۱۳۹۰ آذر ۲۳, چهارشنبه

تلفات انفجار فولاد غدیر به ۱۰ نفر رسید

مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد گفت: "دقایقی پیش یکی دیگر از مصدومان حادثه انفجار کوره فولاد غدیر یزد جان سپرد و به این ترتیب آمار تلفات به ۱۰ نفر رسید."

علی سلیمان‌‌پور اظهار داشت: "امروز دو نفر از مصدومان به دلیل شدت جراحات وارده و سوختگی ۱۰۰ درصدی جان خود را از دست دادند و به این ترتیب آمار کشته ‌شدگان به ۱۰ نفر رسید."
وی ادامه داد: "از مجروحان این حادثه دو نفر سرپایی مداوا و ترخیص شدند در حالی که دو مصدوم دیگر دچار سوختگی ۴۵ درصد و هفت نفر از آنان نیز دچار سوختگی ۱۰۰ درصد شده‌‌اند."

وی اسامی کشته‌شدگان این حادثه را عدنان عزیزی، عبدالحمید صادقی، مصیب کریمی‌‌راد، مراد خالق‌ پور، ایرج مهاجری، ولی محمدی، رحم‌ الدین نورزهی، خدارحم اولیازهی، محمد ایزدی و هاشم عابدینی اعلام کرد.
حال عمومی سایر مصدومان نیز به هیچ‌وجه مساعد نیست و شنیده‌ها حاکی از آن است که این مصدومان در بخش ویژه نگهداری نمی‌‌شوند.
انفجار کارخانه فولاد غدیر یزد در پایان شیفت کاری روز یکشنبه رخ داد اما با گذشت سه روز از این حادثه هنوز علت قطعی انفجار مشخص نیست.
بررسی‌های اولیه علت وقوع حادثه را وجود آب در آهن قراضه‌های پرس شده در کوره ذوب آهن اعلام می‌کرد اما برخی منابع اعلام می‌کنند از آنجا که حجم زیادی از مواد اولیه کارخانجات ذوب‌آهن، آهن قراضه است و بخش اعظمی از آهن قراضه‌ها از غرب کشور وارد یزد می‌شود، بعید نیست که در میان آهن قراضه‌ها مهمات عمل نکرده وجود داشته و با قرار گرفتن در دمای بسیار بالای کوره‌های ذوب آهن، منفجر شده باشد و برد تخریبی آن به چندین برابر رسیده باشد.
عده‌ای دیگر نیز وجود کپسول گاز را در میان ضایعات ذوب‌آهن عامل این انفجار اعلام کرده‌اند.
این در حالیست که برخی کارگران کارخانه اعلام کردند از سال ۸۶ که این کارخانه کار خود را آغاز کرد، پنج حادثه دیگر در آن به وقوع پیوسته که مسئولان کارخانه هرگز اجازه انتشار اخبار آن را نداند.

در زیر تصاویری از قربانیان این حادثه را مشاهده می‌کنید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر