۱۳۹۰ دی ۸, پنجشنبه

تخلیه اردوگاه اشرف در عراق آغاز شد

سازمان ملل و حکومت عراق از دیروز سه شنبه انتقال صدها نفر از ساکنان اردوگاه اشرف را به یک اردوگاه موقت در بغداد آغاز کردند.

شبکۀ تلویزیون دولتی عراق با اعلام این مطلب افزوده است که ۴۰۰ تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران پیرو توافق صورت گرفته میان حکومت بغداد و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل به اردوگاهی در پایتخت منتقل شدند.

گفته می شود که بین سه هزار تا سه هزار و چهارصد نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران به همراه خانواده‌هایشان در اردوگاه اشرف به سر می برند.

به گفتۀ رسانه‌های عراقی صدها نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق در پایگاه پیشین نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد مستقر شده اند.

در این اردوگاه کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل وضعیت اعضای و طرفداران سازمان مجاهدین خلق را به منظور انتقال‌شان به عنوان پناهنده به کشورهای ثالث بررسی می کند.

دولت نوری المالکی هفته گذشته اعلام کرد که به درخواست بان کی مون دبیر کل سازمان ملل از نوامبر گذشته شش ماه دیگر به سازمان مجاهدین فرصت داده تا اردوگاه اشرف و سپس خاک عراق را ترک کنند.

نوری المالکی تصریح کرده بود که سازمان ملل نیز باید تا آخر ماه جاری دسامبر صدها نفر از ساکنان اردوگاه اشرف را به نقطه‌ای دیگر منتقل کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر