۱۳۹۰ آذر ۲۳, چهارشنبه

مادرکوروش کوهکن: آنهايي که ادعای مسلمانی دارند با پسرم چه كردند؟

مادر کوروش کوهکن، فعال فرهنگی زندانی که در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد بعد از شش ماه موفق به دیدار با فرزندش شد.

کوروش کوهکن، ۱۱ بهمن ماه سال ۸۸ دستگیر و زندانی شد و ماه ها در بند ۲۴۰ زندان اوین تحت فشارهای روحی و جسمی قرار گرفت .

فشارهایی که موجب آسیب روحی و همچنین آسیب دیدن زانوی پای راست این زندانی سیاسی شد .

وی خردادماه امسال به دلیل حاد شدن شرایط جسمانی اش تحت تدابیر شدید امنیتی در بیمارستان طالقانی جراحی شد اما پیش از پایان یافتن مراحل درمان دوباره به زندان بازگردانده شد مساله ای که موجب شد همچنان درد زانوی او ادامه داشته باشد .

سودابه کوهکن بعد از این ملاقات گفت: ما در شهرستان فیروز آباد فارس ساکن هستیم و چون بیماری قلبی دارم و راه بسیار دور است نمی توانم زود به زود به ملاقات پسرم بیایم هفته گذشته و بعد از شش ماه توانستم دوباره فرزندم کوروش را ببینم.

او از قطع بودن تلفن های بند ۳۵۰ زندان اوین هم گلایه کرد و افزود: بعد از قطع تلفن های بند ۳۵۰ ماه ها از پسرم بی خبر می مانم. نمی دانید روزها و شبهایم را چطور با اضطراب و نگرانی گذرانده ام الان هم که فرزندم را ملاقات کرده ام می بینم نگرانی هایم بی مورد نبوده است و شرایط جسمی او اصلا مناسب نیست.

قطع تلفن های بند ۳۵۰ برای زندانیان شهرستانی بند ۳۵۰ بسیار دشوار تر از دیگران است چرا که خانواده های تهرانی دست کم هفته ای یک بار از وضعیت زندانی شان مطلع می شوند اما خانواده هایی که در شهرستان زندگی می کنند ماه ها از وضعیت عزیزان شان بی خبرند.

مادر این زندانی سیاسی در این باره گفت: هر بار به تهران آمده ام برای فرزندم از دادستان تهران درخواست مرخصی کرده ام اما دادستان تهران هیچ پاسخی نمی دهد.

من مسوولیت هر اتفاقی برای فرزندم را متوجه دادستان تهران می دانم چرا که چندین بار برای درخواست مرخصی به دفتر او رفته ام و وضعیت فرزندم را شرح داده ام اما بی توجهی های آقای دادستان مرا شوکه کرده است.

او ادامه داد: فرزندم به علت مصرف بیش از حد داروهای مسکن به خاطر درد شدید زانویش به بیماری گوارشی هم مبتلا شده است، چگونه مسوولانی که ادعای مسلمانی دارند با یک زندانی بی پناه این گونه رفتار می کنند.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی، پیشتر کوروش کوهکن را به سه سال و شش ماه حبس تعزیری و تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد و وی در حال حاضر دوران محکومیت خود را در بند ۳۵۰ زندان اوین سپری می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر