۱۳۹۰ دی ۱۲, دوشنبه

تعویق دادگاه عبدالفتاح سلطانی وکیل دادگستری

امروز ۱۰ دی ماه دادگاه عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری و عضو کانون مدافعان حقوق بشر در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیر عباس، برگزار نشد.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، آقای سلطانی در ساعت ۱۰ صبح پس از حدود ۴ ماه بازداشت موقت برای برگزاری جلسه دادگاه به دادگاه انقلاب اسلامی تهران منتقل شد که این دادگاه به علت عدم حضور نماینده دادستان برگزار نشده و تاریخ مشخصی برای برگزاری مجدد دادگاه این وکیل دادگستری از سوی شعبه ی ۲۶ تعیین نگردیده است.

پیشتر در دفاعیات آخر که از سوی شعبه سوم دادسرای مستقر در زندان اوین اخذ گردید اتهامات این فعال حقوق بشر، «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور-ماده ۶۱۰»، «تبلیغ علیه نظام -ماده ۵۰۰» و «تاسیس گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور از طریق تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر - ماده ۴۹۸» عنوان شده بود.

عبدالفتاح سلطانی، روز نوزدهم شهریورماه، برای بار چهارم در حالی که به منظور انجام امور شغلی و پیگیری پرونده موکلین خود به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود، توسط چهارتن از ماموران امنیتی بازداشت شد و سپس ماموران به همراه وی به دفتر و منزل ایشان مراجعه کرده و ضمن تفتیش چندساعته، اسناد، کامپیوتر شخصی و وسایل ایشان را ضبط کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر