا کشاورز و ابراهیم مریدی برای انجام رفع نشتی گاز آماده شوند.

به گزارش ایلنا، با وجود اتمام ساعت کاری وحضور کارگران تازه نفس شیفت بعدی به اصرار کارفرما این دو کارگر دست از تعویض لباس برداشته و برای رفع نشتی از لاین گاز که پایین یکی از دستگاهها (تلمبه) در حال کار بوده بوده دو کارگر مکانیک رضا کشاورز و ابراهیم مریدی با لباس غیر ایمن اما ماسک دار از پله ها تا ارتفاع ۴، ۵ متری بالا می روند.

ساعت حدود ۶ با پیشروی نشتی گاز مواد از بالا به روی تلمبه می ریزد و آتش سوزی رخ می دهد و به ارتفاع سرایت می کند، کارگران اسیر زبانه های آتش می شوند.

مریدی با ۳۵ درصد سوختگی و کشاورز با بیش از ۸۵ درصد سوختگی از نوع درجه ۳ طبق تشخیص بخش سوختگی بیمارستان شهید محمدی بندرعبا س پس از چند روز بستری شدن به بیمارستان شهرستان یزد منتقل می شوند و متاسفانه امروز رضا کشاورز جان سپرد.

کارگر ی که خود شاهد ماجرا بود می گوید: به دلیل وجود گازهای خطرناک و نبود اقدامات پیشگیرانه ای چون حضور آتش نشان و بازرسی قبل از ادامه کار و مدیریت عجولانه باعث بروز چنین حادثه ای شد. هرچند که با حضور آتش نشان در این حادثه با وجود تجهیزات و ماشین آلات مجهز عملکرد مطلوبی ارایه نشد.

کارگر دیگری ضمن اشاره به نبود امنیت شغلی می گوید: مسئولین تعمیرات در بسیاری از مواقع برای انجام کار عجله به خرج می دهند و با وجود خستگی روزانه با تهدیداتی چون تعلیق و قطع اضافه حقوق و حتی اخراج مواجه می شویم.

در گفتگوی تلفنی با روابط عمومی پالایشگاه نفت بندرعباس، ضمن برخورد غیر حرفه ای با خبرنگارما حاضر به توضیح در این خصوص نشد و آن را موکول به جلسه ای با حضور مسئولین کرد.
هم چنین امروز بر اثر انفجار در یک ایستگاه گاز در بیست کیلومتری شهر صنعتی رشت که روز پنجشنبه رخ داد، دست کم یک نفر کشته شد.
به گزارش فارس، مدیر عامل آتش نشانی رشت گفت: نگهبان ایستگاه گاز رشت در انفجار آن جان خود را از دست داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر