۱۳۹۰ دی ۱, پنجشنبه

ممانعت از حضور محبوبه کرمی در مراسم خاکسپاری و یادبود پدرش

مسئولان امنیتی از حضور محبوبه کرمی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، در مراسم خاکسپاری و یادبود پدرش ممانعت به عمل آورده‌اند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تلاش‌های برادر محبوبه کرمی که از مدت‌ها پیش تاکنون در صدد گرفتن مرخصی برای وی بوده، علی‌رغم گذشت چندین روز از فوت پدرشان، تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

غلامحسن کرمی، پدر محبوبه کرمی، که بعد از ظهر روز جمعه ۲۵ آذرماه در بیمارستان چمران تهران درگذشت، روز یکشنبه ۲۷ آذرماه به خاک سپرده شد. محبوبه کرمی علاوه بر مراسم تدفین و خاکسپاری، در مراسم یادبودی که برای پدرش در مسجدی با نام "امام زمان" در تهران برگزار شد هم اجازه‌ی حضور نیافته است.

وی که از ۲۵ اردی‌بهشت ماه سال جاری تاکنون در زندان اوین به سر می‌برد و مادرش را نیز در شرایط مشابهی از دست داده، به علت شرایط نامساعد روحی و جسمی قادر به تحمل ادامه‌ی حبس نیست.

محبوبه کرمی، مسئول اسبق کمیته‌ی زنان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران بنا بر رای دادگاه انقلاب تهران به اتهام "تبلیغ علیه نظام"، "اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور" و "نشر اکاذیب" از طریق فعالیت حقوق بشری به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم است.

این فعال حقوق بشر و زنان در اسفندماه سال ۸۸ و در پی سناریو سازی دستگاه امنیتی بر علیه فعالان حقوق بشر و خاصه اعضا و همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بازداشت و متعاقباً به بند ۲-الف زندان اوین متعلق به سپاه پاسداران منتقل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر